|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#741 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Jeg er helt enig i at man kan holde seg for god til å drive med drittslenging når man debatterer: Det å kalle motdebattanten for dumming, tosk eller nek, er sjelden god debatteknikk og virker normalt mot sin hensikt. |
|
|
|
|
#742 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jo, du bør komme deg ned på jorda og tenke at ikke alle er like. |
|
|
|
|
#743 |
|
Absolut ateist
|
Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg er smart, du er dum. Ergo er vi ikke det spor like.
|
|
#744 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Tipper selvtilitten din er like stor som en ert, derfor tør du tøffe deg på nett og slenge dritten din ut der, mens du egentlig er en ynkelig liten reddhare. Sist redigert av Kråka : 15-03-09 kl 20:00. |
|
|
|
|
#746 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Ja en dårlig mor som lærer at mobbing er greit. Du mobber jo selv. |
|
|
|
|
#747 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Er det meningen jeg skal ta meg nær av dette?
|
|
#748 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh...
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#749 |
|
Bedreviter
|
Jeg regner med at Kråka sier slikt for å Opplyse og Oppdrage, mens vi andre bare er smålige mobbere med lav selvtillit. Klart det ene er mye bedre enn det andre. |
|
|
|
|
#752 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Kråka, jeg skjønner at du blir provosert av å møte så mange motstandere i en diskusjon, som til dels har spydige kommentarer og kraftige motinnlegg. Men, du legger opp til det selv, og desverre tror jeg fortsatt ikke du skjønner mye av motbøren du møter, at mange av oss blir provosert av at du er motstander/skeptiker mot vaksiner uten å ha noen forsking, fakta eller seriøse kilder du støtter deg til, og at du ikke tar til deg all informasjon du får i denne diskusjonen, men fortsatt drar fram synsing og ubegrunnede tanker om sammenhenger som er rimelig på viddene. At du f.eks synes det er rart at et barn i en barnehage får astma, hva i alle dager har det med vaksiner å gjøre?
|
|
#753 |
|
Peppy!
|
Neimen Kråka da! [Insert appropriate comment.] :mistet munn og mæle: og :lattermild: |
|
|
|
|
#754 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Veldig bra skrevet, Lykken, men når det er sagt, så har Kråka vært FP-medlem siden 2006, så hvis hun trenger å behandles som et nytt medlem, bør hun be om det i signaturen, tror jeg. |
|
|
|
|
#755 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
|
|
#756 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Godt poeng ...
|
|
|
#757 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Beklager, Kråka, men disse innleggene minner meg om kranglene på barneskolen og er vanskelig å ta seriøst.
|
|
|
#758 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...@ Kråka: Det er da ikke mobbing å kalle noen uopplyst, men når det nå engang er en diskusjon dette er, så må det faktisk være lov til å si at det ikke virker som om du egentlig skjønner dette her og er villig til å se alle de fakta som veier mot det DU tror - og tydeligvis har tenkt til å tro uansett hvor mange som kan fortelle deg at sånn er det nødvendigvis ikke! Du har ingen sikre kilder, og da er det lov til å kalle deg uopplyst, eller påpeke at du later til å ha liten innsikt og vilje til å innrømme at du muligens var litt kjapp i vendingen her. Du sider du har lest mye, men ingen av de linkene du har lagt ut kan sies å være virkelig troverdige kilder basert på stort mer enn synsing fra noen få som synes å mene det samme som deg. Du skriver du har snakket med flere leger ++ HVEM har du snakket med? Hvor har disse legene etc. funnet sin informasjon, og hvordan kan du ta det for god fisk når det ikke er mer enn et par muntlige uttalelser? Å stille spørsmål ved ting og ikke godta alt uten videre, er vel og bra, men når du har fått så mange harde fakta mot deg, svart på hvitt, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan du så hardnakket fortsatt kan hevde at du har rett! Du må for all del tro hva du vil, men da må du også tåle at vi er mange som ikke tror det samme som deg, og du må tåle at vi motsier deg og forsøker å fortelle deg at her burde du tenke deg om mer enn én gang. Så og si alt har sine fordeler og ulemper, men det gjelder å velge det som har færre ulemper vs fordeler!! Det er tross alt våre barns helse det er snakk om, og dine begrunnelser for å ikke vaksinere er nokså tynne sett i forhold til alle fakta du her har fått som sier noe om hvorfor det beste er å vaksinere!
|
|
#759 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det som faktisk er synd, er at så viktige tiltak som vaksineres er valgfritt.. |
|
|
|
|
#760 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg blir alltid fasinert over mennesker som ta utgangspunkt i få observasjoner og trekke slutninger som er allmenne. Min slutning er da som følgende: Av mine tre var en litt syk som ettåring, en mye syk (hadde barneastma) og siste aldri syk. Sistnevnte gikk ikke i barnehage før hun var tre og et halvt så det må bety at alle barn som ikke går i barnehage har bedre imunforsvar enn de som går i barnehagen. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|