Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryanair

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 23:20   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryanair

Vi skal til London i september, og siden vi skal på en konsert og jeg har ny jobb (og ikke kan være borte for lenge), så var vi ikke så veldig fleksible.

Prisen til Ryanair: 890 kroner for 2 personer. Veldig kurrante avgangstider.
Pris hos konkurrenter: det laveste vi fant var 4980.

Det ble Ryanair. Billettene i seg selv kostet 1 krone. Det var å ta med bagasje som ble dyrt.

Gammel 29-07-09, 23:21   #122
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er da et stykke fra Oslo til Gardermoen også. Jeg synes den biten er veldig lang de gangene vi skal fly fra Gardermoen. Ryan Air har egne flybusser som går fra Oslo som korrensponderer med deres avganger på Torp, og det var vel ca. 1/2 time lenger tid for deg å komme til Torp enn til Gardermoen. Da hadde du kommet rett plass og spart masse tid i London på å komme til rett plass. Noe som tydeligvis tok lenger tid siden dere da også måtte overnatte.

En tur til Sandefjord kan fort ta 3-4 timer på fredag ettermiddag den....For folk i Oslo er uten unntak Gardermoen det aller nærmeste alternativet.
Oslo S - Sandefjord Lufthavn Torp er 116km
Oslo S- Oslo Lufthavn Gardermoen er 49 km
Dvs. mer enn dobbelt så langt til Torp.

Allikevel forundres jeg over at det eneste saliggjørende for mange synes å være at flyturen er billig. Tenker man slik om andre varer og tjenester man kjøper også?

Sist redigert av Elin : 29-07-09 kl 23:30.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 23:32   #123
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Førøvrig vil jeg legge til at et av de få prinsippene jeg klarer å holde fast ved i livet er å aldri fly Ryan Air

Jeg også. Der er jeg veldig prinsippfast gitt!

Gammel 29-07-09, 23:33   #124
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Allikevel forundres jeg over at det eneste saliggjørende for mange synes å være at flyturen er billig. Tenker man slik om andre varer og tjenester man kjøper også?

Mitt mål er å komme meg fra A til B på et fornuftig tidspunkt. Og så velger jeg den leverandøren som gjør dette billigst. Jeg skal sitte på flyet i et par timer. Jeg klarer meg uten mat de timene.

Gammel 29-07-09, 23:40   #125
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En tur til Sandefjord kan fort ta 3-4 timer på fredag ettermiddag den....For folk i Oslo er uten unntak Gardermoen det aller nærmeste alternativet.
Oslo S - Sandefjord Lufthavn Torp er 116km
Oslo S- Oslo Lufthavn Gardermoen er 49 km
Dvs. mer enn dobbelt så langt til Torp.

Oslo S - Rygge 65 km

Ja på noen varer og tjenester er pris det viktigste på andre ting er det andre kriterier som kommer inn. Akkurat når det gjelder korte flydistanser, og morroturer, så er pris veldig viktig. Jo billigere flytur jo mer igjen til morro når man kommer fram. Som turen jeg og Marikken skal på nå. Vi vet reglene til Ryanair og klarer å følge dem. Vi trenger ikke noe ekstraservice, eller service for den saks skyld, så da er det greit å velge det billigste.

Jeg har også reist på tur til London hvor jeg valgte BA pga service og landingsflyplass bl.a. Det var ikke billigste billetten men det var den som totalt passet oss best.

Sånn er det vel for de fleste. Noen ganger er pris viktigst, andre ganger er det andre ting man prioriterer.

Gammel 29-07-09, 23:48   #126
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mitt mål er å komme meg fra A til B på et fornuftig tidspunkt. Og så velger jeg den leverandøren som gjør dette billigst. Jeg skal sitte på flyet i et par timer. Jeg klarer meg uten mat de timene.

Finnes det noen som synes det er veldig viktig med mat ombord for en flyreise på et par timer? Ja,noen, f.eks. de som skal fly videre, rett på jobb osv. og man bør kunne ha anledning til det dersom man ønsker. Det er forskjell på god og dårlig service. Man tar hensyn til kundens varierende behov.

Gammel 29-07-09, 23:50   #127
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For oss er det enten direktefly med RA eller fly om Oslo med SAS. Begge flyene går fra samme flyplass.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 23:51   #128
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Finnes det noen som synes det er veldig viktig med mat ombord for en flyreise på et par timer? Ja,noen, f.eks. de som skal fly videre, rett på jobb osv. og man bør kunne ha anledning til det dersom man ønsker. Det er forskjell på god og dårlig service. Man tar hensyn til kundens varierende behov.

