|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Jeg har kommet til det at jeg syns charter er helt greit, men ikke til resorts. Jeg har vært på charterferie i Hellas som var som hvilken som helst annen ferie til Hellas, og absolutt ikke dyrere. Reiselederen så vi på bussen til og fra flyplassen, resten av tiden sullet vi rundt for oss selv, leide bil, kjørte oppover i fjellene og what not. Vi passer alltid på å leie leilighet, ikke hotell med underholdning og bar.
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?
Jeg har også i lengre tid avstått fra å dra til Tyrkia av politiske årsaker, men jeg har nå reist til både Kina, Israel og USA og syntes ikke lenger at jeg kunne forsvare å ha Tyrkia på min boikott-liste.
|
|
|
|
#24 |
|
Vaklende
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Hellas har du vel vært i før. Tjorven, har ikke du en liste? Bamseklubb er forresten en stor del av grunnen til at jeg vurderer charter i år, på tross av at det ikke er min foretrukne ferieform. Jeg så at Lærlingen savnet selskap av andre barn, gjerne med samme språk, i sommer. Dine kan kanskje leke litt med hverandre til sommeren, og så går det an å sjekke om det er barn i nærheten ellers? Det er jo ferietid for mesteparten av Europa hvis dere reiser i august? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Jeg tror vi ender på Rhodos ca 15 august, og 2 uker. |
|
|
|
#26 |
|
Vaklende
|
Rett over nyttår, type januar - februar? Da er det gjerne Kanariøyene som er mest aktuelt? Jeg er ikke helt fremmed for den tanken heller, selv om det er den tyngste tiden å reise på rent økonomisk.
Var det så fælt? Du tror ikke det var mer turen du var på spesielt heller enn charter generelt, med litt frihetsbegrensende forpliktelser? :fremdeles optimist:
Jeg vet ikke hvorfor jeg ble skutt på, men vi var på en hårreisende skummel jeepsafari i Atlasfjellene. På en kort biologisk stopp var vi to jenter som kikket oss rundt ved et elveleie, og så suste det plutselig en kule rett forbi og traff steinen bak oss.
Kanskje vi må leie et FP-slott i Italia eller Spania i stedet for charter? Ha noen deilige uker med mange voksne og mange barn, svømmebasseng og muligheten til RL skravling om interessante små og store ting? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
VeloppDragen
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Noe i den duren, ja. Det trenger ikke bli så skrekkelig dyrt, hvis man ikke bestiller så lang tid i forveien.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Man kan fint benytte seg av charter uten opplegg. Som sagt, våre charterferier har vært som hvilke som helst andre ferier, eneste forskjellen er at vi har booket leilighet og fly gjennom turoperatøren.
|
|
|
#30 |
|
|
Ja, jeg var jo ikke med på noe av opplegget. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Jeg ser ikke akkurat forskjellen på å sette seg i en taxi eller rutebuss for å være helt ærlig. Men hvis det gir deg følelsen av å klare deg på egenhånd, så be my guest.
|
|
|
#32 |
|
Vaklende
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Jeg skjønner hva du mener, aC, men jeg er tenker nok som glitter i forhold til at jeg kan nok klare å lukke ørene og "do my thing". Til en viss grad. Igjen, siden jeg bare har en liten en er det først og fremst "garanterte" lekekamerater som trekker med charter. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Hmpf. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Det har du igjen for å velge Mamma Mia-destinasjoner.
|
|
|
#35 |
|
|
Jeg vet jeg er sær. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Jeg vet ikke om jeg syns det er så sært, det er da relativt vanlig å snobbe vekk charter?
|
|
|
#37 |
|
|
Ok. Jeg kan leve med at jeg snobber. :flirer: |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Kom til Egypt (Hurgada) Alle sammen!
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Seffern. Men jeg mener at det har mer med reisemålet å gjøre, enn måten man reiser på. Velger man Wing all included ett eller annet sted hvor man ikke trenger å møte en eneste innfødt, man får svensk mat og det er hurramegrundt-reiseledere som prøver å få deg med på grisefester og gresk folkedans hver kveld så er det definitivt en ferie jeg ikke ønsker.
|
|
|
#40 |
|
Vaklende
|
Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?Wing [sic] er nok hakket verre enn Apollo. Jeg prøver uansett å ikke høre på dere nå, fordi det jeg antakelig trenger er en sånn ferie som Bæret beskriver, og da helst med Bamseklubb. Da er det nok charter som er tingen.
Det er med Ving? Så bra ut, tross sliten trampoline. Det irriterer meg litt at de ikke har avganger lørdag 2/1, så kommer ikke planleggingsdagen som enda en feriedag i samme måned. |
|
|
|
![]() |
|
|