Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-09, 16:01   #741
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Mente litt meg selv med den. Jeg er absolutt ikke uopplyst om vaksiner.
Og selv om man mener andre er uopplyste eller virker litt dumme, så trenger man ikke si det. Det er erting å kalle andre dumme, i mine øyne.

Jeg er helt enig i at man kan holde seg for god til å drive med drittslenging når man debatterer: Det å kalle motdebattanten for dumming, tosk eller nek, er sjelden god debatteknikk og virker normalt mot sin hensikt.

Jeg synes derimot ikke jeg driver med drittslenging når jeg på det sterkeste motstrider at du er opplyst om vaksine: ut i fra det du har skrevet i denne diskusjonen, er det helt åpenbart at du ikke har peiling, men kun driver med ubegrunnet synsing, basert på ville ideer og uttalelser fra sjarlataner og kvakksalvere.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:01   #742
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jo, du bør komme deg ned på jorda og tenke at ikke alle er like.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:02   #743
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, du bør komme deg ned på jorda og tenke at ikke alle er like.

Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg er smart, du er dum. Ergo er vi ikke det spor like.

Gammel 15-03-09, 16:05   #744
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg er smart, du er dum. Ergo er vi ikke det spor like.

Tipper selvtilitten din er like stor som en ert, derfor tør du tøffe deg på nett og slenge dritten din ut der, mens du egentlig er en ynkelig liten reddhare.

Sist redigert av Kråka : 15-03-09 kl 20:00.
Kråka er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:06   #745
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, dårlig mor-kortet. Så morsomt.

Gammel 15-03-09, 16:07   #746
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Ja en dårlig mor som lærer at mobbing er greit. Du mobber jo selv.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:08   #747
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Er det meningen jeg skal ta meg nær av dette?

Gammel 15-03-09, 16:21   #748
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en elendig mor som faktisk er en mobber! Tipper selvtilitten din er like stor som en ert, derfor tør du tøffe deg på nett og slenge dritten din ut der, mens du egentlig er en ynkelig liten reddhare.

Eh...
Kan noen opplyse meg om nøyaktig hvorfor dette er bedre oppførsel enn å kalle noen for uopplyst om et gitt tema?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:33   #749
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Eh...
Kan noen opplyse meg om nøyaktig hvorfor dette er bedre oppførsel enn å kalle noen for uopplyst om et gitt tema?

Jeg regner med at Kråka sier slikt for å Opplyse og Oppdrage, mens vi andre bare er smålige mobbere med lav selvtillit. Klart det ene er mye bedre enn det andre.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:34   #750
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det meningen jeg skal ta meg nær av dette?

Dårlig mor-kortet basert på en diskusjon på internett? Næh.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:37   #751
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Dårlig mor-kortet basert på en diskusjon på internett? Næh.

Hva?! Kaller du meg en dårlig sitron?!

Særlig!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:42   #752
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kråka, jeg skjønner at du blir provosert av å møte så mange motstandere i en diskusjon, som til dels har spydige kommentarer og kraftige motinnlegg. Men, du legger opp til det selv, og desverre tror jeg fortsatt ikke du skjønner mye av motbøren du møter, at mange av oss blir provosert av at du er motstander/skeptiker mot vaksiner uten å ha noen forsking, fakta eller seriøse kilder du støtter deg til, og at du ikke tar til deg all informasjon du får i denne diskusjonen, men fortsatt drar fram synsing og ubegrunnede tanker om sammenhenger som er rimelig på viddene. At du f.eks synes det er rart at et barn i en barnehage får astma, hva i alle dager har det med vaksiner å gjøre?
At Sitron har en helt egen spesiell stil og tone er ganske kraftig kost for litt nye på forumet, og jeg skjønner at du reagerer.
Men akkurat i denne diskusjonen tror jeg du er så langt ut på viddene, at ønsker du å fortsette med innlegg i samme stilen, så vil du fortsatt møte kraftige motsvar.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:43   #753
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en elendig mor som faktisk er en mobber! Tipper selvtilitten din er like stor som en ert, derfor tør du tøffe deg på nett og slenge dritten din ut der, mens du egentlig er en ynkelig liten reddhare.

Neimen Kråka da! [Insert appropriate comment.] :mistet munn og mæle: og :lattermild:

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 16:47   #754
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Veldig bra skrevet, Lykken, men når det er sagt, så har Kråka vært FP-medlem siden 2006, så hvis hun trenger å behandles som et nytt medlem, bør hun be om det i signaturen, tror jeg.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 17:17   #755
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Veldig bra skrevet, Lykken, men når det er sagt, så har Kråka vært FP-medlem siden 2006, så hvis hun trenger å behandles som et nytt medlem, bør hun be om det i signaturen, tror jeg.