Greit nok, men denne gangen var vi ikke villig til å betale 4000 kroner for et servicetilbud vi er ganske sikre på at vi ikke trenger.

Gammel 29-07-09, 23:56   #129
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ønsker man mat servert så velger man vel et annet selskap, og betaler kanskje mer for å få den servicen. Ønsker man den ikke så er det jo greit å ha muligheten til å slippe å betale for den. Ryanair selger jo også noe tjafs ombord og man kan ta med seg egen mat hvis man må spise mens man flyr.

Gammel 30-07-09, 00:24   #130
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg må si jeg skjønner spørsmålet til Elin ... det som forunderer meg litt er at folk som ofte er veldig bevisste på mange valg de gjør i livet, om det så er å spise riktig og sunn mat, kjøre fornuftig bil, tar masse hensyn og valg generelt med å være miljøbevisste, høy grad av fair trade osv bare uten å blunke velger å fly med Ryan Air utelukkende pga pris. Ryan Air, Easy Jet osv. er jo selskaper som har og er med på å revlusjonere flytrafikk. Vi kan bare "stikke" en helg til Roma eller Praha for det koster jo nesten ingenting. Flytrafikken har gått opp med mange hundre prosent de siste årene fordi pris og tilgjenglighet tilsier at nå kan "alle" kan fly hvor de vil, når de vil og for bare noen skarve hundrelapper. Hvis en flybillett nå koster 1000 spenn så er det "dyrt" å regne for mange, men det er jo egentlig latterlig billig fortsatt å fly Oslo London for en tusenlapp (som man fint kan få med SAS eller BA hvis man bestiller tidlig nok)

Dette er egentlig ikke et forsøk på å provoserer men bare et fenomen som forundrer meg. Jeg skal ikke si noe, jeg har siden 1989 fløyet Oslo - London sikkert 10 + ganger i året i snitt og dette er jo en rute som for 20 år siden koster 2-3000 kroner med SAS eller Braathens. Nå i dag betraktes den som dyr av SAS eller BA, da med priser fra ca 750 - 1300kr. Det er jo ganske sykt egentlig tenker jeg at det har blitt slik
Så ler jeg litt av min nabo som er så jævla korrekt med alt han gjør i livet, han sykler, han bor lite, han er så voldsomt bevisst på absolutt alle valg han tar i livet at han gjør det som er "riktig". Men han reiser hele tiden, non stop rundt i Europa på disse lavpris selskapene og var senest for noen dager siden overlykkelig over å ha fått tak i billett fra Stanstead til Edinburgh for £12. Hans carbon footprint er jo mange tusen ganger høyere en alle "idiotene innenfor ring 2 som eier bil" som han hele tiden rakker ned på .... det er liksom en dobbeltmoral uten sidestykke .. i noen tilfeller i alle fall føler jeg det

Sist redigert av Lisa : 30-07-09 kl 00:46.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 00:27   #131
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skjønner det for din del, men det blir litt mindre hands on for oss som ikke er i bransjen, tror jeg. Hvis de bryter arbeidsmiljøloven er det selvsagt en annen greie, men det er vanskelig for meg å skjønne at det er umoralsk at man må betale for et kurs/utdannelse selv før man får fast jobb - det samme må mange i min bransje (et lovpålagt kurs). Selv nekter jeg å kjøpe generiske medisiner, selv om jeg kan spare penger på det, men jeg skjønner jo at andre velger (hulk) annerledes.

Jeg ser absolutt den ja, for jeg flyr forholdsvis rimelig uansett når jeg skal fly privat. Jeg flyr gjerne med andre flyselskaper enn det selskapet jeg jobber for, og gjerne lavpris-selskaper som f.eks. Norwegian og Transavia også, MEN Ryanair flyr jeg ikke uansett. Det har ingenting med pris å gjøre. Grunnene til at de er rimelige er påtagelige. De er kjent som verstingene i hele bransjen, og de jobber useriøst og behandler sine ansatte som trash. Gjennomtrekket av ansatte er enormt. De ansetter piloter og cabincrew hver eneste uke fordi alle slutter etter kort tid, og hvor bra er det for CRM og arbeidsmiljø, og hvor bra er det i forhold til det produkt de leverer utad til kunden?

