Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 00:48   #501
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg dro frem Hepatittvaksinen for å bevise at det var Formaldehyd i den. Noen her sa det ikke fantes Formaldehyd i vaksiner, og jo det gjør det.

Jeg har ikke døtre, så trenger ikke ta stilling til livmorhalsvaksinen.

Om dere ikke synes kildene er skikkelige nok, så kan ikke jeg gjøre noe med det.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 00:50   #502
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Om dere ikke synes kildene er skikkelige nok, så kan ikke jeg gjøre noe med det.

Synes du selv at kildene du viser til er troverdige? Som i dokumenterbar teori.

Gammel 28-02-09, 00:51   #503
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg dro frem Hepatittvaksinen for å bevise at det var Formaldehyd i den. Noen her sa det ikke fantes Formaldehyd i vaksiner, og jo det gjør det.

Men har du noen prinsipielle meninger, da?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 00:52   #504
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

6.1. Fortegnelse over hjelpestoffer

I. Pulver til injeksjonsvæske, suspensjon:Aminosyrer, laktose (vannfri), mannitol, neomycinsulfat, sorbitol, fenolrødt, natriumklorid, kaliumklorid, magnesiumsulfat, kalsiumklorid, kaliumdihydrogenfosfat, og dinatriumfosfat

Bare sånn for å gjøre det helt klart, for jeg kan skjønne at det kan være litt skummelt med fremmedord, så er laktose det samme som melkesukker, mannitol er et sukker som laget fra fruktsukker, og sorbitol lages fra druesukker. Alle disse stoffene finnes i vanlige matvarer.
Natriumklorid og kaliumklorid er det samme som salt. Magnesiumsulfat er også et salt, det brukes som tilskudd når man mangler magnesium.
Kaliumdihydrogenfosfat er farlig hvis man svelger store mengder (regner med at det er snakk om ganske mange gram her), fordi kroppen ikke har godt av veldig store mengder med kalium.
Dinatriumfosfat finnes i store mengder i all smelteost. Så ei skive med skinkeost gir langt mer av dette stoffet enn alle vaksinene du noen gang kan finne på å ta.
Aminosyrer er det proteiner bygges opp av, altså bestanddelene i alle musklene våre.
Fenolrødt brukes i store mengder på alle skoler her i landet i naturfagsundervisningen, så hvis du vil unngå det må du forby ungene å lære om pH.
Neomycinsulfat er et antibiotikum. Det dreper bakterier.

Gammel 28-02-09, 01:05   #505
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaliumklorid brukes til å avlive forsøksdyr. Skikkelig rottegift i vaksinene Ikke bra ...

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:14   #506
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men har du noen prinsipielle meninger, da?

Ja det har jeg. Har ikke du? Jeg har sagt mitt i denne debatten nå, og jeg står for vårt valg angående vaksiner. Jeg får gjenta meg selv til det kjedsomlige. Mine har fått trippelvaksinen, men ikke MMR pga helsemessige årsaker hos han ene, mens han andre fikk ikke pga alt det negative jeg har lest om vaksiner. Det ville ikke vært rett heller å gitt han ene og ikke han andre. Jeg stoler på at dette er rett og sover godt om natten.
Håper dere kan respektere vårt valg.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:17   #507
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Kaliumklorid brukes til å avlive forsøksdyr. Skikkelig rottegift i vaksinene Ikke bra ...

Det de ikke nevner er at det er dihydrogenmonoksid i alle vaksiner. Det er skumle saker, det!

Gammel 28-02-09, 01:18   #508
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Synes du selv at kildene du viser til er troverdige? Som i dokumenterbar teori.

Ja, faktisk. Jeg er glad noen faktisk finner mer ut av dette her og ikke tror at alltid folkehelseinstituttet gjør det rette hele tiden. Jeg stoler litt på dem, men ikke nok til å gi MMR.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:20   #509
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Ja det har jeg. Har ikke du? Jeg har sagt mitt i denne debatten nå, og jeg står for vårt valg angående vaksiner. Jeg får gjenta meg selv til det kjedsomlige. Mine har fått trippelvaksinen, men ikke MMR pga helsemessige årsaker hos han ene, mens han andre fikk ikke pga alt det negative jeg har lest om vaksiner. Det ville ikke vært rett heller å gitt han ene og ikke han andre. Jeg stoler på at dette er rett og sover godt om natten.
Håper dere kan respektere vårt valg.

