Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 14:10   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

NAV klinker til innimellom. For tre år siden, mens jeg var akademisk løsarbeider og søkte på stipendiatstillinger kom jeg i kontakt med en saksbehandler som først var litt opprørt over at jeg trodde jeg søkte jobb når det vitterlig het doktorgradsstudent... Og når hun etter et par telefoner var blitt overbevist om at det til tross for tittelen innebar lønnsslipp og å stå opp om morran så mente hun at jeg ikke hadde rett på noe så lenge jeg ikke søkte på alle aktuelle jobber -jeg måtte ikke tro jeg kunne velge og vrake som jeg ville bare fordi jeg likte biologi best... Se, her var flere stipendiatstillinger jeg kunne søke på: Kjemi, medisin, astrofysikk...

Jeg har møtt en liknende Nav-ansatt i Trondheim. Da jeg sa hvilken utdanning jeg har (hovedfag i en samfunnsvitenskapelig disiplin) kunne jeg formelig høre at hun tenkte "oj... hva er det? dette har jeg aldri hørt om! hva gjør jeg nå?!". Hun kunne tilby meg å begynne på vgs da, bygg&anlegg-linja eller kokk. Ikke helt det man ser for seg etter 6 år på universitetet og mange hundre tusen i studielån.

Har forøvrig møtt overraskende mange som tror at så lenge det heter noe med -stipendiat, så kan jeg søke. Det er ikke så farlig at stipendiatet dreier seg om nanoteknologi eller kybernetikk, jeg har jo gått på universitetet og burde klare dette lett som en plett.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.