Sv: Siv Jensen
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Betyr det at du mener at man skal snakke om de som klarer seg for egen maskin og gi beng i de som ikke klarer seg? Det blir jo ikke helt bra vel? Greit at det er mer hyggelig med historier om fremgangsrike - men når det gjelder samfunnet vårt så skal vel det dømmes ut fra hvordan vi tar vare på de svake heller enn hvordan vi degger for de sterke?
Nja, nei, altså... jeg konstaterer at Siv vinner på å snakke om "oss kvinner" på en måte som vi liker å bli omtalt. Vi ønsker å bli sett på som suksessrike, fremgangsrike, vellykkede, selvstendige og sterke.
Nå er det forsåvidt ingen hemmelighet at jeg politisk sett sympatiserer med Frp på enkelte områder, og jeg tror det er på tide at man innen kvinnekamp, likestilling og feminisme også anerkjenner at det FINNES sterke, selvstendige kvinner også.
Likevel så har jeg ingen sterke meninger i saken selv, men jeg mener altså at det Siv gjør er mye smartere enn det Kristin gjør. Smart blant annet fordi det er Stortingsvalg til høsten.
Pratet meg bort så jeg må legge til noe: selvsagt er det viktig at samfunnet tilrettelegger også for de svake. Men fra det, og til å fremstille 50 % av befolkningen som svake, det er et sjumilssteg. Det er ikke sånn at ALLE kvinner er svake. Men selvsagt skal også de svake tas vare på, og selvsagt trenger de det mer enn "oss andre". Men jeg tror at også de "svake" vinner på at man ikke skjærer alle kvinner over en kam. Jeg for eksempel har ikke behov for verken kjønnskvotering eller at noen skal stå på barrikadene for meg. Det er bedre at kreftene brukes på dem som faktisk trenger det. Og de som trenger det kan godt være kvinner, men de kan også godt være menn.
|