Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?
Jeg har lest hele tråden. :åpplyser: Underveis har jeg tenkt så det knaket. Hvilken yrkesgruppe irriterer meg MEST?
Jeg har kommet fram til at jeg oftere irriterer meg over SYSTEMER enn over YRKESGRUPPER. NAV er nevnt, her mener jeg det er systemet som er på tryne, ikke yrkesgruppene som jobber der. Jeg vet at mange av de som jobber i NAV er like fortvilte over situasjonen som vi som står utenfor er.
Men når det kommer til yrkesgrupper kjenner jeg at det er noen som utmerker seg:
- apotekansatte - som mener at de er bedre i stand til å vurdere diagnose og korrekt behandling enn legen, og dessuten alltid skal prakke på deg minst ett ekstra produkt, OG slenge på informasjon som står i pakningsvedlegget, selv om det er medisiner jeg har brukt i årevis.
- helsesøstre - som mener seg berettiget til å mene noe om ALT. Absolutt alt. Kosthold, søvn, påkledning, utslett, sykdom, leggetider, utstyr, vaksiner, TV-titting... det finnes ikke en ting en gjennomsnitts helsesøster ikke mener noe om, og dessuten mener at hun vet bedre enn alle andre.
I tillegg irriterer jeg meg jevnlig over lærere og barnehageansatte, mye med samme begrunnelse som hos helsesøstre - de vet og kan alt, mye bedre enn alle andre, etter halvannen uke som vikarlærer så kjenner læreren barnet MYE bedre enn foreldrene, ja. Men de to ovennevnte yrkesgruppene er de jeg irriterer meg MEST over.
|