Sv: Siv Jensen
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Ikke jeg heller. Jeg bare skjønte hva bina mente.
Det smarte de gjør er vel at de driver ren smisk og ikke noe som ser ut som ansvarlig politikk. De vet hvor de skal kile Ola Dunk for å få ham i godhjørnet også kiler de der. Uten å tenke over at det i lengden ikke er bra for Ola eller barna hans det de driver med.
Det er lettere å sanke stemmer når det å sanke stemmer er eneste mål med det man gjør enn når man forsøker å si noe om hva man driver med og håper at folk er enige nok til å stemme. :tabloidiserer:
Godt at du påpeker at du tabloidiserer. Så slipper jeg å gjøre det. 
Men litt av det du skriver her er i nærheten av hva jeg vil fram til.
Hva får folk til å høre på deg? Samarbeide med deg? Trekke i samme retning? At man kaller dem "Ola Dunk"? At man kaller dem dumme? At man ikke har tiltro til at de kan velge selv? Eller at man sier "du er sterk og flink og intelligent og vakker"? (Satt på spissen, sånn passe tabloid jeg også. )
Har du prøvd på jobben noen ganger, eller med ungene dine? Hva fungerer? Å fokusere på det positive (positiv forsterkning), eller å fokusere på det negative (negativ forsterkning)? Alle undersøkelser tyder vel på at det er det du fokuserer på som forsterkes. Så vil du ha folk til å være sure og tverre og oppføre seg som idioter, så husk endelig på å spørre dem hvorfor de er så sure, påpek at de er tverre idioter så ofte som du kan.
Vil du derimot oppnå noe så forsterker du det positive. Det betyr imidlertid IKKE at man skal glemme det negative helt, men man tar det positive først. Har du først startet med en positiv bemerkning kan du komme med bra mange negative etterpå, som blir oppfattet langt mer positivt enn om du startet å hamre i vei med det negative med en gang.
Derfor er Siv smart. Hun appellerer til veldig mange mennesker i Norge, som ikke føler seg verken dumme, "Ola Dunk", uvitende eller ressurssvake. Til og med mange av de som egentlig kanskje er ressurssvake får et lite pust av medvind og føler at heisann, her var det noen som endelig sa at jeg er ikke dum!
Det er akkurat dette venstresiden gjør FEIL. De karakteriserer folk som dumme. De bruker nedlatende betegnelser og beskrivelser. De setter folk i båser og forteller dem at DU kan ikke få velge selv, for du vet ikke ditt eget beste. Men VI vet hva som er best for deg.
Dette har ikke etter mitt skjønn noe med grunnsyn i politikken å gjøre, og jeg skjønner ikke hvorfor venstresiden har valgt en nedlatende "taktikk". Spesielt ikke når de ser at høyresiden med FrP i spissen har valgt en helt annen "taktikk", og faktisk når frem.
|