Het hun noe annet før? Jeg har liksom oppfattet henne som litt ny her i det siste, men ser jo nå at hun har over tusen innlegg…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 17:20   #756
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Også angåede flere diagnoser nå enn tidligere. Det er vel oftest fordi ting oppdages og har fått andre navn enn "idiot" og "svakelig".

Godt poeng ...

Gammel 15-03-09, 17:27   #757
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja en dårlig mor som lærer at mobbing er greit. Du mobber jo selv.

Beklager, Kråka, men disse innleggene minner meg om kranglene på barneskolen og er vanskelig å ta seriøst.

Jeg synes de andre har forklart i ganske diplomatiske vendinger hvorfor de mener at du virker uopplyst, og du har stilt deg uforstående til enhver påstand og fullstendig uvillig til å se hva som egentlig menes.

Gammel 15-03-09, 17:42   #758
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

@ Kråka: Det er da ikke mobbing å kalle noen uopplyst, men når det nå engang er en diskusjon dette er, så må det faktisk være lov til å si at det ikke virker som om du egentlig skjønner dette her og er villig til å se alle de fakta som veier mot det DU tror - og tydeligvis har tenkt til å tro uansett hvor mange som kan fortelle deg at sånn er det nødvendigvis ikke! Du har ingen sikre kilder, og da er det lov til å kalle deg uopplyst, eller påpeke at du later til å ha liten innsikt og vilje til å innrømme at du muligens var litt kjapp i vendingen her. Du sider du har lest mye, men ingen av de linkene du har lagt ut kan sies å være virkelig troverdige kilder basert på stort mer enn synsing fra noen få som synes å mene det samme som deg. Du skriver du har snakket med flere leger ++ HVEM har du snakket med? Hvor har disse legene etc. funnet sin informasjon, og hvordan kan du ta det for god fisk når det ikke er mer enn et par muntlige uttalelser? Å stille spørsmål ved ting og ikke godta alt uten videre, er vel og bra, men når du har fått så mange harde fakta mot deg, svart på hvitt, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan du så hardnakket fortsatt kan hevde at du har rett! Du må for all del tro hva du vil, men da må du også tåle at vi er mange som ikke tror det samme som deg, og du må tåle at vi motsier deg og forsøker å fortelle deg at her burde du tenke deg om mer enn én gang. Så og si alt har sine fordeler og ulemper, men det gjelder å velge det som har færre ulemper vs fordeler!! Det er tross alt våre barns helse det er snakk om, og dine begrunnelser for å ikke vaksinere er nokså tynne sett i forhold til alle fakta du her har fått som sier noe om hvorfor det beste er å vaksinere!

Gammel 15-03-09, 18:05   #759
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Det som faktisk er synd, er at så viktige tiltak som vaksineres er valgfritt..
Vi ser det jo her, mennesker som ikke forstår poenget med vaksiner, som er såpass lite oppegående at de ikke klarer å skille mellom det å være kritisk og det å være totalt idiot, risikerer faktisk barnas ve og vel. I de fleste andre tilfeller er det faktisk ikke lov å utsette barn for fare.
Jeg tror jo ikke disse foreldrene gjør det bevisst, de er bare ikke i stand til å se at de ikke er sine barns beste.
Veldig mange foreldre går rundt å tror at de uansett vet best for sine barn. De tror at uansett hva valg de tar, så er det best for akkurat deres barn. En større vrangforestilling skal en vel lte lenge etter.
Vaksiner bør være obligatoriske, og om man har en grunn til ikke vaksinere, bør dette være en avgjørelse tatt i samarbeid med lege.
Jeg kjenner til mennesker som mener medisinsk hjelp også er galt, men heldigvis finnes det lover som beskytter disse menneskene mot seg selv..

Dååris er ikke aktiv  
Gammel 15-03-09, 19:07   #760
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner 3 ett-åringer nå, og alle er fullvaksinert og går i barnehage. De er mer hjemme enn i barnehagen, for de er alltid syke. Bronkitt, lungebetennelse, feber og astma. Den ene fikk nettopp diagnose astma, så det er litt rart. Er det virkelig så elendig hygiene i barnehagene? Jeg ser ofte også at de som ikke er vaksinerte er friske hele året. Det er ikke sikkert det er en sammenheng, men igjen lurer jeg da.

Jeg blir alltid fasinert over mennesker som ta utgangspunkt i få observasjoner og trekke slutninger som er allmenne. Min slutning er da som følgende: Av mine tre var en litt syk som ettåring, en mye syk (hadde barneastma) og siste aldri syk. Sistnevnte gikk ikke i barnehage før hun var tre og et halvt så det må bety at alle barn som ikke går i barnehage har bedre imunforsvar enn de som går i barnehagen.

Chanett er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.