Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 21:38   #461
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg kjenner at jeg blir trist når jeg leser slike debatter, og det av flere grunner. For det første fordi jeg kjente et lite barn som sannsynligvis hadde levd i dag hvis Prevenar hadde vært en del av det ordinære vaksinasjonsprogrammet bare noen år tidligere. For det andre fordi jeg ikke kan skjønne hvorfor foreldre med friske barn er villig til å ta sjansen på at barnet utsettes for sykdom og smitte som ikke er nødvendig.

Det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg vaksinerer og at jeg tilleggsvaksinerte med Prevenar før den var en del av vaksinasjonsprogrammet (første dose ble satt før den "voldsomme" Prevenarsaken i 2005/2006 som førte til at vaksinasjonen kom inn som en del av barnevaksinasjonsprogrammet.) Det er både av solidaritetshensyn og av "egoistiske" grunner. Jeg gjør nemlig alt jeg kan for å unngå at barna mine utsettes for noe som i ytterste grad kan føre til at de dør. Og sannsynligheten for at et lite barn dør på grunn av meslinger eller får alvorlig hjerneskade på grunn av kikhoste er mye større enn faren for komplikasjoner ved vaksinasjon.

Jeg har en kompis fra et av de landene i Afrika som opplever en voldsom oppblomstring av polio, fordi vaksinasjonsprosenten er blitt for lav. Vaksinen er dyr og folk har satset på at de er trygge fordi andre er vaksinerte, med det resultat at ikke en tilstrekkelig stor andel av befolkningen er vaksinert, hvilket igjen fører til oppblomstring av sykdommen. Og resultatene er tragiske; alvorlige, livsvarige lammelser og dødsfall som er helt unødvendige.

Meslinger er ikke en ufarlig barnesykdom. Kikhoste er ikke en ufarlig barnesykdom. Og de som tror noe annet er rett og slett både naive og ganske dumme.

(Moren min ble for øvrig overlykkelig da hun fikk vite at man nå vaksinerer mot kikhoste fra tremånedersalder. Som datter av landsbylegen på hjemstedet sitt fikk hun se konsekvensen av denne sykdommen på småbarn allerede som liten. Og hun sa at det var skummelt og trist.)

Sist redigert av Gaia : 27-02-09 kl 21:44.
Gaia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:41   #462
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Jeg leste innlegget gang på gang, men kunne bare finne kylling, ikke and.

Jeg også.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:45   #463
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kanskje best å holde seg til norsk.

Jeg forsto deg.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:52   #464
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg kjenner at jeg blir trist når jeg leser slike debatter, og det av flere grunner. For det første fordi jeg kjente et lite barn som sannsynligvis hadde levd i dag hvis Prevenar hadde vært en del av det ordinære vaksinasjonsprogrammet bare noen år tidligere. For det andre fordi jeg ikke kan skjønne hvorfor foreldre med friske barn er villig til å ta sjansen på at barnet utsettes for sykdom og smitte som ikke er nødvendig.

Det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg vaksinerer og at jeg tilleggsvaksinerte med Prevenar før den var en del av vaksinasjonsprogrammet (første dose ble satt før den "voldsomme" Prevenarsaken i 2005/2006 som førte til at vaksinasjonen kom inn som en del av barnevaksinasjonsprogrammet.) Det er både av solidaritetshensyn og av "egoistiske" grunner. Jeg gjør nemlig alt jeg kan for å unngå at barna mine utsettes for noe som i ytterste grad kan føre til at de dør. Og sannsynligheten for at et lite barn dør på grunn av meslinger eller får alvorlig hjerneskade på grunn av kikhoste er mye større enn faren for komplikasjoner ved vaksinasjon.

Jeg har en kompis fra et av de landene i Afrika som opplever en voldsom oppblomstring av polio, fordi vaksinasjonsprosenten er blitt for lav. Vaksinen er dyr og folk har satset på at de er trygge fordi andre er vaksinerte, med det resultat at ikke en tilstrekkelig stor andel av befolkningen er vaksinert, hvilket igjen fører til oppblomstring av sykdommen. Og resultatene er tragiske; alvorlige, livsvarige lammelser og dødsfall som er helt unødvendige.

