Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 15:44   #201
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Dør litt på meg, både av Ulvefar sitt møte med Nav - og historiene til Nasse og Minty.

Gammel 27-10-09, 22:39   #202
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Fiskeselgere, som kommer med fiskebilen sin og ringer på kl 21.30 om kvelden.

Fiskemann: Hei, jeg kommer med fiskebilen, vi har tilbud på -slik og sånn- idag, hva vil du ha?
Jeg: Jeg vil ikke ha noenting. Så du ikke lappen om å ikke ringe på dørklokken?
Fiskemannen: Joda, men jeg trodde ikke den gjaldt jeg. Vi har veldig fin laks nå, eller kanskje du heller vil ha hvalkjøtt?
Jeg: Nei jeg skal ikke ha noe som helst. Dessuten er det altfor sent å ringe på her, nå har du vekket barna også.
Fiskemannen: Ja du har barn ja, det er viktig med fisk for barn vet du, de får lav IQ om de ikke spiser fisk. Om du kjøper 3 kg kveite i dag så skal jeg slå av litt på prisen, det er viktig med fisk vet du.
Jeg: JEG SKAL IKKE HA FISK! Og du trenger ikke ringe på her neste gang, jeg klarer å ta meg til butikken selv for å kjøpe de varene jeg trenger.
Fiskemannen: Jammen de har ikke så fiiin fisk der som vi har vet du. Vi kommer nok innom snart igjen.
Jeg: :slamre:

Og 14 dager senere, here we go again!

Gammel 27-10-09, 23:17   #203
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Dør litt på meg, både av Ulvefar sitt møte med Nav - og historiene til Nasse og Minty.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Fiskeselgere, som kommer med fiskebilen sin og ringer på kl 21.30 om kvelden.

Ja, de tar ikke akkurat et hint. Faren min svarer alltid "Nei takk, vi har ikke katt!" og lukker døra, men fiskebilmannen går ikke på den lenger. Mulig han har oppdaget kattene. Hos oss kommer den bilen nesten aldri heldigvis, enda vi bor bare et steinkast unna.

Før jeg flytta hjemmefra lagde vi faktisk et skilt beregnet på dørselgere, men vi fikk ikke lov av mamma å henge det opp. :tsk tsk:

Vi skyter hver tredje dørselger.
Den andre har nettopp gått.

Forresten hender det jeg irriterer meg bittelitt over lærere jeg også. De stjeler som ravner - jeg har en kopp som er tydelig merket med navnet mitt, men den er det alltid noen andre som bærer rundt på. Nå skal jeg bestille kopp med bilde av meg på i tillegg til navn. Og hvis noen rapper den skal jeg beundre koppen høylydt. Det er ikke spydig det?

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 23:21   #204
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Før jeg flytta hjemmefra lagde vi faktisk et skilt beregnet på dørselgere, men vi fikk ikke lov av mamma å henge det opp. :tsk tsk:

Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 00:37   #205
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Lærere.

Og inkompetente folk i serviceyrker som kaster bort min tid fordi de ikke kan svare på enkle spørsmål, har oversikt over egen butikk eller innehar noen form for serviceinnstilling overhodet.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:18   #206
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er jo selvsagt lærerne til barna, for hva vet læreren liksom. Det er jo klart at foreldre vet best hvordan man skal undervise, hvordan elevene skal sitte og ikke minst i hvilket tempo ting skal gjøres. For bare ikke å snakke om hvordan læreren skal være kledd, hvordan den skal snakke til ens barn og andres barn.

Klarte bare ikke å la det være, den innbød liksom litt.

Jeg velger å ta deg halvveis seriøst.

Jeg er enig med deg i at mange foreldre har underlige meninger om skolen, læreren, osv. (Blant annet tråden om påkledning...) Jeg har sikkert underlige meninger innimellom jeg også.

Men personlig er jeg veldig lei av å bli møtt av lærerne med den helt motsatte holdningen. Nemlig holdningen at det KUN er læreren som kjenner barnet. En lærer lagde stor sak av dette på et foreldremøte. Fortalte at vi foreldre måtte slutte å tro på alt ungene fortalte hjemme, for det var vel omtrent like mange historier som det var elever. Ironisk slang hun på at "for alle elevene snakker jo sant, og læreren vet jo ingenting".

Det blir for dumt også.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:19   #207
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Min irriterende erfaring var helt motsatt.

Når jeg sto helt fast overfor et problem i forhold til babyen, og ikke ante hvordan jeg skulle løse det, endte jeg med å spørre helsesøster om råd. Og fikk alltid svaret hva mener du er best?

Vel, hvis jeg hadde visst det, ville jeg ikke ha spurt!

He, he, det er jo psykolog-svaret! Like irriterende, bare på en annen måte.

Her omkring har vi bare helsesøstre av den skråsikre, allvitende typen. Jeg mistenker at de kanskje er gift med drosjesåfører??

Gammel 28-10-09, 10:27   #208
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er enig med deg i at mange foreldre har underlige meninger om skolen, læreren, osv. (Blant annet tråden om påkledning...) Jeg har sikkert underlige meninger innimellom jeg også.

Men personlig er jeg veldig lei av å bli møtt av lærerne med den helt motsatte holdningen. Nemlig holdningen at det KUN er læreren som kjenner barnet. En lærer lagde stor sak av dette på et foreldremøte. Fortalte at vi foreldre måtte slutte å tro på alt ungene fortalte hjemme, for det var vel omtrent like mange historier som det var elever. Ironisk slang hun på at "for alle elevene snakker jo sant, og læreren vet jo ingenting".

Det blir for dumt også.

Jeg er helt på linje med deg, Bina.

Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:44   #209
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det blir for dumt også.

Nå kjenner jeg jo ikke akkurat denne situasjonen eller vet hvordan ting ble sagt, men umiddelbart tenker jeg at læreren har villet gjøre oppmerksom på at elevenes versjon av hendelser på skolen ikke nødvendigvis alltid er helt riktige og at de ofte ikke har all informasjon som er nødvendig for å ha hele forståelsen.

Tenker det er endel foreldre som også er glade for at lærerne tenker som så at elevenes versjon av hendelser hjemme ikke nødvendigvis er helt korrekte heller. Har hørt min del av mer eller mindre pinlige og private opplysninger om elevers foreldre uten at jeg lar det gå utover holdningene til eller måten jeg møter foreldrene på

Gammel 28-10-09, 11:02   #210
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Nå kjenner jeg jo ikke akkurat denne situasjonen eller vet hvordan ting ble sagt, men umiddelbart tenker jeg at læreren har villet gjøre oppmerksom på at elevenes versjon av hendelser på skolen ikke nødvendigvis alltid er helt riktige og at de ofte ikke har all informasjon som er nødvendig for å ha hele forståelsen.

Tenker det er endel foreldre som også er glade for at lærerne tenker som så at elevenes versjon av hendelser hjemme ikke nødvendigvis er helt korrekte heller. Har hørt min del av mer eller mindre pinlige og private opplysninger om elevers foreldre uten at jeg lar det gå utover holdningene til eller måten jeg møter foreldrene på

Det ble sagt omtrent som beskrevet, med en lett hånlig tone, og med vekt på at vi ikke måtte tro på det ungene fortalte hjemme.

Jeg kjente jeg ble provosert, mest av alt av at folk som jobber med unger har et så negativt menneskesyn og går ut i fra at de juger så mye de kan. Men også fordi jeg mener dette lammer skole-hjem-samarbeidet, hvis informasjonen skal stoppe med at vi foreldre ikke skal høre på ungene våre.

Jeg reagerte på at dette ble tatt opp i foreldremøtet slik det ble fordi det er en måte å skape fronter på i stedet for å skape samarbeid.

Gammel 28-10-09, 11:18   #211
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo litt slemt å henge ut enkelteksemplarer av en yrkesgruppe da, det finnes jo tullinger overalt.

Men jeg må fortelle en historie til: Jeg hadde skrevet ut en eldre dame med blodfortynnende (hun var 85 år og veide 40 kilo) og litt etter kom hun tilbake på sykehuset, illsint fordi hun hadde fått for liten dose blodfortynnende. For det hadde drosjesjåføren sagt og han hadde derfor bare kjørt henne tilbake til sykehuset med beskjed om hvilken dose hun skulle ha.

Og jeg som var sikker på at det var en imbisill apotekansatt som hadde sendt henne i retur, med mersolgt håndkrem (full av parabaner og annen kjemisk dritt) og unødig informasjon i handleposen

Gammel 28-10-09, 11:25   #212
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt:
folk som jobber med mennesker (lærere, helsepersonell, ansatte i service-yrker eller i en eller annen funksjon), som har sosiale egenskaper på linje med et rotavirus, og totalt manglende antenner når det gjelder å speile den de har med å gjøre.

Sist redigert av Billa : 28-10-09 kl 11:30.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 11:26   #213
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leger.

Vi har nok kontakt med langt flere leger enn gjennomsnittet, men uansett så er mesteparten av dem så arrogante, lite medmenneskelige og forståelsesfulle at de knapt burde omgås andre i det hele tatt.

Med noen få, hederlige unntak, selvsagt.

Gammel 28-10-09, 11:37   #214
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Lærere, sykepleiere og ansatte i skattevesenet. Dette er folk som etter min erfaring ikke greier å svare ja eller nei på enkle ja/nei-spørsmål. De alltid utbrodere. Ingen detalj er for liten. Dette gjør min jobb til tider ganske slitsom og kjedelig. (Og nei, jeg jobber ikke med markedsføringsundersøkelser.)

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:08   #215
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Faren min svarer alltid "Nei takk, vi har ikke katt!" og lukker døra, men fiskebilmannen går ikke på den lenger.

Fantastisk!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:29   #216
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Akkurat i dag: vareleveringsfolk/selger på butikk som ikke får vareleveringsfolk til å følge opp det han lover. Evt kategorien "elkjøpansatte".
(vaskemaskin død søndag. Ny vaskemaskin kjøpt og betatlt mandag, skal leveres tirsdag mellom 12 og 16. (Jeg skal bli kontaktet for å få bekreftet leveransen, og mer eksakt tidspunkt) Nå er det onsdag. Vaskemaskin etterlyst, men elkjøp har ikke direktenummer, et 815-nummer der man får snakke med noen som sier at... da må nok butikken ringe deg opp, det gjør de snart" Ja, hva er snart? Det er 2,5 time siden, og jeg har FORTSATT ingen vaskemaskin, og ingen telefon...annet enn mamma da, men hun leverer ikke vaskemaskiner...)

Gammel 28-10-09, 13:55   #217
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Ser at det nevnes få førskolelærere og pedagogiske medarbeidere i denne tråden.

Jeg iriterer meg over ITkonsulenter, men blir hjulpet av Radioresepsjonen for å takle dem bedre.

Gammel 28-10-09, 15:56   #218
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Telefonselgere og unge jenter i butikker som står og slarver med venninnene sine om helgens erobringer høylydt.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 16:01   #219
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå - butikkekspeditriser med ekstrem nasal stemme, som ikke har peiling på hva det er hun selger.

Gammel 28-10-09, 16:19   #220
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Denne tråden var virkelig fornøyelig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.