|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?
Men i så fall rører du, for det var ikke den spaden Mim snakket om. Hun snakket om "folk som sender barna sine på kristne friskoler", og slike er det ganske mange av her til lands. Det at man også er motstander av muslimske friskoler er ganske irrelevant i den sammenhengen, ettersom slike, som Polyanna påpeker, ikke finnes. (Jeg husket at den nede i gata her ble lagt ned, ja - jeg var bare ikke 100 % sikker på at det ikke fantes noen andre.)
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Det er korrekt, de baserer seg, enn så lenge, på koranskoler i fritida. Men jeg tror det er veldig naivt å innbille seg at ønsket om mer kontroll over barna sin sosialisering ikke er til stede, på linje med det vi ser i kristen-Norge. Og så driver konvertitten Trond Ali Lindstad noen barnehager. Men selv han har slitt med å få godkjenning. Det mest behagelige for alle synes å være at koranskolene består og at man ikke bruker så mange ressurser på å legge seg opp i hva som skjer der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Det er helt greit å diskutere disse tingene, for all del. Men jeg synes det er ganske urimelig å insistere på at det er "fornektelse" å påpeke at man ikke liker kristne friskoler, som det faktisk er veldig mange av i Norge.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Poenget kom frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Er det bare det som er viktig for deg, og ikke å kunne diskutere de tingene du er interessert i? For i så fall kan jeg slutte å kaste bort både din og min tid med å svare deg, tror jeg.
![]() |
#6 |
Leser
|
Når de er asylsøkere eller flyktninger, så vil de gjerne bo i Norge og bli norske fordi de ikke har noe å vende tilbake til. Men dyd av nødvendighet var feil ord. Poenget mitt var at de ikke nødvendigvis ønsker å bli norske, de ønsker seg mer bort fra noe annet. De kan jo sitte på gjerdet og håpe på en ny styringsform i landet sitt, men jeg vil tro at mange ønsker å slå rot i Norge på en helt annen måte enn "vanlige" innvandrere. Selv ville jeg hatt veldig tungt for å si ifra meg mitt norske statsborgerskap.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 11-06-09 kl 11:27. Årsak: trykk på feil ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Og det er jo ikke så vanskelig å forstå at en del av dem har lyst til det. Likevel så kan jeg ikke se at det er noe argument mot at man mener at de skal være rimelig godt inneforstått med hva det innebærer og for å gjøre det mener jeg da, så bør de ha en viss minimumskunnskap.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 11-06-09 kl 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?Randi og Kjell har nå vært igjennom det, da. Og anteglig stått, selv om det er lenge siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
Eh, nei?
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Hehe, jeg er derimot helt åpent mistroisk til hva folkedypet har av kunnskap. Det var et sjokk å møte den skjulte grasrota da jeg begynte å jobbe i helsevesenet. Folk som ikke makter å bruke minibankautomater fordi det er for komplisert og folk som ikke aner at det at noen blir titulert som "Kongen av Norge" betyr at vi ikke er republikk og sånt.
![]() |
|
|