Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke full nok? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 09:59   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke full nok?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

En 15 åring kan veldig fort og klart gi blanke i hva mamma har prøvd å si/lære henne. Helt uten grunn. Som ungdom gjør man ofte dumme ting helt uten grunn. Man trenger da ikke ha et dårlig hjem av den grunn?

Nei, så klart ikke. Men statistisk og samfunnsmessig sett så er sannsynligheten stor for at hun ikke har det så bra.

Hvordan kan du da si at du ikke tror at den 15 åringen har en mamma som forteller henne slike ting på en ordentlig måte?

Det sa jeg fordi du skrev at du ville fortelle dine tenåringsjenter at det ikke er lurt å drikke seg full, og at det ikke er lurt å utfordre til ting man ikke har lyst til. Jeg vet ikke hva du mente med det, men jeg tolket det som at du mente denne jenta ikke hadde fått de samme beskjedene fra sin mor. Eller at hun i alle fall ikke hadde forstått dem. Etter mitt syn er det irrelevant hvordan hun oppførte seg i forkant av voldtekten, det er like fullt en voldtekt.

Mitt: Det er hevet over enhver tvil at voldtekt skal straffes, men jeg mener at man bør tenke LITT lenger enn til å tro at det alltid holder å bare si nei.

OG at man bør lære sine barn det også, selv om man kanskje ikke altid kan forvente at barna gjør som man sier....

Ja. Og? Hvorfor er det relevant i denne saken? Du skriver jo selv at det ikke er noen grunn til å tro at mammaen ikke har lært henne det. Du tror jenta bare generelt er dum og ikke forstår enkel lærdom?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.