Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Leser du varedeklarasjonen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Leser du varedeklarasjonen før du kjøper?
Selvsagt 72 62,61%
Næsj 21 18,26%
Annet 22 19,13%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 10:06   #101
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.952
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Grøstad produserer leverpostei, men den har jeg aldri sett. Skal etterlyse den på vår Ica Super.

Tulip Leverpostei (dansk grov) inneholder visstnok ikke uheldige tilsetningsstoffer.

Takk for tips! Da gjenstår det bare en massiv forbrukerkampanje for å få dem til å droppe hvetemelet. Men barna tåler det, heldigvis.

Herr Kanin lurte på hvorfor jeg ikke hadde kjøpt "Stabburets ferske leverpostei", men da jeg forklarte at jeg syntes det hørtes veldig mistenkelig med noe "ferskt" som kan vare og vare, så var han forsåvidt enig.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:34   #102
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Tulip sin grove leverpostei var ein favoritt her i huset. Det var vel blant dei som me frann tryggast.
Men så har Rema kutta den ut, og dermed har me problemer med å finna den.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 15:07   #103
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.952
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Tulip sin grove leverpostei var ein favoritt her i huset. Det var vel blant dei som me frann tryggast.
Men så har Rema kutta den ut, og dermed har me problemer med å finna den.

Rema-en vår har ikke kutta den ut. Kanskje du kan snakke med butikksjefen om å ta den inn igjen?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 18:14   #104
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Jeg MÅ lese hva som er i maten, fodi jeg reagerer på smaksforsterkere og kunstig søtning. Klarer ikke å fungere på 14 dager etter inntak av disse.

Men jeg har den tendensen at jeg kjøper det samme hele tiden, fordi jeg vet at jeg kan spise det.

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:09   #105
Koiane
hullteppe
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg


Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 12:55. Årsak: Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg ;)
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:38   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ofte, men ikke alltid (så det ble "Annet"). Jeg stoler for eksempel ganske mye på at pasta ikke innholder så mye skummelt selv om det er i en litt annen form enn jeg vanligvis handler. (Hvis produsenten er kjent that is, ukjente produsenter leser jeg alltid varedeklarasjonen til samme hvor kjedelig varen er).

Som Torsk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:40   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Grøstad produserer leverpostei, men den har jeg aldri sett. Skal etterlyse den på vår Ica Super.

Tulip Leverpostei (dansk grov) inneholder visstnok ikke uheldige tilsetningsstoffer.

Den inneholder vel noen, tror jeg? Men ikke akkurat smaksforsterker, mener jeg å huske. Den bruker en mer naturlig smaksforsterker, har jeg mistanke om, nemlig fett!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no