Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 21:43   #101
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Noen som har sett Welcome to the dollhouse?

Yes, på filmfestival i 1996.

Utboropprøret, en sjelden perle, vi var 9 mennesker i salen...

Utenom filmfestival:
Karlsøya - mellom geiter, rock og Muhammed. Tror den gikk på tv senere.

Og så har jeg selvsagt sett Svidd neger, men det er jeg ikke riktig så alene om, tror jeg?

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 20:08.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:46   #102
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå ble jeg sittende å mimre her. Clerks var bra, og Kitchen party, og Barton Fink.

Og så ser jeg at jeg sitter fast i 90-tallet, og virkelig burde komme meg ut på kino mer. Når bare ungene blir litt større så blir det vel lettere. :håper:

Gammel 08-11-09, 21:46   #103
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Åh, den er jo kul, jo! Den har jeg faktisk sett flere ganger. Tre ganger på under en uke da jeg hadde kyssesyken som femtenåring.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:46   #104
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svidd neger!

Jeg ler bare jeg tenker på den filmen.
Om samen som var nordmann og negeren som var same og faren som kom fra Afrika og Anna og ... alle bør se den filmen!

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:46   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Crash er vel ikke så veldig smal. Det er jo en David Cronenberg-film, og er vel således sett av ganske så mange. Selv har jeg sett den to ganger, og synes det er en av de mindre merkelige filmene hans.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:50   #106
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ikke noen dissing av klisterhjernen til Claire.

Klissehjerne, more like it.

Kan det være Hal Hartley, tro? :tenker høyt:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:51   #107
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Crash er vel ikke så veldig smal. Det er jo en David Cronenberg-film, og er vel således sett av ganske så mange. Selv har jeg sett den to ganger, og synes det er en av de mindre merkelige filmene hans.

Ja, det kan godt hende. Men jeg møter aldri noen som har sett den. Nå må jerg innrømme at den sjelden kommer opp i samtaler nå lengre. Men da jeg så den mens jeg gikk på videregående, så hadde "ingen" andre sett den.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:52   #108
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Klissehjerne, more like it.

Hal Hartley, er det ikke han som har The book of life? Den likte jeg ihvertfall.

Joda, det er han. :kan google:

Sist redigert av Miromurr : 08-11-09 kl 21:53. Årsak: link
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:53   #109
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Jeg var i tromsø i vinter og da gikk det en film som var vist under filmfestivalen. den het Briller, den smaleste filmen jeg har sett dette året.
Ellers skal jeg ikke skryte på meg så mange sjeldne filmer de siste årene. Det var som nevnt tidligere i tården et 90-talls fenomen for meg.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:54   #110
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Ja, det kan godt hende. Men jeg møter aldri noen som har sett den. Nå må jerg innrømme at den sjelden kommer opp i samtaler nå lengre. Men da jeg så den mens jeg gikk på videregående, så hadde "ingen" andre sett den.

Da filmen først kom, ble den nektet satt opp på kino av kinosjefen, da hennes mann satt i rullestol (muligens etter en trafikkulykke). Den ble vist flere ganger på Rockefeller, og sikkert av mange "seriøse" filmklubber rundt om i landet. Men jeg tror ikke den noensinne havnet på kino på "vanlig" måte.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:54   #111
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hal Hartley har laget flere fine og litt "kultaktige" filmer, ja, men jeg ville ikke kalle dem ungdomsfilmer. Trust (som jeg nevnte tidligere i tråden), Amateur og Simple Men er noen av de tidlige, og så ble vel Henry Fool ganske populær.

Gammel 08-11-09, 21:54   #112
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Ellers skal jeg ikke skryte på meg så mange sjeldne filmer de siste årene. Det var som nevnt tidligere i tården et 90-talls fenomen for meg.

Nå går det mest i Mamma Mia?

Gammel 08-11-09, 21:57   #113
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Bin Jip,

Åh, den er så utrolig vakker!

Jeg forundres over at flere nevner Himmelfall som en bra film. Jeg synes den var rett og slett pinlig.

Har mange sett Lisbon Story? Jeg husker den som veldig bra, skjønt det er lenge siden jeg så den.
Eraserhead? En skikkelig sær film av David Lynch.
Dokumentaren Til ditt eget beste vel heller ikke sett av så mange.
Chunking express må også nevnes. Utrolig kul film.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:57   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eraserhead har jeg sett flere ganger, ja.

Gammel 08-11-09, 21:57   #115
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Eller hva med Harold and Maude? Den ligger riktig nok inne på imdbs topp 250, men jeg kjenner få som har sett den. Herlig sær film.

Den er pussig og fin.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Det er nok flere som har sett filmen for vi var ikke alene i kinosalen. Men, Brent av solen (russisk) er en fantastisk film som jeg tror ikke så mange har sett og som føyer seg inn blandt de beste filmene jeg har sett.

Fin og urtrist film.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Siden FP er FP er nok dette stedet hvor en god del kan ha sett Bad Boy Bubby, men den er likevel ikke en film alle og enhver har sett.

Den har jeg sett, og den var spesiell. Jeg tror jeg liker den, jeg husker den i hvert fall godt.

En film som gjorde inntrykk på meg, og som kanskje ikke alle har sett, var Rhapsody in August fra 1991.

Gammel 08-11-09, 22:02   #116
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Åh, den er så utrolig vakker!

Jeg forundres over at flere nevner Himmelfall som en bra film. Jeg synes den var rett og slett pinlig.

Har mange sett Lisbon Story? Jeg husker den som veldig bra, skjønt det er lenge siden jeg så den.
Eraserhead? En skikkelig sær film av David Lynch.
Dokumentaren Til ditt eget beste vel heller ikke sett av så mange.
Chunking express må også nevnes. Utrolig kul film.

Chunking express har jeg sett, og den var bra, ja.

Gammel 08-11-09, 22:02   #117
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hal Hartley har laget flere fine og litt "kultaktige" filmer, ja, men jeg ville ikke kalle dem ungdomsfilmer. Trust (som jeg nevnte tidligere i tråden), Amateur og Simple Men er noen av de tidlige, og så ble vel Henry Fool ganske populær.

Jeg tror det er han jeg tenker på. Men kommer selvsagt ikke på hvilken av filmene hans jeg har sett. Men det er flere år siden.

Gammel 08-11-09, 22:06   #118
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eraserhead har jeg sett flere ganger, ja.

Det har ikke jeg. :nope:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:12   #119
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Den smaleste filmen jeg noensinne har sett må være Love is the Devil, en film som bygger på livet til kunstneren Francis Bacon. Jeg liker kunsten til Francis Bacon, og trodde filmen kunne være ålreit. Lite visste jeg at fyren hadde et tydeligvis totalt forstyrret liv, og filmen var deretter.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:17   #120
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her var det mange omtalte filmer som jeg har sett.

Noen som har sett disse?

• Att angöra en brygga (Danielsson)
  • Sommaren med Monica (Bergman)
  • By og blokk - dugnad og rock (Oslo-dokumentar)
  • Death in Venice (T. Mann)
  • Pauline at the Beach (Eric Rohmer)
  • A Summer's Tale (Rohmer)
  • The Living Matrix (2009)

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.