INGEN skal betale for cabincrew-eller pilotkurs i flybransjen. Det er kun Ryanair som praktiserer det, og man er ikke engang garantert jobb etter å ha betalt kurset selv. Man må betale for uniform, vaksinasjoner og id-kort enda det er lovpålagt å bare uniform, ha id-kort og riktige vaksinasjoner i denne jobben. Ryanair utnytter bevisst unge menneskers uvitenhet om bransjen, og deres intense ønske om å jobbe som cabincrew. Det er umoralsk.
Derfor ansetter de svært mange 18-19-åringer som de kan betale minimalt, og som vil komme til å slutte når de finner ut hva de kan tjene og hvor ok de kan ha det i andre flyselskaper.

Gammel 30-07-09, 00:37   #132
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Ønsker man mat servert så velger man vel et annet selskap, og betaler kanskje mer for å få den servicen. Ønsker man den ikke så er det jo greit å ha muligheten til å slippe å betale for den. Ryanair selger jo også noe tjafs ombord og man kan ta med seg egen mat hvis man må spise mens man flyr.

Maten er ikke en slik merkostnad ombord i fly, og svært ofte må man betale for maten selv (turisktklassse hos SAS må man også betale for evt.mat man kjøper ombord, og den er ikke inkludert i prisen). Det man betaler for er en pakke som innebærer fleksibilitet i billetten, assistanse for de som måtte trenge det, hjelp ved uregelmessigheter og tilgang til et stort rutenett og nesten alltid og uten unntak gunstigere avgangstids-tider og mer sentrale flyplasser. Mange velger Ryanair helt til den dag de av en eller anne årsak ikke rekker flyet. Etter det flyr de færreste Ryanair - og da må man heller ikke spille overrasket og skuffet over at man ikke får den hjelpen man forventer fra et hvilket som helst annet flyselskap.
Det moralske spiller en STOR rolle for meg ved valg av varer og tjenester uansett hva jeg skal betale for. Ved å kjøpe flybilletter hos Ryanair så støtter man opp om deres forferdelige personalpolitikk og useriøsitet. Det vil ikke jeg betale for.

Gammel 30-07-09, 00:51   #133
Elin

Elin sin avatar

Standard

Men jeg må si jeg skjønner spørsmålet til Elin ... det som forunderer meg litt er at folk som ofte er veldig bevisste på mange valg de gjør i livet, om det så er å spise riktig og sunn mat, kjøre fornuftig bil, tar masse hensyn og valg generelt med å være miljøbevisste, høy grad av fair trade osv bare uten å blunke velger å fly med Ryan Air utelukkende pga pris. Ryan Air, Easy Jet osv. er jo selskaper som har og er med på å revlusjonere flytrafikk. Vi kan bare "stikke" en helg til Roma eller Praha for det koster jo nesten ingenting. Flytrafikken har gått opp med mange hundre prosent de siste årene fordi pris og tilgjenglighet tilsier at vi nå alle kan fly hvor vi vil, når vi vil og for bare noen hundrelapper. Hvis en flybillett nå koster 1000 spenn så er det "dyrt" å regne for mange men det er jo egentlig latterlig billig fortsatt å fly Oslo London for en tusenlapp (som man fint kan få med SAS eller BA hvis man bestiller tidlig nok)

Dette er egentlig ikke et forsøk på å provoserer men bare et fenomen som forundrer meg. Jeg skal ikke si noe, jeg har siden 1989 fløyet Oslo - London sikkert 10 + ganger i året i snitt og dette er jo en rute som for 20 år siden koster 2-3000 kroner med SAS eller Braathens. Nå i dag betraktes den som dyr av SAS eller BA, da med priser fra ca 750 - 1300kr. Det er jo ganske sykt egentlig tenker jeg at det har blitt slik
Så ler jeg litt av min nabo som er så jævla korrekt med alt han gjør i livet, han sykler, han bor lite, han er så voldsomt bevisst på absolutt alle valg han tar i livet at han gjør det som er "riktig". Men han reiser hele tiden, non stop rundt i Europa på disse lavpris selskapene og var senest for noen dager siden overlykkelig over å ha fått tak i billett fra Stanstead til Edinburgh for £12. Hans carbon footprint er jo mange tusen ganger høyere en alle "idiotene innenfor ring 2 som eier bil" som han hele tiden rakker ned på .... det er liksom en dobbeltmoral uten sidestykke .. i noen tilfeller i alle fall føler jeg det

