|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du ble lottomillionær
At "alle" sier noe, er ikke nødvendigvis en garanti for at det stemmer.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Om du ble lottomillionærJeg hadde begynt å studere! Og slettet huslån. Satt en del på ungenes konto. Og så hadde jeg nok shoppet litt....
|
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Om du ble lottomillionærJeg hadde kjøpt huset barna ønsker seg, en bil som funker, satt av til barnas fremtid og øst masse utover familien. (Ingen som sier noe om hvor mange mill det er snakk om, nei?) Og en hest. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
...we have cookies
|
Sv: Om du ble lottomillionærHadde jeg vunnet mer enn to mill så hadde jeg bygget hus. Halmhus. Med behandlingsavdeling tilknyttet huset. Hadde gevinsten blitt enda større så hadde jeg avsluttet min karriere som ansatt og satset for fullt på eget firma. Da hadde vi hatt råd til det om det ikke gikk så greit i starten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du ble lottomillionærByttet bolig.
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Om du ble lottomillionærHadde jeg vunnet minst 5 millioner, så skulle jeg ha sagt opp jobben min til jul, og studert mer uten å måtte jobbe ved siden av. Dvs jeg hadde nok villet jobbe litt, men kun når det passet for meg, ikke lommeboka. |
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om du ble lottomillionærDet er jo i og for seg ikke lønnsomt med gjeld, men å sylte ned masse penger i en bolig som bare står der er jo ikke den måten man får mest ut av pengene på, for å si det sånn. Særlig hvis man ser på bolig som noe man eier og bor i hele livet.
|
|
|
#28 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Om du ble lottomillionærJeg ville kvittet meg med gjeld - særlig studielånet! Studert ferdig, kjøpt/bygd hus, ny bil, motorsykler, sykkellappen til meg, ferier, shopping, personlig trener og kostholdsveileder... Ville brukt noe på foreldre og søsken, fx betale for studietiden til søs som er i Australia. Satt av en god del til studier og etablering for barna. Fått flere barn.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Det å kunne bruke lønna på andre ting enn fast gjeld må jo være en fantastisk drøm. Vi kunne reist mye mer, feks. *drømme*
|
|
|
#30 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du ble lottomillionærJeg ville kjøpt hytte, sponset litt oppussing på mammas hus, satt av penger til ungene og reist til spennende steder.
|
|
|
#31 |
|
Off the map.
|
Sv: Om du ble lottomillionær5.7 millioner som ble nevnt. Da hadde det blitt en større bil. Ny dobbelgarasje. Personlig trener. 80% stilling. Pusset opp hele hovetetasjen med kjøkken, bad, stue osv (selv om det bare er 7-8 år siden) Gartner. Og så hadde jeg nok brukt et par millioner på å betale gjeld.
|
|
|
#32 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du ble lottomillionærHvis vi slapp å betale gjeld hver måned, kunne vi funnet på mye annet for samme beløp hver måned. Ting vi ikke har råd til nå. Derfor drømmer vi om å være gjeldfri.
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om du ble lottomillionærMen om du hadde 5 mill i banken så kunne du jo brukt de pengene på reising i stedet.
|
|
|
#34 |
|
Textrovert
|
Sv: Om du ble lottomillionærJeg skulle ha troppet opp hos Lånekassa og betalt ned gjelda mi i cash!
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Om du ble lottomillionær5 millioner i banken gir dessuten enormt med renter, det er jo ikke å forakte. Men jeg hadde nok allikevel betalt ned gjelden så all lønna hadde gått direkte til det vi ville bruke den til. Kjekkere å få lønn når den ikke bare går rett i det store suget.
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
Sv: Om du ble lottomillionærJeg ville først og fremst betalt ned all gjeld. Deretter ville jeg ha bygd på og pusset opp huset til svigers (som vi skal overta om to år) og laget drømmekjøkkenet og drømmebadet samt kjøpt drømmemøblementet. Så ville jeg kjøpt ny bil. Stor og sikker og som dekker alle våre behov. Og så ville jeg satt av en rundelig sum på høyrentekonto til hvert av barna, med tanke på evt. studier og/eller boligkjøp i framtida. Om det da var mer penger igjen, ville jeg nok bygd en skikkelig fin stall til hestene mine, og kanskje sendt svigers på drømmeferien til Island og Færøyene. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
er her
|
Sv: Om du ble lottomillionærTja.
|
|
|
|
#38 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om du ble lottomillionærJeg hadde leid inn håndverkere som kunne fikset ting og tang på huset som går for tregt når det er gubben som styrer. Ville også pusset opp drastisk i hybeldelen.
|
|
|
#39 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Og som investering er egen bolig det eneste det ikke er skatt på. Putter du et par millioner på bok må du betale formueskatt, har du aksjer betaler du skatt av utbytte osv. I tillegg til skattefradrag for renteutgifter selvsagt! |
|
|
|
|
|
#40 |
|
flisespikker
|
Sv: Om du ble lottomillionærStørre leilighet, med balkong og hage, bibliotek og TV-stue. Og masse reising. Og så ting som nye PC-er, akkurat den sofaen vi vil ha, ny TV og sånt, og møblering av den nye leiligheten. Ikke bil, men leilighet så sentralt at vi fremdeles ikke trengte det. Ikke hytte, men hvis det var mange millioner, så kanskje jeg hadde foreslått for broren min at han kunne kjøpe seg hytte som jeg kunne betale, eller noe sånt.
|
![]() |
|
|