Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig formulering fra barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 11:34   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelig formulering fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Da er det hvertfall EN voksen til da. Alle monner drar har jeg hørt.

For vårt vedkommende er en av de ansatte i barnehagen ekspert på førstehjelp (han kurser alle de andre barnehagene i bydelen), så jeg hadde vært ganske overflødig ved en ulykke. Vi fikk kommentarer på plastringen da vi kom ned på legevakten med knivkutt i en finger.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:42   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min yngste hadde ikke fått lov til å være med på tur til vann i det hele tatt. Sommer eller vinter.
På skolen til barna mine har SFO opplegg der de drar med seg alle barna på sommerklubben en dag til en elv i nærheten der barna skal bade og kose seg. Problemet er bare at alle de voksne ligger flatt ut og soler seg uten å følge med på barna. (Ja, jeg har vært der og observert før mine begynte på SFO.) Ergo får ikke mine være med på turer til vann i regi av SFO heller. Etter mas fra blant annet meg kommer de nå opp med alternativt opplegg som er like moro de dagene de har aktiviteter ved vann, så kan foreldrene velge hva barna skal være med på.

Jeg tar med barna mine masse til vannet. Vi er mye på båtturer og mye på stranden. De får absolutt dekket behovet sitt gjennom oss. Jeg føler det mye tryggere når vi er to voksne på tre barn enn to voksne på 44 barn.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:06   #3
Mirr
Nybegynner

Mirr sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mirr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror det er bra å være kritiske til sikkerhet og riktige rutiner i forhold til aktiviteter i barnehager (og skoler og for den saks skyld), men man har vel aldri noen garantier for at ting ikke kan skje, og sånn er det for alle situasjoner, enten det er isfiske eller en skogstur. Så må vi foreldre bare velge det som føles mest riktig for oss og barna våre.

Personlig ville jeg ikke latt barnehagebarnet mitt vært med på isfiske, men dette bunner i negative erfaringer vi har hatt med barnehage på tur. I utgangspunktet er jeg vel av typen litt hysterisk, og har blitt enda litt mer nervøs etter dårlige erfaringer, men biter i meg mye for at det ikke skal påvirke barna slik at de også blir engstelige.

Og når det gjelder formuleringen, så synes jeg også den var litt rar

Mirr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.