Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 09:57   #141
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har også sett Solaris.

Se her, SF: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/35100...h/Product.html

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:27   #142
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jo tidligere anbefalt denne filmen, som jeg ikke tror så mange har sett:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 09-11-09, 10:35   #143
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fusilli: Nysgjerrigheten ble vekket hos meg. Har lyst å vite hvordan det går...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:36   #144
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Han bor forresten i Norge nå!

Ikke Bubba, men skuespilleren.

Han var med i et innslag på Typisk norsk, der han snakket om pussigheter i det norske språk: Var det det det var, husker jeg at han trakk frem. :digresjon:

Gammel 09-11-09, 11:05   #145
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mjæ. Den handler om en russisk trailersjåfør som kjører seg vill i Indre Mongolia.

Ooops. Helt feil
Hvilken film er det jeg tenker på, da? Mener den er øst-europeisk og handler om en liten gutt. Veldig fin film.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:04   #146
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Fusili: den har jeg sett og den var bra, men jeg holdt på å svime av når han bruker sugerør for å få henne til å puste, og jeg tror ikke jeg var den eneste i salen heller. Jeg likte Lola rennt av samme regissør også.

Gammel 09-11-09, 13:55   #147
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Fusili: den har jeg sett og den var bra, men jeg holdt på å svime av når han bruker sugerør for å få henne til å puste, og jeg tror ikke jeg var den eneste i salen heller. Jeg likte Lola rennt av samme regissør også.

Løp, Lola, Løp er vel norsk tittel? Har sett den og likte den.

Gammel 09-11-09, 16:38   #148
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Att angöra en brygga er hysterisk morsom.

Tiltredes.
«Det er du som bestämmer, för du har ju dambyxor!»

Høyner med et par tyske klAsikere:
Das Kabinett des Doktor Galigari
Im Lauf der Zeit (Synopsis: Og sånn går no dagan :-)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:25   #149
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Att angöra en brygga (Danielsson)

Herr direktøøøør!

Hva med Slipp fangene fri? Ikke like artig, men litt artig.

Gammel 09-11-09, 23:27   #150
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva het den filmen med den gutten som satt inne i et skap og spilte cello eller noe sånt? Også Danielsson? Eller fantaserer jeg nå.

Gammel 10-11-09, 00:03   #151
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle burde se Picassos äventyr.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:05   #152
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg gjort.

Gammel 10-11-09, 00:30   #153
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det burde de; det er en av de aller morsomste filmene som noen gang er laget, men jeg har stått over DVD-utgaven fordi jeg er så inderlig skuffet over at den ikke har norsk og dansk lydspor i tillegg til det svenske; i den hjemlige kinoutgaven gjorde Per Aabel en formidabel innsats som Margaretha Munthe, den norske fortellerstemmen. Jeg husker ikke, og greier ikke å finne, hvem som forteller i den danske, men skuespilleren har dyp mannsrøst, og introduserer seg som Karen Blixen. Det er vel grunn til å frykte at disse lydsporene er tapt.

Ben "får litt vondt i siden bare ved å tenke på filmen" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:33   #154
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, den er jo kjempebra! Den så jeg da den gikk på kino, og var i godt humør hele resten av uken.

Ja, den var fantastisk.

Ellers har jeg sett både Slakterhus 5, Den brysomme mannen, Urga, La vita bella, Crash, Kadosh og Slipp fangene fri.

Jeg gikk på Oslo filmklubb på tidlig 80-tall, og da så jeg mange sære filmer jeg sikkert egentlig var alt for ung til å se. Den som gjorde sterkest inntrykk var utvilsomt Andy Warhols Lonesome Cowboys fra 1968 (ikke lenge etter at han var blitt skutt av Valerie Solanas). Det var mye sex og en heftig scene med en voldtekt der som gjorde sterkt inntrykk på en 15-åring.

Sist redigert av Tangina : 10-11-09 kl 00:42.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 01:20   #155
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den har gått på TV natterstider av og til. I helgene, i passelig "slappe av på sofaen etter en bytur"-tid. Den bør antakelig ses i den tilstanden også.

Så ja, jeg har sett den.

Åh, den er jo kjempebra! Den så jeg da den gikk på kino, og var i godt humør hele resten av uken.

Priscilla er en kjempefilm!

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nå ble jeg sittende å mimre her. Clerks var bra, og Kitchen party, og Barton Fink.

Clerks er en favoritt. Kevin Smith er skikkelig morsom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har sett en del smale filmer, men mine to mest ensomme kinoopplevelser var da jeg så :"Kadosh"- en sterk israelsk film om kvinner i det ultraortodokse jødiske miljøet. Denne skulle jeg gjerne sett igjen.
"Jakten på Nilens kilde"- en ikke veldig bra film, men historien som ligger til grunn for filmen er fantastisk.

Kadosh har jeg også sett. Den var gripende, ja.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har også sett Solaris.

Jeg har sett den orginale, men ikke den med Clooney. Jeg har ikke fått lest boken, men samme forfatter (Stanislav Lem) har skrevet en novellesamling som heter Kybriaden (norsk tittel). Den er fantastisk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:07   #156
Albertine
Passiv

Standard

Noen har vel sett denne, men jeg tar den med likevel: Der Bewegte Mann.

Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:32   #157
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

[/list] Att angöra en brygga er hysterisk morsom.

Det er den mest meningsløse, idiotisk filmen jeg noensinne har sett. Dro ikke på smilebåndet en eneste gang.

Gammel 10-11-09, 09:43   #158
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg kan sende stafettpinnen videre, og si at jeg ikke tror det er så mange som har sett denne fantastiske filmen: Nói Albinói.

Som tidligere medlem i filmklubben i Trondheim og BIFF-slave har jeg sett mye rart - dessverre har jeg dårlig husk.

Jeg utfordrer dere herved med "Når katten er borte" en fransk film fra midten av 1990-tallet. Nydelig chopin-musikk og fransk hverdagsdrama. Amélie uten magien.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:51   #159
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Arizona Dream har jeg ikke møtt noen andre som har sett. Men den gikk på kino så noen har nok sett den. Husker ikke så mye av den lenger, men den var litt bra på en veldig snål måte. I hvertfall den gangen.

Ellers så vil jeg få anbefale en film jeg synes var bra- passer godt nå i forbindelse med markering av berlinmurens fall
Das Leben der Anderen. Veldig god film.

Gammel 10-11-09, 10:07   #160
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Det er den mest meningsløse, idiotisk filmen jeg noensinne har sett. Dro ikke på smilebåndet en eneste gang.

Det er en gammel film, og humoren har endret seg noget siden den gang.
Syns det var en artig film, mest fordi den er gammel, smilte og koste meg men hadde ingen latterkramper akkurat. Mamma derimot, ler så hu griner av disse filmene.

Ellers kommer det mye an på stemningen/humøret når man ser slike komedier.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.