Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?
Tja, jeg har det vel egentlig aldri ryddig nok. Siden mannen og jeg har en tendens til å lage bunker. (Vi har dessuten en skrotkurv i gangen som jeg rydder i med jevne mellomrom.)
Kjøkken: De fleste flater rene og ryddige bortsett fra det hjørnet hvor brødboks og fruktfatet står. Der ligger også grønnsaker som ikke skal i kjøleskap fremme. Dessuten står det en sparebøsse til løsmynt/valutta fremme. Vannkoker og kaffemaskin står også alltid fremme.
Stue: ryddige stuebord og kjøkkengulv. Lekene lagt bort. Bokhyllene våre, derimot, ser ut som vi har kastet tingene inn i dem og har seriøst behov for en ryddesjau.
Gang: Det meste av jakker hengt inn i skap. Alt av nøkler i nøkkelskap. Ingen sko eller vesker/bagger fremme.
Soverom: Alt av klær lagt på plass.
Barnerom: Alt av leker og klær lagt på plass. Vi har noe leker på gulvet, men mesteparten har egne kasser som står i hyller.
Bad: Aller flater ryddet. Ingenting på vask- eller badekarskanten.
Vaskerom: Alt av klær ryddet bort. Orden på disken over vaskemaskinen.
Ellers må det ikke nødvendigvis være helt rent for at jeg anser det som ryddig. Men det må være ryddig før jeg får det helt rent.
Vi har spisestuebord, en av bokhyllene og Minis rom som hotspot. Bare vi får orden på Minis rom så kommer resten av huset etter. Dessuten har rent, sammenlagt vasketøy en lei tendens til å hope seg opp på spsiestuebordet, av alle steder. Og det må vi få gjort noe med. 
|