Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke full nok? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 10:22   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke full nok?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Sarkasme er flotte saker i diskusjoner. Hersketeknikker like så.

Jeg lar det jeg har skrevet stå, og håper at det blir forstått slik det er ment.

Når du skriver kontroversielle ting i en sak som er såpass sårbar, og et tema som berører så mange, så må du regne med at det blir stilt spørsmål ved det.

Alle mørketall, alle negative opplevelser ved anmeldelse av voldtekt, alle de ødelagte livene, alle de frikjente mennene. Det er resultat av et samfunnsyn som sier at jenta må ta deler av ansvaret. Hun må passe seg så hun ikke utfordrer til voldtekt, hun ikke må gi signaler som kan tolkes som hun har lyst. I bunn og grunn, jenta må ta deler av skylda selv.

For min egen del og for datteren min så er det et syn på kvinnelig seksualitet som jeg ønsker til livs. Jenter skal ikke behøve å gå rundt å passe seg så de ikke "oppfordrer" til voldtekt. Jenter skal ha rett til å ha sitt eget sexliv i fred, de skal ha rett til å drikke alkohol og de skal oppføre seg akkurat som de ønsker. Det er mannens ansvar å vite at "nei, jeg vil ikke" betyr "nei, jeg vil ikke". Det er samfunnets ansvar å straffe dem som voldtar. De som har blitt voldtatt har lidd nok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.