Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke full nok? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 10:06   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke full nok?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hun var jo "dum" også, da. Jeg forsvarer ikke overgrepet, men å ligge med flere først, for så å ikke tro at noen vlle tenke at her var det fritt frem?
Jeg vet ikke, mulig er jeg kontroversiell her nå, men jeg mener seriøst at hun burde ha tenkt en god del lenger.
Når det er sagt, burde selvsagt de som gjennomførte dette blitt straffet.

OK. Da diskuterer vi to forskjellige ting. Jeg visste ikke at "dum" betød gjøre dumme ting.

Og i forhold til at du ikke vil si til henne noe som kan gi henne skyldfølelse; du skriver jo dette på åpent forum. For meg og sikkert endel andre gir det ganske klare signaler om at du legger deler skylden på jenta. Det er med på å skape den skyldfølelsen mange voldtatte sliter med i etterkant av voldtekten. Nemlig at samfunnet rundt dem mener at de kunne gjort mer og tenkt lenger for å unngå å bli voldtatt.

Mitt standpunkt: I en voldtekt er det bare en person som har ansvaret og det er den som voldtar.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.