Meslinger er ikke en ufarlig barnesykdom. Kikhoste er ikke en ufarlig barnesykdom. Og de som tror noe annet er rett og slett både naive og ganske dumme.

(Moren min ble for øvrig overlykkelig da hun fikk vite at man nå vaksinerer mot kikhoste fra tremånedersalder. Som datter av landsbylegen på hjemstedet sitt fikk hun se konsekvensen av denne sykdommen på småbarn allerede som liten. Og hun sa at det var skummelt og trist.)

Dette innlegget burde kråka og tutta lese, men det preller vel desverre av.

Gammel 27-02-09, 21:56   #465
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Er ikke klippet og limt fra dib nei. Jeg leser ikke mye der nei.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:59   #466
Skvetten
Passiv

Standard

http://www.legemiddelverket.no/custo...7-7fa691bf513e

2. KVALITATIV OG KVANTITATIV SAMMENSETNING

Etter rekonstituering inneholder 1 dose (0,5 ml):
Meslingvirus, Schwartz stamme1 (levende, svekket)≥1000 CCID503Parotittvirus, RIT 4385 stamme1 (derivert fra Jeryl Lynn stamme) (levende svekket) ≥5000 CCID503Rubellavirus, Wistar RA 27/3 stamme2 (levende svekket)≥1000 CCID503
1fremstilt i kyllingembryoceller.
2fremstilt i humane diploide celler (MRC-5).
3Cell Culture Infective Dose 50 %
For fullstendig liste over hjelpestoffer se 6.1.

6.1. Fortegnelse over hjelpestoffer

I. Pulver til injeksjonsvæske, suspensjon:Aminosyrer, laktose (vannfri), mannitol, neomycinsulfat, sorbitol, fenolrødt, natriumklorid, kaliumklorid, magnesiumsulfat, kalsiumklorid, kaliumdihydrogenfosfat, og dinatriumfosfat

Flott at du rettleder Kråka litt.

Sitat:

Formaldehyd, polysorbat 80, aluminum, phenol, octoxynol 9, antibiotika, bakterierester, levende/svekkede virus, kylling, egg, Rubellavirus er dyrket på celleculturer av humane diploide celler. Denne cellelinjen stammer fra en enkelt prøve av føtalt lungevev etter en abort.

Ærlig talt Kråka, det ser i grunnen ut som du og Lykken har beskrevet to vidt forskjellige ting her. Kanskje en bør sette seg tilstrekkelig inn i saken før man begynner å slenge ut påstander om vaksiner eller andre medisiner for den sakens skyld.

Gammel 27-02-09, 22:04   #467
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Betyr det at mine kan få en ny dose når de begynner på ungdomsskolen, siden det er en annen bakteriestamme det skal beskytte mot?

Det vet jeg ikke noe om. Jeg vet dette med BCG vaksinen fordi jeg veldig nylig utsatte min stakkars helsesøster for et tredjegradsforhør i forbindelse med vaksiner.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:04   #468
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg syns det er helt utrolig at noen kan være så lite kritiske til kildene sine.

Vi følger selvfølgelig vaskineprogrammet med begge to siden vi har friske barn. Minsten har også fått prevenar som nå er med i vaksinasjonsprogrammet.

Gammel 27-02-09, 22:08   #469
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Flott at du rettleder Kråka litt.

Ærlig talt Kråka, det ser i grunnen ut som du og Lykken har beskrevet to vidt forskjellige ting her. Kanskje en bør sette seg tilstrekkelig inn i saken før man begynner å slenge ut påstander om vaksiner eller andre medisiner for den sakens skyld.

