|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Spin-off: Når har du det "ryddig"?Det er åpenbart at standarden er forskjellig - noen rydder på 5 minutter, for andre tar det en time. Jeg vil anta at forskjellen ikke BARE bunner i at man har ulikt utgangspunkt, men også at vi syns ulikt er "ryddig nok".
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Fnis. Jeg har to standarder; en for besøk. Det innebærer rene flater overalt. Det er sjeldent jeg klarer det helt og fullt. Så er det min egen standard for ryddig, som inebærer at alt er i orden omtrent overalt, inkludert regninger betalt, søppel ute og nye poser på plass, CD'er og DVD-er på rett plass i rett hylle (helst alfabetisk eller etter sjanger), garderoben sirlig stablet med merkelapper, verktøyet på sin rette plass i garasje eller skap osv osv. Så ryddig har jeg det aldri, men det er en drøm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?
Veldig sjelden.
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?Vi har det ryddig stort sett hele tiden. Ungenes leker dominerer stua på dagtid, men dette tar 5 minutter å rydde bort når kvelden kommer. Huset blir vasket grundig hver fjortende dag. Jeg tar meg vel to økter i året, hvor jeg vasker inni alle skap og skuffer, og ting er stort sett organisert der også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Kjøkken rydda. Ikke noe på benker, bord, oppvaskkum. Det er støvsuga og alle flater er vaska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg er omtrent som HI. Men vi rer opp sengene når vi står opp så det ser ganske greit ut på soverommene også som regel.
![]() |
#8 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?
![]() |
#9 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Ler av skrotbollehistorien til Esme.
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Må vel melde meg inn i sjuskeklubben jeg også.
:lurer veldig på hva en skrotbolle er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Skrotboller er sånne boller hvor det samler seg alt mulig av smågreier, kvitteringer, en spiker, en legokloss, en knapp og småpenger. Trodde alle (bortsett fra oss selvfølgelig
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?I følge min standard er det aldri ryddig hjemme hos oss. Vi har for mye ting og for liten plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?For å føle at jeg har det ryddig, må jeg ha rene flater. Det vil si at det ikke er noe på bordene, utenom eventuelt duk/løper/lysestaker/blomster. At det ikke ligger ting i stolene eller på gulvet. Kjøkkenet må ha ryddete kjøkkenbenker (fri for smuler) og vasket gulv. Alle jakker må være hengt opp i gangen og sko satt på plass. Og badet må være vasket og "flateryddet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
Signerer Blå jeg
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg er et rotehode og har det aldri ryddig over alt. FOr meg er ryddig når oppholdsrommene er sånn høvelig rene.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg har omtrent samme standard for ryddig som Bauche. Det er sjelden ryddig hos oss. |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Vi er 4 stk som bor i en bitteliten 3 roms på 42 m2, og alle har alt vi trenger av klær osv her. Da sier det seg selv at det er fryktelig lite plass til oppbevaring, og ergo blir det mye rot. Kjøkkenbenken min er på 2x 40 cm |
![]() |
![]() |
#19 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Skrotbollehistorie?
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Innerst inne liker jeg å ha ting i alfabetisk rekkefølge på bøker, CD mm. Jeg liker å ha faste plasser til alt. At gutta har lekene sine sortert etter typer. Klær etter typer og bruksområde. Hobbytingene mine sortert og med faste plasser. Ingeting på benker og bord. Men det er helt umulig å få til med så mye ting vi har i forhold til areal. Det jeg er nøye på er at badet og kjøkkenet er møkkete. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|