Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 22:20   #121
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

TM: Bad Boy Bubby - det var vel den litt spesielle voksne guttungen som ble tvunget til seksuelt samkvem med sin mor, som også kvalte katten sin over lang tid med plast folie? Interessant og grusom på en gang.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:23   #122
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

TM: Bad Boy Bubby - det var vel den litt spesielle voksne guttungen som ble tvunget til seksuelt samkvem med sin mor, som også kvalte katten sin over lang tid med plast folie? Interessant og grusom på en gang.

"Litt spesielle" guttungen (!), ja.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:25   #123
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg burde vel strengt tatt ikke innrømme å ha sett den, men "Beach Blanket Bingo" er det neppe veldig mange som har fått med seg?

(Kilde: youtube.com)

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:53   #124
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Det var satt opp på norsk kino, så jeg tror det er ganske mange som har sett den. I tillegg er den helt fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sett Dead man walking. Ikke den alle tror, men den med Johnny Depp. Den var sær.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da jeg så den så het den dead man walking. :skråsikker:

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Da filmen først kom, ble den nektet satt opp på kino av kinosjefen, da hennes mann satt i rullestol (muligens etter en trafikkulykke). Den ble vist flere ganger på Rockefeller, og sikkert av mange "seriøse" filmklubber rundt om i landet. Men jeg tror ikke den noensinne havnet på kino på "vanlig" måte.

Åh, jeg husker alt det bråket! Jeez.

Jeg har for øvrig også sett Necromantic, Ilsa; Shedevil of the SS og en film som jeg vet Skilpadda også har sett, men som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå. Jeg så den (vel, alle de nevnte ) litt småfull på filmklubb på Mars, og skjønte ikke hvorfor folk kunne kalle den filmen for disturbing. Jeg syns den bare var dum. Var den basert på Ed Gein, mon tro?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:54   #125
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han bor forresten i Norge nå!

Gammel 08-11-09, 22:56   #126
Albertine
Passiv

Standard

Ford Fairlane? Snodig film, fantastisk soundtrack!

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:01   #127
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den har jo alle nordmenn sett! Den kom faktisk først på DVD i Norge, fordi det er det landet den har vært aller mest suksessfull i.

Gammel 08-11-09, 23:12   #128
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Han bor forresten i Norge nå!

Gammel 08-11-09, 23:16   #129
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har sett disse?

• Att angöra en brygga (Danielsson)
  • Sommaren med Monica (Bergman)
  • Death in Venice (T. Mann)

Att angöra en brygga er hysterisk morsom.

Glitter: Henry, portrait of a serial killer, ja? Den nevnte jeg i en av de andre filmtrådene her i dag.

Gammel 08-11-09, 23:17   #130
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror egentlig ikke at jeg er alene om denne, iallefall ikke hvis min omgangskrets er representativ, men siden den ikke er blitt nevnt er
Battle Royale eller "Batoru rowaiaru" som den heter på Japansk, en film som kanskje ikke alle har sett! Kort introduksjon:
Forty-two delinquent students, three days, one deserted Island: welcome to Battle Royale. A group of delinquent students from a Japanese high school have been forced by legislation to compete in a new forum of reality television.The students are each given a bag with a randomly selected weapon and a few rations of food and water and sent off to kill each other in a no-holds-barred (with a few minor rules) game to the death, which means that the students have three days to kill each other until one survives--or they all die.

Jeg likte den godt, på den måten man kan like veldig voldelige filmer godt da.

Gammel 08-11-09, 23:19   #131
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Glitter: Henry, portrait of a serial killer, ja? Den nevnte jeg i en av de andre filmtrådene her i dag.

Ja! Den var det!

Battle Royale er en veldig god film.

Nå er det for øvrig snart klart for Oslo Filmfestival, de har ofte et bredt asiatisk program.

Gammel 08-11-09, 23:22   #132
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Sett flere ganger. Veldig bra

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:25   #133
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Denne er vel en av de mer smale filmene jeg har sett: Crash.
Plot: After getting into a serious car accident, a TV director discovers an underground sub-culture of scarred, omnisexual car-crash victims who use car accidents and the raw sexual energy they produce to try to rejuvenate his sex life with his wife. http://www.imdb.com/title/tt0115964/

Den var så bra!

Gammel 08-11-09, 23:28   #134
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

[/list] Att angöra en brygga er hysterisk morsom.

Den er så vanvittig intens på sin egen, stillferdige måte ...

Gammel 08-11-09, 23:32   #135
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett en del smale filmer, men mine to mest ensomme kinoopplevelser var da jeg så :"Kadosh"- en sterk israelsk film om kvinner i det ultraortodokse jødiske miljøet. Denne skulle jeg gjerne sett igjen.
"Jakten på Nilens kilde"- en ikke veldig bra film, men historien som ligger til grunn for filmen er fantastisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:13   #136
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Noen som har sett Welcome to the dollhouse?

Ja, men jeg liker egentlig Palindromer av samme regissør bedre. Spesiell film, hovedpersonen er spilt av flere skuespillere.

Ellers så kan jeg jo komme med en avbefaling også, Gus Van Sant sin Last Days. Jeg ser den har fått litt blandede kritikker, og jeg vil tro det er en film som man enten hater eller elsker. Handler om Kurt Cobain sine siste dager. Filmingen er helt merkelig, med mest scener filmet fra knærne til skuespillerne og ned, og det er egentlig lite handling. Så den på filmklubb, og det er den eneste anledningen hvor jeg har opplevd at en god del av publikum gikk før filmen var ferdig.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:15   #137
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

[/list] Att angöra en brygga er hysterisk morsom.

Slapstick-humor.

Gammel 09-11-09, 00:16   #138
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Ellers så kan jeg jo komme med en avbefaling også, Gus Van Sant sin Last Days. Jeg ser den har fått litt blandede kritikker, og jeg vil tro det er en film som man enten hater eller elsker. Handler om Kurt Cobain sine siste dager. Filmingen er helt merkelig, med mest scener filmet fra knærne til skuespillerne og ned, og det er egentlig lite handling. Så den på filmklubb, og det er den eneste anledningen hvor jeg har opplevd at en god del av publikum gikk før filmen var ferdig.

Den har jeg sett. :spesielt interessert:
Overraskende dårlig til å være Gus Van Sant, overraskende bra til å være en film om Kurt Cobain.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 01:20   #139
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dis kvalifiserer sikkert ikke, men jeg har sett den. Ellers har jeg også sett et film jeg oppfattet som veldig spesiell. Husker ikke tittelen men den handlet om en gjeng norske ungdommer på 80 tallet som ikke fikk arbeid og som fant på en masse rarer greier.
Konstruktivt bidrag til debatten- neppe.

Gammel 09-11-09, 09:52   #140
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange har sikkert sett den, men jeg har ALDRI hørt om den før og lo igjennom HELE filmen.. så den må nevnes: Norske KALDE FØTTER

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.