|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Sv: Utdeling av heroinDet er en vanskelig problemstilling.
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Utdeling av heroinMetadon er vel en rus på samme måte som heroin det også? så i bunn og grunn er vel de tyngste narkomane avhengig av et eller annet for å holde seg på bena. For min del synes jeg ikke det spiller så stor rolle om det er Metadon eller Heroin eller en kombi.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Utdeling av heroin
Metadon gir en langt mer langvarig og jevn rus enn heroin. Det er grunnen til at abstinenssymtomene blir litt annerledes dersom man brått slutter på metadon. |
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utdeling av heroinEt utrolig vanskelig sprøsmål. Jeg ser også på narkomani som en sykdom, (om enn en selvforskyldt en, men det er det også mange andre sykdommer som er.) Sprøsmålet er om heroin er den riktige behandlingen. Jeg er poenget med at rusmisbrukere skal få slippe å være kriminelle i tillegg, men sliter likevel med at staten skal "sponse" rusmidler. Dette kommer jo også til å koste penger, og det må da være andre måter disse pengene kan komme rusmisbrukere til gode på enn å forsyne dem med gratis heroin. Vanskelig å være bastant, men jeg tror jeg lander på et forsiktig nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Utdeling av heroinJeg kjenner jeg at jeg vet for lite om hvor vellykket det har vært i andre land. Men sånn prinsipielt så ser jeg ikke noe feil i at heroin kan deles ut, jeg kan ikke se for meg at det skal være noe mer dyrt enn morfin som vi kjøper i bøttevis og jeg kan heller ikke tenke meg at det er noe problem å få kjøpt det av legemiddelprodusenter.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo et viktig poeng at metadon også koster penger, helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Det er enkelt å fremstille, rimelig er det også. Så slik vi legemiddelindustrien også få en økonomisk gevinst ved en løsning som går på at heroin blir utdelt.
Det er litt av problemet synes jeg også. For hvordan skal kriteriene være? En måte å legge listen er vel å la kriteriene for LAR være gjeldende. Men ved å gjøre dette ekskluderer man de yngre rusmiddelavhengige, det er en tidligere debut på tyngre stoffer nå enn før slikevel er kriteriene de samme.
Hva er grunnen for at du kan se for deg en ordning hvor dine skattepenger er med på å finansiere heroin til rusmiddelavhengige? |
![]() |
![]() |
|
|