Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du ble lottomillionær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 16:35   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du ble lottomillionær

Tja.

- kvitta oss med mesteparten av gjelden iallefall
- hytte ved sjøen
- reising
- bygd ut kjøkkenet (selv om det egentlig er stort nok )
- leilighet i utlandet
- ny bil

Det var mange millioner, sant?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 16:36   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store planer, veldig store planer, om å vinne rundt fem millioner i Lotto. Da får vi nemlig kjøpt et hus som ligger rett nedi veien her, hvor alt er på et plan, det er stort og fint, og helt perfekt til oss.

Gammel 08-10-09, 17:00   #43
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Da hadde vi kjøpt hus i nærheten av min mor, investert i eiendom for ungenes fremtid, og tatt oss tid og råd til en skikkelig ferie.
Og så hadde jeg jo kunnet studere uten å bekymre meg for tid og penger, det hadde vært deilig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 17:55   #44
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skulle ha troppet opp hos Lånekassa og betalt ned gjelda mi i cash!

Jess!

Gammel 13-10-09, 18:37   #45
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Satt hele verden i gang for å finne medisinen som kunne gjøre meg frisk fra kreften..... men det hadde vel neppe hjulpet med alle verdens penger så da ville jeg brukt pengene på opplevelser og tid med familien...

Egentlig hadde vi også trengt et mer lettstelt hus og bedre plass. Betalt noen for å få inn nytt kjøkken, mens vi var på ferie....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:38   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pusse opp leiligheten
Betale ned studielån
Spare (selv og til ungene)
Reise
Hytte?

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:43   #47
Left
Passiv

Standard

De pengene jeg brukte litt lenger opp i tråden her er jo da selvsagt borte, men jeg vant 13,4 mill lørdagen etter også jeg.

Da ville jeg kjøpt meg ferieleilighet et eller annet sted i deilige Hellas - ikke nødvendigvis midt på Kreta heller.

Så skulle de yngste brødrene mine fått hver sin leilighet, det samme med mor. Eldste bror skulle fått en slump med penger, for han har to og et halvt hus og klarer seg utmerket på den fronten.

Skal vi se, da var det vel fortsatt noen mill igjen, og de skulle jeg satt på bok til barna mine.

Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:52   #48
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nedlagt småbruk med lita raud stue til våningshus. :drøymer:

Gammel 13-10-09, 19:05   #49
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Gjeldfri først,
Så studert ferdig, blitt forsker og skrevet bøker uten å tenke økonomi.....

Samme planen som nå egentlig, men med lottomillionene i lomma ville jeg hatt mulighet til å realisere det før jeg når pensjonsaldern.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:06   #50
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 mill?

1 mill i ny traktor og redskap av div type
1 mill i fjøstilbygget vi holder på å bygge
1 mill til å bygge på huset
2 mill til å bygge nytt fjøs forbeholt kjøttproduksjon
( evt også litt kvotekjøp)
Gjelda kan vi godt betjene, om vi "fikk" alt det andre.
Å bruke opp imaginære lotto gevinster er moro

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:13   #51
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De pengene jeg brukte litt lenger opp i tråden her er jo da selvsagt borte, men jeg vant 13,4 mill lørdagen etter også jeg.

Da ville jeg kjøpt meg ferieleilighet et eller annet sted i deilige Hellas - ikke nødvendigvis midt på Kreta heller.

Så skulle de yngste brødrene mine fått hver sin leilighet, det samme med mor. Eldste bror skulle fått en slump med penger, for han har to og et halvt hus og klarer seg utmerket på den fronten.

Skal vi se, da var det vel fortsatt noen mill igjen, og de skulle jeg satt på bok til barna mine.

Dette syns jeg var deilig optimistisk!

Gammel 13-10-09, 19:37   #52
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Da skulle vi ha kjøpt tomt på flekken og bygget fiint hus med loftstue og minst to bad og alle møbler nye.
Om det var noe penger igjen så skulle vi ha fått til å dra til Orlando og Florida.

Gammel 13-10-09, 19:39   #53
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde betalt ut både huslån og studielån, kjøpt meg ny bil og den nye tursekken jeg ønsker meg og som koster fletta.
Elers hadde jeg spart og kjøpt diverse småtterier vi trenger.

Gammel 13-10-09, 19:42   #54
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Hmm... Mangemillioner?? Betalt ned det meste av gjelda, bygget hus etter vårt eget hode, med mange nok soverom, stort kjøkken og lydtett studio til mannen bl.a. Investert i vaskehjelp. Shoppet bort noen tusen på klær og sko og dill. Tatt med hele familien på en herlig ferie et eller annet sted. Hvis jeg hadde enda en del igjen, hadde jeg redusert stillingsprosenten min noe. Tipper mannen hadde ønsket det samme.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:50   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Studert i tre år, nytt hus, reise hele familien i noen måneder.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 13-10-09 kl 20:17.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:08   #56
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aller først ville jeg kjøpt en fotsid ulveskinnspels(jada, jeg vet at det er politisk helt ukorrekt, men det har jeg ønsket meg siden jeg leste Ina-bøkene for mer enn 30 år siden).
Så betalt ut all gjeld.
Penger i banken.
Båt - Ibiza Touring 24".
Bil - ny MB C-klasse.
Stol til stua.
Flatskjerm til ungene.
Ferietur - først til syden, så til USA.

Gammel 13-10-09, 20:15   #57
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Hmm... Mangemillioner?? Betalt ned det meste av gjelda, bygget hus etter vårt eget hode, med mange nok soverom, stort kjøkken og lydtett studio til mannen bl.a. Investert i vaskehjelp. Shoppet bort noen tusen på klær og sko og dill. Tatt med hele familien på en herlig ferie et eller annet sted. Hvis jeg hadde enda en del igjen, hadde jeg redusert stillingsprosenten min noe. Tipper mannen hadde ønsket det samme.

Jeg glemte hytte ved sjøen, og evigvarende klippekort på flyet Trondheim-Bodø. Og selvsagt måtte det nye huset vårt få nye møbler. Og så hadde mannen blitt lykkelig for resten av livet hvis han fikk masse musikkstæsj.

(Drømme kan jeg, men spiller jeg Lotto?? Nesj.)

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:58   #58
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da hadde jeg tegnet opp hvordan jeg ville bygge på huset og tatt en seriøs ferie mens jobben ble gjort.

Gjeld har vi ikke så mye av, så det hadde ikke kommet høyt på lista. Tipper mannen hadde ønsket seg en "skikkelig" bil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.