Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Leser du varedeklarasjonen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Leser du varedeklarasjonen før du kjøper?
Selvsagt 72 62,61%
Næsj 21 18,26%
Annet 22 19,13%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 00:43   #61
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Ja, siden jeg har cøliaki. Men jeg gjør det som regel på "trygge" podukter også.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:43   #62
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke til vanlig. Men er det noe nytt jeg skal ha eller lurer på noe, så selvfølgelig.

Gammel 07-01-08, 01:53   #63
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Leser du varedeklarasjonen?

Selvsagt, hvis det er noe jeg trenger å lese på for å finne ut hva de inneholder.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 09:14   #64
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Normalt sett ikke. Hvis jeg skal ha noe spesielt allergivennlig, eller det er et nytt produkt jeg ikke vet hva er, da leser jeg varedeklarasjonen. Men for det meste kjøper jeg det som ser godt ut.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:37   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ofte. Prøver å bli mer bevisst på hva vi putter i oss. :nyttårsforsett:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:53   #66
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er blitt mer nøye de siste årene, men prøver å kjøpe mer rene produkter og lage fra bunnen selv. PRØVER er ett nøkkelord her!

Gammel 07-01-08, 12:53   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg - ikke for at noen av oss er allergiske eller fordi vi er spesielt opptatt av tilsetningsstoffer, men bare for å finne ut hva ting er før jeg kjøper dem. Bildet på pakken og navnet på varen er veldig sjelden nok til at jeg kan være sikker på hva dette egentlig er og om det er noe jeg har lyst på.

Gammel 07-01-08, 12:59   #68
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ofte, men ikke alltid. Kommer helt an på varegruppe.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:58   #69
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tenkte faktisk på det i dag da jeg så at mannen hadde kjøpt juice med granateple. Det var navnet granateple som preget kartongen og det var bildet av granateple som var dominerende. Jeg må si jeg hadde mine tvil om at dette kunne inneholde noe særlig granateple og det stemte. Det var vanlig eplejuice med littegrann granateple og litt annet i. Jeg lurer på hvor mange som tenker over at en slik juice inneholder over 70 prosent vanlig eplejuice?

Godt eksempel.

Gammel 07-01-08, 15:35   #70
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

er det palm olje som ikke er så bra?

for i dag leser jeg på en grøt mann har kjøpt til snoopy.
Tine sin småfolk, mildfulkorn med no frukt og den inneholder palmeolje, solsikker og en til olje...

Gammel 07-01-08, 17:05   #71
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Palmeolje bør man ligge unna. Produksjonen er blant annet med på å ødelegge regnskog.

Gammel 08-01-08, 10:36   #72
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Palmeolje bør man ligge unna. Produksjonen er blant annet med på å ødelegge regnskog.

ok
Jeg trodde den var "farlig" for kroppen

Gammel 08-01-08, 10:44   #73
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

ok
Jeg trodde den var "farlig" for kroppen

Den er ikke akkurat glimrende, nei. http://www.aftenposten.no/helse/article1431021.ece

Gammel 08-01-08, 10:45   #74
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Se også her: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=772

Gammel 08-01-08, 11:19   #75
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser ofte varedeklarasjonene, men ikke alltid.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:27   #76
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det som oftest, men av og til glemmer jeg det i butikken og leser det når jeg kommer hjem i stedet. Vi har også allergi og matintoleranse i familien så det meste må uansett lages fra bunnen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:46   #77
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte "annet". Leser bruksanvisningen i blant, men ikke alltid.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 11:59   #78
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Stemte "annet". Leser bruksanvisningen i blant, men ikke alltid.

Bruksanvisningen? Må stekes før den spises og sånn?

Gammel 25-01-08, 12:01   #79
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:02   #80
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kan ikke fatte at så mange av dere gidder å bruke så mye tid på å lese bakpå varer når dere er i butikken, hvis ikke dere er nødt??

Den her skjønte jeg forresten ikke. Er det fullstendig på trynet å ha et ønske om å vite hva man spiser? Jeg på min side kan ikke fatte at det går an å lukke øynene for at det fins stoffer i mat som kan virke uheldig på kroppene våre, og det virker fullstendig tanketomt å ha en sånn holdning som du viser her.

Sist redigert av safran : 25-01-08 kl 15:38.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.