Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryanair

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 00:24   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ryanair

Men jeg må si jeg skjønner spørsmålet til Elin ... det som forunderer meg litt er at folk som ofte er veldig bevisste på mange valg de gjør i livet, om det så er å spise riktig og sunn mat, kjøre fornuftig bil, tar masse hensyn og valg generelt med å være miljøbevisste, høy grad av fair trade osv bare uten å blunke velger å fly med Ryan Air utelukkende pga pris. Ryan Air, Easy Jet osv. er jo selskaper som har og er med på å revlusjonere flytrafikk. Vi kan bare "stikke" en helg til Roma eller Praha for det koster jo nesten ingenting. Flytrafikken har gått opp med mange hundre prosent de siste årene fordi pris og tilgjenglighet tilsier at nå kan "alle" kan fly hvor de vil, når de vil og for bare noen skarve hundrelapper. Hvis en flybillett nå koster 1000 spenn så er det "dyrt" å regne for mange, men det er jo egentlig latterlig billig fortsatt å fly Oslo London for en tusenlapp (som man fint kan få med SAS eller BA hvis man bestiller tidlig nok)

Dette er egentlig ikke et forsøk på å provoserer men bare et fenomen som forundrer meg. Jeg skal ikke si noe, jeg har siden 1989 fløyet Oslo - London sikkert 10 + ganger i året i snitt og dette er jo en rute som for 20 år siden koster 2-3000 kroner med SAS eller Braathens. Nå i dag betraktes den som dyr av SAS eller BA, da med priser fra ca 750 - 1300kr. Det er jo ganske sykt egentlig tenker jeg at det har blitt slik
Så ler jeg litt av min nabo som er så jævla korrekt med alt han gjør i livet, han sykler, han bor lite, han er så voldsomt bevisst på absolutt alle valg han tar i livet at han gjør det som er "riktig". Men han reiser hele tiden, non stop rundt i Europa på disse lavpris selskapene og var senest for noen dager siden overlykkelig over å ha fått tak i billett fra Stanstead til Edinburgh for £12. Hans carbon footprint er jo mange tusen ganger høyere en alle "idiotene innenfor ring 2 som eier bil" som han hele tiden rakker ned på .... det er liksom en dobbeltmoral uten sidestykke .. i noen tilfeller i alle fall føler jeg det

Sist redigert av Lisa : 30-07-09 kl 00:46.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.