Ja, jeg hentet mine opplysninger fra legemiddelverket, mens Kråka bare har klippet og limt fra ukjent kilde. Det hadde vært veldig mye mer troverdig hvis hun hadde oppgitt hvor hun har det fra.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:11   #470
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg skal saksøke kildene mine

Men tror fortsatt det ikke er bra med alle tilsetningsstoffene i vaksinene. :domsometbrød:

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:12   #471
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Men tror fortsatt det ikke er bra med alle tilsetningsstoffene i vaksinene. :domsometbrød:

Ærlig talt, kan du ikke bare oppgi hvor du har hentet disse opplysningene fra? Hvilke spesifikke tilsetningsstoffer mener du og hva mener du ikke er bra med dem? Og mener du at det jeg har hentet fra legemiddelverket er feil?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:13   #472
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, jeg hentet mine opplysninger fra legemiddelverket, mens Kråka bare har klippet og limt fra ukjent kilde. Det hadde vært veldig mye mer troverdig hvis hun hadde oppgitt hvor hun har det fra.

Ja, det er jo slik det skal gjøres, Lykken.

Saksøke dem? Det holder vel å oppgi dem?

Gammel 27-02-09, 22:16   #473
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Ærlig talt, kan du ikke bare oppgi hvor du har hentet disse opplysningene fra? Hvilke spesifikke tilsetningsstoffer mener du og hva mener du ikke er bra med dem? Og mener du at det jeg har hentet fra legemiddelverket er feil?

Å saksøke var ironi da.

Jo det er mye rart i vaksinene og da kan dere lese denne hvis dere gidder da.

http://www.moss-avis.no/article/2008...137/-1/skjerm2

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:16   #474
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiser du mat med glutamat Kråka? Lager du økomat fra bunn uten bearbeidede produkter? Jeg tipper at man får mer tilsetningsstoffer i kroppen ved å spise en pose Toro tomatsuppe enn å ta en vaksine.

Nå er ikke jeg noen forkjemper for økomat eller stor motstander av tilsetningsstoffer altså, jeg bare lurte sånn i sammenheng med de skumle tilsetningsstoffene i vaksinene.

Gammel 27-02-09, 22:18   #475
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Twinrix Voksen GlaxoSmithKline

Vaksine mot hepatitt A (inaktivert) og hepatitt B (rDNA), (adsorbert).

ATC-nr.: J07B C20

INJEKSJONSVÆSKE, suspensjon: Twinrix Paediatric: 0,5 ml inneh.: Inaktivert hepatitt A-virus 360 ELISA-enheter, rekombinant hepatitt B-virus overflateantigen (HBsAg) 10 μg, aluminiumfosfat 0,2 mg, aluminiumhydroksid 25 μg, formaldehyd maks. 50 μg, neomycinsulfat maks. 10 nanogram, natriumklorid 4,5 mg, vann til injeksjon. Konserveringsmiddel: 2-fenoksyetanol 2,5 mg.

Dette er vaksine mot hepatitt A da, men likevel det ER formaldehyd i den.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:20   #476
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Å saksøke var ironi da.

Du viser til et leserinnlegg i Moss Avis, der det henvises til INFLUENSAVAKSINEN og udokumenterte påstander fra en privatperson. Jaggu, det var mye bedre enn legemiddelverket.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:20   #477
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Spiser du mat med glutamat Kråka? Lager du økomat fra bunn uten bearbeidede produkter? Jeg tipper at man får mer tilsetningsstoffer i kroppen ved å spise en pose Toro tomatsuppe enn å ta en vaksine.

Nå er ikke jeg noen forkjemper for økomat eller stor motstander av tilsetningsstoffer altså, jeg bare lurte sånn i sammenheng med de skumle tilsetningsstoffene i vaksinene.

I og med at jeg har et kronisk sykt barn så unngår jeg mest mulig mat med e-stoffer og tilsetningsstoffer i ja. Han reagerer på dem, og derfor leser jeg alltid hva mat, drikke, salver, olje og kremer inneholder ja. Jeg prøver så godt jeg kan å unngå slik mat ja.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:21   #478
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

http://www.boketunet.com/no/index.php?section=32

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:23   #479
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.boketunet.com/no/index.php?section=32

Homeopaters hjemmesider med uttalelser om vaksiner er ikke en god kilde altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:24   #480
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Å saksøke var ironi da.

Unnskyld meg, men nå må jeg trekke litt på smilebåndet også.

Obelix er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.