Bravo, Lisa
Moralens voktere synes ofte det er helt ok å fly Ryanair. Da legges all moral, miljøpolitikk til side. Fly er blitt for alle etter Ryanair og til dels EasyJet, men det har ført til en eksplosjon av unødvendige mange flyselskaper og unødvendig mange ruter og avganger. For 21 år siden da jeg fløy til USA for første gang, kostet billetten 1500,- mer enn den gjør i dag. Den gang tjente flyselskapene penger,rutenettet var tilpasset etterspørselen og alle var fornøyd, bortsett fra de som syntes det var for dyrt. Er det slik at alle skal har råd til å kunne fly overalt? Når jeg var 18 år tok guttene i førstegangstjenesten toget til og fra perm. I dag flyr de. Til enhver lille avkrok av landet, og verden, går det fly som er halvfulle fordi den frie konkurransen i luftfarten gir hvemsomhelst anledning til å fly så og si hvorsomhelst.
Til f.eks. Ålesund, Molde og Kristiansund (3 flyplasser innen enn radius på 100 km fra hverandre) flyr Norwegian og SAS side om side med halvfulle fly for å tekkes politikernes ønske om fri konkurranse. At det er svært feilslått miljøpolitikk bryr ingen seg om for flybillettene er jo blitt så billige da gitt! Forstå det den som vil... jeg gjør det ikke, og jeg har jobbet i bransjen i 20 år.

Gammel 30-07-09, 00:54   #134
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Maten er ikke en slik merkostnad ombord i fly, og svært ofte må man betale for maten selv (turisktklassse hos SAS må man også betale for evt.mat man kjøper ombord, og den er ikke inkludert i prisen). Det man betaler for er en pakke som innebærer fleksibilitet i billetten, assistanse for de som måtte trenge det, hjelp ved uregelmessigheter og tilgang til et stort rutenett og nesten alltid og uten unntak gunstigere avgangstids-tider og mer sentrale flyplasser. Mange velger Ryanair helt til den dag de av en eller anne årsak ikke rekker flyet. Etter det flyr de færreste Ryanair - og da må man heller ikke spille overrasket og skuffet over at man ikke får den hjelpen man forventer fra et hvilket som helst annet flyselskap.
Det moralske spiller en STOR rolle for meg ved valg av varer og tjenester uansett hva jeg skal betale for. Ved å kjøpe flybilletter hos Ryanair så støtter man opp om deres forferdelige personalpolitikk og useriøsitet. Det vil ikke jeg betale for.

Jeg vet at maten bare er en liten del, eller ingen del, av servicetilbudet. Jeg kommenterte mat basert på innlegget ditt under.

Når det gjelder den merservicen man kan få med andre selskaper så betaler jeg for den når jeg trenger den, som jeg har nevnt. Men noen ganger så er pris viktigere enn tjenester jeg ikke trenger.

Jeg foretrekker å bruke andre selskaper enn Ryanair men nå er det engang de som har flest ruter fra "min" flyplass og kun de som flyr derfra til London nå. På mine korte turer så er flyplassbeliggenheten her i Norge, sammen med pris, ofte det viktigste kriteriet når jeg bestiller flybilletter.

Gammel 30-07-09, 13:16   #135
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg må si jeg skjønner spørsmålet til Elin ... det som forunderer meg litt er at folk som ofte er veldig bevisste på mange valg de gjør i livet, om det så er å spise riktig og sunn mat, kjøre fornuftig bil, tar masse hensyn og valg generelt med å være miljøbevisste, høy grad av fair trade osv bare uten å blunke velger å fly med Ryan Air utelukkende pga pris. Ryan Air, Easy Jet osv. er jo selskaper som har og er med på å revlusjonere flytrafikk. Vi kan bare "stikke" en helg til Roma eller Praha for det koster jo nesten ingenting. Flytrafikken har gått opp med mange hundre prosent de siste årene fordi pris og tilgjenglighet tilsier at nå kan "alle" kan fly hvor de vil, når de vil og for bare noen skarve hundrelapper. Hvis en flybillett nå koster 1000 spenn så er det "dyrt" å regne for mange, men det er jo egentlig latterlig billig fortsatt å fly Oslo London for en tusenlapp (som man fint kan få med SAS eller BA hvis man bestiller tidlig nok)

Jeg har mange av de samme tankene.

