|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Spin-off: Når har du det "ryddig"?Det er åpenbart at standarden er forskjellig - noen rydder på 5 minutter, for andre tar det en time. Jeg vil anta at forskjellen ikke BARE bunner i at man har ulikt utgangspunkt, men også at vi syns ulikt er "ryddig nok".
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Fnis. Jeg har to standarder; en for besøk. Det innebærer rene flater overalt. Det er sjeldent jeg klarer det helt og fullt. Så er det min egen standard for ryddig, som inebærer at alt er i orden omtrent overalt, inkludert regninger betalt, søppel ute og nye poser på plass, CD'er og DVD-er på rett plass i rett hylle (helst alfabetisk eller etter sjanger), garderoben sirlig stablet med merkelapper, verktøyet på sin rette plass i garasje eller skap osv osv. Så ryddig har jeg det aldri, men det er en drøm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spn-off: Når har du det "ryddig"?
Veldig sjelden.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Kjøkken rydda. Ikke noe på benker, bord, oppvaskkum. Det er støvsuga og alle flater er vaska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg er omtrent som HI. Men vi rer opp sengene når vi står opp så det ser ganske greit ut på soverommene også som regel.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?I følge min standard er det aldri ryddig hjemme hos oss. Vi har for mye ting og for liten plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?For å føle at jeg har det ryddig, må jeg ha rene flater. Det vil si at det ikke er noe på bordene, utenom eventuelt duk/løper/lysestaker/blomster. At det ikke ligger ting i stolene eller på gulvet. Kjøkkenet må ha ryddete kjøkkenbenker (fri for smuler) og vasket gulv. Alle jakker må være hengt opp i gangen og sko satt på plass. Og badet må være vasket og "flateryddet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Skrotbollehistorie?
![]() |
#9 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?
Signerer Blå jeg
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg er et rotehode og har det aldri ryddig over alt. FOr meg er ryddig når oppholdsrommene er sånn høvelig rene.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Innerst inne liker jeg å ha ting i alfabetisk rekkefølge på bøker, CD mm. Jeg liker å ha faste plasser til alt. At gutta har lekene sine sortert etter typer. Klær etter typer og bruksområde. Hobbytingene mine sortert og med faste plasser. Ingeting på benker og bord. Men det er helt umulig å få til med så mye ting vi har i forhold til areal. Det jeg er nøye på er at badet og kjøkkenet er møkkete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg har det ryddig når jeg ikke ser rot. Det er derfor det går fort å rydde - alt slenges i skap og skuffer. |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Rene flater og ikke klær og lignende liggende rundt. Klær på gulv og over rekkverk og slikt får jeg flass av, takler det ikke. Ikke noe dilldall liggende på kjøkkenbenker og slikt.
![]() |
#14 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Hm. jeg har det aldri helt ryddig, og er litt av typen "kan jeg stappe det inn i et skap/skuff, er det greit.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg kjenner at det som overhodet ikke plager meg er rot i dvd-samlinger og musikk. Der er det vill uorden uten at det plager meg en plass.
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Jeg har det aldri helt ryddig overalt, men jeg er fornøyd når kjøkkenbenkene er ryddet og rene, når det ikke er rot på noen av bordene eller gulvene og når det er støvsuget overalt.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Nå kom jeg på en ting; LEDNINGER. Jeg takler ikke masse ledninger liggende fremme. Vi har jo 2 xboxer, ps2 og andre konsoller osv, og en stund lå det ledninger overalt følte jeg. Jeg har sagt til mannen at dersom vi skal ha tven på veggen i nyhuset så må alle ledninger skjules! Alt av konsoller skal heldigvis ned i kjellerstua, så slipper jeg å ha det fremme. Fatter ikke at folk orker å ha ledninger liggende fremme i et rot.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?Rot i dvd og cd'er er et fremmedord hos oss. Alt ligger på maskinene våre. Det er nydelig å ikke ha knuste covere overalt på barnerommene. |
![]() |
![]() |
#19 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?For meg er det forskjell på ryddig og ryddig nok. Av og til har vi det ryddig nok, det skjer nok aldri at vi har det ryddig. Ryddig for meg er at alt er på sin plass, og at det er ryddig både på overflater og i skap, hyller og skuffer. Dit kommer jeg nok ikke så lenge jeg har en krevende lederjobb, mann som pendler og 3 barn. Det har jeg innfunnet meg med, og dermed er begrepet ryddig nok kommet. Det er når huset er slik at det er såpass ryddig at jeg ikke syns det er flaut å få uventet besøk. I tillegg bør det ikke være kaos i alle skap/skuffer/hyller. Det bør være noenlunde ryddig i en del av dem ihvertfall.
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Spin-off: Når har du det "ryddig"?
Det har vi også (med musikken vår) - og det er helt vidunderlig. Og plassbesparende.
![]() |
|
|