|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagen
For vårt vedkommende er en av de ansatte i barnehagen ekspert på førstehjelp (han kurser alle de andre barnehagene i bydelen), så jeg hadde vært ganske overflødig ved en ulykke. Vi fikk kommentarer på plastringen da vi kom ned på legevakten med knivkutt i en finger.
![]() |
#103 |
ekstremt trøtt
|
Kanskje han skulle kurset de ansatte i bhg her. Lille klemte fingeren så hardt i døra at en bit av fingeren bare hang og slang. De "plastret" med sportsteip. De var ikke helt fornøyd på legevakta da gitt.
![]() |
#104 |
lykkelig
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenMin yngste hadde ikke fått lov til å være med på tur til vann i det hele tatt. Sommer eller vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Introvert optimist
|
Jepp! Da jeg var liten fikk vi ikke gå på isen før traktoren hadde vært utpå og måkt baner for oss. Det var en innsjø og der ble isen en meter tykk. Her vi bor nå får ikke ungene lov for alt i verden å gå på isen. Det er saltvannsis og det er strømninger under isen, så jeg antar at tykkelsen varierer veldig.
![]() |
#106 |
|
Da hadde han spjelket, lagt på trykk for å stoppe blødning og lagt på steril kompress utenpå (det var det han gjorde med det bittelille kuttet som ikke ville stoppe å blø, det lå oppå knoken og blødde hver gang Houdini bøyde fingeren).
![]() |
#107 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg tror det er bra å være kritiske til sikkerhet og riktige rutiner i forhold til aktiviteter i barnehager (og skoler og for den saks skyld), men man har vel aldri noen garantier for at ting ikke kan skje, og sånn er det for alle situasjoner, enten det er isfiske eller en skogstur. Så må vi foreldre bare velge det som føles mest riktig for oss og barna våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenFor nokre år sidan var det ein unge som gjekk gjennom isen og drukna då småskulen gjekk på skøyter på vatnet her, der isen var HEILT TRYGG! Pga det hadde eg nok muligens vore litt skeptisk viss bhg arrangerte isfiske altså!
![]() |
#109 |
Absolut ateist
|
![]() |
#110 |
ekstremt trøtt
|
Og det er grunnen til at jeg ikke lar mine bekymringer ta overhånd. Ungene må få oppleve ting uten meg også.
![]() |
#111 |
By the Sea
|
Når en formulering avslører en negativ holdning til en gruppe mennesker, synes jeg ikke det er bortkastet energi å reagere på det. Selv ville jeg ikke nødvendigvis brukt lang tid på å ergre meg, men jeg ville sansynligvis gitt en tilbakemeling på formuleringen til en av de ansatte i bhagen.
![]() |
#112 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg synes i grunn de som er mest hysteriske i denne diskusjonen er de som kaller andre hysteriske.
![]() |
#113 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenDette var dårlig formulering. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å sende barna på isfiske, ser det på som helt naturlig, men dersom jeg hadde fått en slik mail, hadde jeg blitt litt i tvil. Men som sagt, det var dårlig formulering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er kke skeptisk til isfiske, så lenge jeg er med!!
![]() |
#115 |
Passiv
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenFor en formulering! Jeg hadde kommentert formuleringen men trolig ikke sendt barnet mitt på isfiske med barnehagen. |
![]() |
![]() |
|
|