Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-09, 13:34   #11
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner få folk som spiser sunt og variert, drikker mye vann, trener regelmessig og sover godt, som også drikker masse lettbrus (de finne selvsagt, da). Og hvis man titter i handlevogner ( ) så ser man jo at lettbrusen stort sett har følge med mengder av annen usunn mat.

Jeg kjenner mange, inkludert meg selv, som lever som du beskriver (noe minus på regelmessig trening, men dog), og som er eller har vært ivrige drikkere av pm. Jeg har mange ganger hatt en 4-pack med halvannen litere i handlevogna sammen med annen "bra mat". Den gruppen du antyder er majoriteten av pm-drikkere tror jeg bare er en av flere grupper og ikke en majoritet.

Er også litt hårsår på antydninger om at man er dum når man drikker pm. Ingen har vel sagt det rett ut i denne tråden, men flere av de som ikke har kjent på suget selv har sikkert vanskelig for å forstå hvordan relativt oppegående mennesker gjør såpass dårlige valg. Min mor derimot, har alltid sagt veldig tydelig at hun ikke forstår hvordan jeg kan drikke noe som er så dårlig samtidig som jeg har kunnskapen om at det er det (dårlig altså). Men poenget er jo at dette overhodet ikke er et kunnskapsbasert valg. Det er godt og vanedannende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.