Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 13:58   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-treff i Syden (blåøyd optimist)?

Jeg har kommet til det at jeg syns charter er helt greit, men ikke til resorts. Jeg har vært på charterferie i Hellas som var som hvilken som helst annen ferie til Hellas, og absolutt ikke dyrere. Reiselederen så vi på bussen til og fra flyplassen, resten av tiden sullet vi rundt for oss selv, leide bil, kjørte oppover i fjellene og what not. Vi passer alltid på å leie leilighet, ikke hotell med underholdning og bar.

Tyrkia har jeg så lyst til å reise til, kulturelt. Men det kommer ikke på tale politisk. Jeg håper jeg får reist dit en dag!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 14:11   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tyrkia har jeg så lyst til å reise til, kulturelt. Men det kommer ikke på tale politisk. Jeg håper jeg får reist dit en dag!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:14   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også i lengre tid avstått fra å dra til Tyrkia av politiske årsaker, men jeg har nå reist til både Kina, Israel og USA og syntes ikke lenger at jeg kunne forsvare å ha Tyrkia på min boikott-liste.

MEN; i dag har faren min kjøpt hus i Chania (Kreta), så da lurer jeg på om vi skal avbestille Tyrkiaferien og reise til Kreta igjen isteden. Det blir MYE billigere, men har alldeles ingen bamseklubb for ungene.

Gammel 28-09-09, 18:06   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hellas har du vel vært i før. Tjorven, har ikke du en liste? Bamseklubb er forresten en stor del av grunnen til at jeg vurderer charter i år, på tross av at det ikke er min foretrukne ferieform. Jeg så at Lærlingen savnet selskap av andre barn, gjerne med samme språk, i sommer. Dine kan kanskje leke litt med hverandre til sommeren, og så går det an å sjekke om det er barn i nærheten ellers? Det er jo ferietid for mesteparten av Europa hvis dere reiser i august?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:27   #25
Left
Passiv

Standard

Jeg tror vi ender på Rhodos ca 15 august, og 2 uker.
Der er det nok heller ingen bamseklubb.
Det skal bli så deilig med badeliv og SOL.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:30   #26
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg reiser gjerne en uke på nyåret, med bare treåringen på slep.

Rett over nyttår, type januar - februar? Da er det gjerne Kanariøyene som er mest aktuelt? Jeg er ikke helt fremmed for den tanken heller, selv om det er den tyngste tiden å reise på rent økonomisk.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har lovt meg selv på tro og ære å aldri dra på charter igjen.

Var det så fælt? Du tror ikke det var mer turen du var på spesielt heller enn charter generelt, med litt frihetsbegrensende forpliktelser? :fremdeles optimist:

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva skjedde?

Jeg vet ikke hvorfor jeg ble skutt på, men vi var på en hårreisende skummel jeepsafari i Atlasfjellene. På en kort biologisk stopp var vi to jenter som kikket oss rundt ved et elveleie, og så suste det plutselig en kule rett forbi og traff steinen bak oss. Vi bevegde oss fort mot jeepen og fant det best å ikke stille spørsmål til sjårføren,. Han snakket kun tyrkisk og vi ville helst ikke forstyrre i tilfelle han mot formodning hadde et kvart øye på veien i tillegg til øyekontakt med seg selv i speilet mens han greide sleiken. Nevnte jeg hårnålssvinger, bortregnet vei, 100 km/t og at det var ganske langt ned?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Også tror jeg ikke jeg vil på chartertur neste år. Det er så dyrt og litt for chartrete.

Kanskje vi må leie et FP-slott i Italia eller Spania i stedet for charter? Ha noen deilige uker med mange voksne og mange barn, svømmebasseng og muligheten til RL skravling om interessante små og store ting?

Gammel 29-09-09, 14:02   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Noe i den duren, ja. Det trenger ikke bli så skrekkelig dyrt, hvis man ikke bestiller så lang tid i forveien.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:04   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Var det så fælt? Du tror ikke det var mer turen du var på spesielt heller enn charter generelt, med litt frihetsbegrensende forpliktelser? :fremdeles optimist:

Nei, det var ikke så fælt, bare at jeg fort kom frem til at de irriterende elementene var charter-tingene, og at jeg trives bedre uten et "opplegg".

