Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig formulering fra barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 22:57   #41
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merkelig formulering fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Klønete formulert, men jeg vil tro det ble skrevet i "beste mening", så jeg hadde vel ikke tatt det noe videre utover det, hvis det ikke falt seg naturlig å nevne det litt spydig humoristisk.
Forøvrig, hysteriske kjerringer. Det høres veldig gøy ut for ungene, og et flott iniativ fra barnehagen.

Gidder ikke si noe i barnehagen nei, som noen andre nevnte: Provoserte meg,... innenfor husets fire vegger

Gammel 17-02-09, 22:58   #42
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Glemte helt å kommentere det du egentlig tok opp jeg ja.
Ja, jeg hadde reagert på den merkelige formuleringen, men ikke sagt noe.

Gammel 17-02-09, 23:02   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde soleklart kommentert den halvspydig i barnehagen.

Gammel 17-02-09, 23:19   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg måtte ha teipet munnen igjen for å klare å unngå å kommentere.

Jeg hadde ikke sett noen grunn til å prøve en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:23   #45
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er litt mer av den sjenerte typen, og ville latt være av den grunn.

Gammel 17-02-09, 23:30   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt på sidelinja, men lell. Da jeg studerte en periode i England var en av foreleserne våre en tur i Norge midt på svarte vinteren. Han kom tilbake til England, og på første forelesning han hadde for oss etterpå måtte han bare fortelle om noe helt vanvittig sprøtt han hadde sett mens han var i Norge:

"det gikk en mann ut på isen. Han hadde med seg stol - og et bor. Så borret han hull i isen, satte seg på stolen og begynte å fiske. Har dere noen gang hørt noe så vilt?!?"

Akk ja - hvordan man ser på isfiske handler nok noe om hvor man er vokst opp og hvor trygt islagt vann man er vant til fra oppveksten, kanskje?

Gammel 17-02-09, 23:32   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Akk ja - hvordan man ser på isfiske handler nok noe om hvor man er vokst opp og hvor trygt islagt vann man er vant til fra oppveksten, kanskje?

Absolutt.

Gammel 17-02-09, 23:34   #48
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

tja... vokst opp delvis i New York, og aldri vært på isfiske selv...

Gammel 17-02-09, 23:35   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Skiller dere isåfall mellom å gå på skøyter og å isfiske der?

Skøyte gjør man på isbane.

Jeg ville definitivt vært redd for å gå gjennom isen, siden jeg kjenner noen som har gjort det. Jeg ville aldri stolt på at barnehagepersonalet hadde nok kompetanse til å vurdere det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:39   #50
Lita
Passiv

Standard

Klønete formulering, jeg måtte lese det et par ganger før jeg skjønte hvilket vann de skulle til.
Jeg hadde heller ikke latt den passere, og hadde halvspydig kommentert det i barnehagen.
Og ja, jeg hadde helt fint, uten betenkeligheter sendt ungene mine på det med barnehage/skole.

Sist redigert av Lita : 17-02-09 kl 23:40. Årsak: Skrivefeil
  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:41   #51
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror - eller i det minste håper - at dersom man bor på et sted hvor det faller seg naturlig å ta barneflokken med på pilketur, så er det også voksne med som har vett på å vite hvor isen er sikker.

Gammel 17-02-09, 23:48   #52
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Som den hysteriske kommeraldritilågåpåisen-mor jeg er, hadde jeg blitt glad om ungene hadde fått anlednig til å bli med på pilketur siden det er mikroskopiske sjanser for at de blir tatt med på det av oss.
Jeg hadde dog satt pris på at det var med en erfaren pilker.
Ellers synes jeg formuleringen i eposten var fjollete og hadde sikkert klart å lire av meg en fjollete tilbakemelding til svar.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:51   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teit skrevet, men jeg tror jeg hadde oversett det. De prøver vel være morsomme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:57   #54
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Teit skrevet, men jeg tror jeg hadde oversett det. De prøver vel være morsomme.

etter nesten 7 år med barn i samme barnehage tror jeg ikke hun prøvde å være morsom egentlig

Gammel 18-02-09, 07:16   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vokst opp på et sted der "ingen" gikk på skøyter og vi aldri gikk på islagte vann. Jeg synes fremdeles det er fullstendig naturstridig og kjempeskummelt, men den frykten gjør jeg mitt beste for å ikke overføre til mine barn. Vi går på skøyter på isbaner og på islagte vann men fisker bare på vann. Noe annet skulle tatt seg ut?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 07:26   #56
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Jeg hadde glatt sendt jentene på dette, det hørtes veldig morsomt og lærerikt ut. Og ja, den beskjeden var veldig klønete formulert.

Her har du meg også.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 07:41   #57
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig klønete formulering, med en smule sannhet. Mange mødre, inklusive meg selv, er en smule stresset over ting de ikke vet noe om. Som isfiske. Sist jeg var på isfiske var isen 30 cm tykk, og særledes trygg. Men det er isen på fjorden, og uka etter hadde den isen valgt å forflytte seg fra land. Noe annet blir fiske på et vann. Sist jeg var på en innsjø på isfiske var isen 60 cm tykk, og den brakte og knakte noe helt forferdelig. Men var naturligvis helt trygg.
Jeg tror, som noen sa her, at det er farligere å fly.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 07:48   #58
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hysteriske for isfiske? Hva er det med dere da?

Ja det lurer jeg også på. I hvertfall nå, det har vært dritkaldt i flere uker, skal man ikke kunne isfiske nå så kan man det aldri.

Gammel 18-02-09, 07:52   #59
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bybarn, uten tilgang til islagt vann. Vært på islagt vann 2-3 ganger i mitt liv.

Gammel 18-02-09, 07:54   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Jeg hadde nok holdt barnet mitt hjemme den dagen ja , ja jeg er sikkert overhysterisk da, men da ville jeg heller gjordt det enn å anger på at jeg ikke gjorde det (av frykt for å virke paranoid) om det skulle skje noe

Hæ?

Holder du ungen hjemme når du ikke liker opplegget? Stoler du ikke på at barnahageopplegget er trygt? I så fall, altså hvis du opplever barnehagetilbudet som utrygt, er det riktigere å gi beskjed om dette til barnehage eller overordnet instans enn å holde ungen hjemme?

Jeg er dessuten overrasket over dere som ikke vil senge ungen på noen som helst is verken på skolen eller i barnehagen. Jøss.

Heldige barn som får dra på pilketur!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.