Hvis det valget også innebærer å holde barna dine unna alle spedbarn og andre som ikke er vaksinerte slik at de ikke kan smitte dem, så kan jeg kanskje godta at ditt valg er ditt valg.

Gammel 28-02-09, 01:20   #510
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det de ikke nevner er at det er dihydrogenmonoksid i alle vaksiner. Det er skumle saker, det!

Eeek! Stopp vaksinetoget, jeg vil av!

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:31   #511
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert av alle som fortsetter å kjempe mot vindmøller her, men jeg tror ikke det nytter.

Det er utrolig fascinerende å oppleve mennesker som sier: Nei, jeg tror man kan gå på vannet, for jeg har lest i en etterettelig bok at noen har gjort det. Jeg blåser i at utallige mennesker har druknet, i min familie bruker vi ikke båt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:35   #512
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er utrolig fascinerende å oppleve mennesker som sier: Nei, jeg tror man kan gå på vannet, for jeg har lest i en etterettelig bok at noen har gjort det. Jeg blåser i at utallige mennesker har druknet, i min familie bruker vi ikke båt.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:42   #513
Koma

Koma sin avatar

Standard

Hypotetisk da. Ville du gitt dine sønner en vaksine mot prostatakreft?

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:44   #514
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Hypotetisk da. Ville du gitt dine sønner en vaksine mot prostatakreft?

Nei, sikkert ikke. Spørs hva den inneholdt.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:50   #515
Koma

Koma sin avatar

Standard

Hypotetisk. Dihydrogenmonoksid,kaliumklorid og hestevirus med genetiske modifikasjoner.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:51   #516
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså hvilke hjelpestoffer i mikroskopiske mengder den inneholder? Du bryr deg ikke om alvorlighetsgraden til sykdommen, hvor stor beskyttende effekt vaksinen har og hvilke dokumenterte bivirkninger den har? Kun hjelpestoffer?

Si meg, tar du andre medisiner? Leser du innholdsfortegnelsen på dem like nøye? Jeg ser du ville gitt antibiotika, det er da mye mer kontroversielt?

: don Quijote:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 01:56   #517
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å saksøke var ironi da.

Jo det er mye rart i vaksinene og da kan dere lese denne hvis dere gidder da.

http://www.moss-avis.no/article/2008...137/-1/skjerm2

Dette kommer fra mannen som fraråder kreftsyke fra å ta imot medisinsk hjelp. Noen har tidligere snakket om å være kildekritisk. Jeg blir virkelig redd hvis du bruker folk med "kunnskap" som denne mannen som bakgrunn for dine overbevisninger.

Gammel 28-02-09, 01:57   #518
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Nei, hadde nok ikke valgt prostatavaksine.

Lite antibiotika her heldigvis, men det har skjedd og ja da har vi brukt det.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:01   #519
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg fikk heldigvis antibiotika i dag. Mulig jeg starter på langtidsbehandling med antibiotika snart. (ca 6 mnd)

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 02:02   #520
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Dette kommer fra mannen som fraråder kreftsyke fra å ta imot medisinsk hjelp. Noen har tidligere snakket om å være kildekritisk. Jeg blir virkelig redd hvis du bruker folk med "kunnskap" som denne mannen som bakgrunn for dine overbevisninger.

Nei, jeg bruker ikke denne som noen kilder til noen. Folk får velge selv hva de vil gjøre. Jeg sier ikke at folk IKKE skal vaksinere. Jeg sier JEG ikke vil vaksinere. Den linken der kom jeg tilfeldig over i dag. Kreftsyke skal selvsagt ta i mot hjelp. Jeg kjenner mange som har hatt kreft og heldigvis blitt friske av cellegift og stråling. Jeg påvirker ingen, men siden denne debatten var oppe til diskusjon på nettet, så sier jeg min mening her.

Kråka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.