Sære-aC, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:06   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var ikke så fælt, bare at jeg fort kom frem til at de irriterende elementene var charter-tingene, og at jeg trives bedre uten et "opplegg".

Man kan fint benytte seg av charter uten opplegg. Som sagt, våre charterferier har vært som hvilke som helst andre ferier, eneste forskjellen er at vi har booket leilighet og fly gjennom turoperatøren.

Gammel 29-09-09, 14:07   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan fint benytte seg av charter uten opplegg. Som sagt, våre charterferier har vært som hvilke som helst andre ferier, eneste forskjellen er at vi har booket leilighet og fly gjennom turoperatøren.

Ja, jeg var jo ikke med på noe av opplegget. Men det var mer hele følelsen av å settes på en buss og shippes til et hotell, jeg vil fikse selv. Og ikke ha masse permer fra turoperatør med detaljer om avreise og åpningstider og whatnot, æh, jeg er bare sær, men jeg likte ikke.

Gammel 29-09-09, 14:11   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg ser ikke akkurat forskjellen på å sette seg i en taxi eller rutebuss for å være helt ærlig. Men hvis det gir deg følelsen av å klare deg på egenhånd, så be my guest.
Å irritere meg over å få en perm jeg ikke trenger å se i greier jeg ikke.

Men jeg er enig i at å bo på sydenhotell med masse underholdning i baren og what not ikke er så veldig spennende.

Gammel 29-09-09, 14:12   #32
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg skjønner hva du mener, aC, men jeg er tenker nok som glitter i forhold til at jeg kan nok klare å lukke ørene og "do my thing". Til en viss grad. Igjen, siden jeg bare har en liten en er det først og fremst "garanterte" lekekamerater som trekker med charter.

Dragen, jeg har litt negative erfaringer med siste liten turer fra min kant av landet. Her er det mange solhungrige og våte mennesker i januar/februar. Jeg må tenke litt på den. så du Egypt-tråden til Kirsebær?

Gammel 29-09-09, 14:14   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg ser ikke akkurat forskjellen på å sette seg i en taxi eller rutebuss for å være helt ærlig. Men hvis det gir deg følelsen av å klare deg på egenhånd, så be my guest.
Å irritere meg over å få en perm jeg ikke trenger å se i greier jeg ikke.

Men jeg er enig i at å bo på sydenhotell med masse underholdning i baren og what not ikke er så veldig spennende.

Hmpf.

Det var en blond svenske med hvit skjorte og stresset blikk som møtte oss da vi gikk av flyet. I Hellas.

Og alle på flyet skulle akkurat det samme. Med rumpetasker.

:vanskelig:

Gammel 29-09-09, 14:28   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hmpf.

Det var en blond svenske med hvit skjorte og stresset blikk som møtte oss da vi gikk av flyet. I Hellas.

Og alle på flyet skulle akkurat det samme. Med rumpetasker.

:vanskelig:

Det har du igjen for å velge Mamma Mia-destinasjoner.

Og igjen, svensk reiseleder eller gresk bussjåfør er ett fett for meg. Uten at jeg skal være charterturismens store forkjemper altså. Jeg syns det bare er litt tullete å reagere på ting man fint kan unngå ved å velge litt anderledes. Jeg er ikke så snobbete at jeg velger en dyrere ferie til samme sted bare for å kjøre lokal rutebuss i stedet for den chartrede.

Men enda en gang, vi velger aldri resorts, bamseklubb, lokal underholdning, all included og slikt, vi bor i leiligheter og gjør vår greie. Jeg hadde nok aldri opplevd den greske fastlands-landsbygda hadde det ikke vært for den billige charterturen som var utgangspunktet.

Gammel 29-09-09, 14:29   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det har du igjen for å velge Mamma Mia-destinasjoner.

Og igjen, svensk reiseleder eller gresk bussjåfør er ett fett for meg. Uten at jeg skal være charterturismens store forkjemper altså. Jeg syns det bare er litt tullete å reagere på ting man fint kan unngå ved å velge litt anderledes. Jeg er ikke så snobbete at jeg velger en dyrere ferie til samme sted bare for å kjøre lokal rutebuss i stedet for den chartrede.