Gammel 30-07-09, 13:18   #136
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører såpass lite fly og lever relativt miljøbevisst ellers, så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for å velge RyanAir fremfor et annet selskap. Jeg reiser ikke MER pga. lavprisselskapene, det er turer jeg ville tatt uansett. Men nå kan jeg ta dem uten å leve på havregrøt resten av året.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:10   #137
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kjører såpass lite fly og lever relativt miljøbevisst ellers, så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for å velge RyanAir fremfor et annet selskap. Jeg reiser ikke MER pga. lavprisselskapene, det er turer jeg ville tatt uansett. Men nå kan jeg ta dem uten å leve på havregrøt resten av året.

Nei, du reiser ikke særlig mer kanskje, men uten Ryanair og tilsv, ville du kanskje ikke reist i det hele tatt, rett og slett fordi det ville vært for dyrt dersom alle måtte betale den reelle prisen på flyreiser. Flyreiser og antall flyselskaper og rutenett har eksplodert siste 10 år. Det er en skremmende utvilkling. De eneste flyselskapene som tjener penger er Ryanair (som driver snuskete) og de store charterflyselskapene hvor setene stort sett er forhåndsbetalt av gigantisk store turoperatører.
Jeg stiller STORE spørsmålstegn ved at det bør være slik at alle skal ha råd og mulighet til å fly hvorsomhelst nårsomhelst som en følge av at den frie konkurransen i luftfarten har tatt helt av, og snart er fullstendig ute av kontroll. Jeg synes selvsagt at det er hyggelig at så mange har råd til å se verden, men skulle vi tenke slik i alle henseende, så har miljøpolitikk INGEN hensikt over hode. Vi frydes over flybilletter til 1 Euro og tror og synes at det er helt ok. Jeg synes det burde være adskillig strengere regulering av lufttransporten, og den generasjonen vår som skal være så jævlig politisk korrekte på alle mulige måter hva angår miljø burde i hvert fall tenke deretter, og ikke bare pris og hejbabeluba.

Vi er en gjeng dobbeltmoralister hele hurven! Det er fy skam å kjøre diger SUV eller ha stor hytte på fjellet, men det er helt ok å fly Ryanair for da kan man fly oftere.... Jada...

Sist redigert av Elin : 30-07-09 kl 14:17.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:13   #138
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du reiser ikke særlig mer kanskje, men uten Ryanair og tilsv ville du kanskje ikke reist i det hele tatt rett .

Jo, jeg hadde reist. Mannen min har familie i England, så vi hadde prioritert reisen uansett. Men det ville i veldig stor grad ha gått på bekostning av mye annet. Og siden vi lever VELDIG nøkternt til vanlig, så nekter jeg å ha dårlig samvittighet for å reise med Ryanair en gang eller to i året.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:28   #139
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi er en gjeng dobbeltmoralister hele hurven! Det er fy skam å kjøre diger SUV eller ha stor hytte på fjellet, men det er helt ok å fly Ryanair for da kan man fly oftere.... Jada...

Det var da voldsomt.

For min del vil det nok bli miljøgevinst om jeg flyr RA til London. Kun en flyging. Om jeg flyr SAS må jeg bytte fly og da er det to flygninger. Nå skal det sises at jeg aldri har flydd RA, men skal jeg til London blir det RA. Ikke på grunn av pris, men på grunn av tilgjengelighet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:30   #140
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og siden vi lever VELDIG nøkternt til vanlig, så nekter jeg å ha dårlig samvittighet for å reise med Ryanair en gang eller to i året.

Selvsagt skal hverken du eller andre ha dårlig samvittighet Jeg mener bare å poengtere på tankegangen vår, min egen, din, andres. Man står seg selv nærmest uansett. Hos de fleste flyselskaper kan man kjøpe miljøkvoter for å rette opp litt på dårlig samvittighet når man bestiller en flyreise. Alle VET det, og alle vet at fly spyr ut flybensin. Så og si ingen kjøper slike miljøkvoter. Vi snakker høyt og gjerne om hvor miljøbevisste vi er - så lenge vi slipper å betale for det. De mest ihuga miljøaktivistene i det politiske Norge, flyr gladelig og helst med SAS når de skal holde foredrag mellom bakkar og berg - de setter seg ikke på toget de heller, for det tar for lang tid.... De kjemper et maktspill og bedriver en lobbyvirksomhet som ikke tåler dagens lys for å få flyruter til den lille plassen de ukependler til mellom Stortinget og hjem kjære hjem. OG de synes det er knakende flott at Norwegian og SAS flyr side om side med halvfulle fly overalt slik at den frie konkurransen opprettholdes. Jammen sa jeg miljøpolitikk...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.