Jeg vet jeg er sær. Please forgive me? (Dessuten hadde det nok faktisk vært en del billigere om jeg hadde droppet charter-greia, ser jeg i ettertid.)

Men bussjåføren var gresk!

Gammel 29-09-09, 14:32   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg vet jeg er sær. Please forgive me? (Dessuten hadde det nok faktisk vært en del billigere om jeg hadde droppet charter-greia, ser jeg i ettertid.)

Men bussjåføren var gresk!

Jeg vet ikke om jeg syns det er så sært, det er da relativt vanlig å snobbe vekk charter? litt mer.

Men det økonomiske aspektet syns jeg er viktigere. Kan jeg få en bedre og billigere opplevese uten charter velger jeg definitivt det.

Gammel 29-09-09, 14:37   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg vet ikke om jeg syns det er så sært, det er da relativt vanlig å snobbe vekk charter? litt mer.

Men det økonomiske aspektet syns jeg er viktigere. Kan jeg få en bedre og billigere opplevese uten charter velger jeg definitivt det.

Ok. Jeg kan leve med at jeg snobber. :flirer:

...men er det så rart, egentlig? Stemning har jo mye å si for ferieopplevelsen, og om jeg blir hensatt til irritasjon over "fantastiske tax-free tilbud" og rumpetasker og generell grumpf-ing over "disse lokale" fra medreisende, da skal det mye lokal pubbing til før jeg kommer i riktig modus, altså.

Gammel 29-09-09, 14:44   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom til Egypt (Hurgada) Alle sammen!
Vi drar 14. januar og blir en uke. Vi = Poden, min mor og meg.
Vi skal ikke gjøre noen typiske egyptting, men bare bade og spise og leke på hotellområdet er planen.

Gammel 29-09-09, 14:44   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

...men er det så rart, egentlig? Stemning har jo mye å si for ferieopplevelsen, og om jeg blir hensatt til irritasjon over "fantastiske tax-free tilbud" og rumpetasker og generell grumpf-ing over "disse lokale" fra medreisende, da skal det mye lokal pubbing til før jeg kommer i riktig modus, altså.

Seffern. Men jeg mener at det har mer med reisemålet å gjøre, enn måten man reiser på. Velger man Wing all included ett eller annet sted hvor man ikke trenger å møte en eneste innfødt, man får svensk mat og det er hurramegrundt-reiseledere som prøver å få deg med på grisefester og gresk folkedans hver kveld så er det definitivt en ferie jeg ikke ønsker.

Men å sitte på et fly med andre nordmenn til en destinasjon hvor jeg så sitter på en buss med andre nordmenn til hotellet mitt, og deretter ikke ser snurten av dem før jeg skal hjem, og hvor jeg får oppleve de greske fjellene, det greske skilandslaget på høydetrening, dryppsteinshuler, dramatisk historie, greske ruiner, romerske ruiner (som ikke ble tatt vare på fordi de ikke var greske), kloster i Meteora, rare bønder, fine strender og liten bar med 3 årganger av Mojo - det syns jeg er en mer enn nok fullverdig ferie. Til tross for at jeg kjøpte billetten min gjennom Apollo.

Og de fantastiske tax-free tilbudene får du på et hvert billig flyselskap, uansett om du har kjøpt billetten din helt på egenhånd.

Gammel 29-09-09, 14:54   #40
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Wing [sic] er nok hakket verre enn Apollo. Jeg prøver uansett å ikke høre på dere nå, fordi det jeg antakelig trenger er en sånn ferie som Bæret beskriver, og da helst med Bamseklubb. Da er det nok charter som er tingen.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kom til Egypt (Hurgada) Alle sammen!
Vi drar 14. januar og blir en uke. Vi = Poden, min mor og meg.
Vi skal ikke gjøre noen typiske egyptting, men bare bade og spise og leke på hotellområdet er planen.

Det er med Ving? Så bra ut, tross sliten trampoline. Det irriterer meg litt at de ikke har avganger lørdag 2/1, så kommer ikke planleggingsdagen som enda en feriedag i samme måned.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.