|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Leser du varedeklarasjonen før du kjøper? | |||
| Selvsagt |
|
72 | 62,61% |
| Næsj |
|
21 | 18,26% |
| Annet |
|
22 | 19,13% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Ja det gjør jeg, men hovedsakelig pga unger som ikke tåler melk og egg. Alt må finleses.
|
|
|
#82 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?
Selvsagt er det ikke på tryne å ville vite hva man putter i seg. Jeg bare undret meg på en litt respektløs måte, kanskje. Det blir jo aktuelt igjen når man hører om benzosyre og sånt. Selv leste jeg sjelden bakpå varene (visste jo uansett ikke hva jeg skulle se etter), og etter at jeg ble nødt til å gjøre det pga cøliaki, synes jeg det er veldig slitsomt.
|
|
|
#83 |
|
ekstremt trøtt
|
Nei for best resultat ta av plasten før den sette på rist midt i ovnen.
|
|
|
#84 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Anbefaler fiskepudding/fiskekaker/fiskeboller fra Lofoten (produsent), de inneholder MYE fisk og ingen kunstige tilsetningsstoffer.
|
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg leser alltid på nye matvarer. Må jo det for å se om jeg kan spise dem. Også har det blitt vane å sile ut mest mulig av det resten av familien skal spise på en del ting også. Transfett feks får de ikke spise når det er jeg som handler. |
|
|
|
#87 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg leser på noe, men langtfra alt. Jeg er mer nøye i yyytlandet. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg vil oppfordre alle til å lese "den hemmelig kokken" veldig bra skrevet og en vekker for de fleste.
|
|
|
#89 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Leser ikke. Orker ikke bekymre meg så mye om det som er i maten. Lager helst mat fra bunnen av og baker brød selv.
|
|
|
#90 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
At Mills sier at pose potetmos er like næringsrikt som kokte poteter kommer vel i samme kategori som når tobakk produsentene sa at røyking var sunt, og det er ikke så mange år siden.
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett. Sist redigert av Dinochef : 21-01-09 kl 19:01. Årsak: Skriveleif. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Godt tips. Tror jeg har sett han i et program på tv også.
|
|
|
|
#92 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Det var fra den ene ytterligheten til den andre.
|
|
|
|
#93 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg stemte "annet" siden jeg ofte leser, men ikke alltid. Vi har ingen allergier eller intoleranser og har sluttet med halvfabrikata (stolt!). Vi spiser lite brød og kjeks, men jeg pleier jeg å sjekke slike varer. Jeg sjekker pålegg, juice, yoghurt og frokostblandinger (særlig sukkerinnholdet), det er vel det. Ellers spiser vi "rene" matvarer. Junk er junk, da kan det være det samme. Altså sjekker jeg ikke godis, pølser og ferdigpizza, det spises såpass sjelden likevel og jeg vil faktisk helst ikke vite hva det inneholder. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Man kan ha god samvittighet når man spiser pølser fra Grøstad Gris! Kjempegode og uten tilsetningsstoffer, og fra lykkelige griser.
|
|
|
|
#95 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Grøstad Gris har kjempegode pølser, ja! Dessverre ikke alltid like lett å få tak i for meg, men nå spiser vi pølser kanskje to ganger i året, så det representerer ikke så stort problem. Jeg ville nok ha spist pølser oftere dersom virkelig gode pølser var litt lettere å få tak i. Stangekylling har vi også i blant, og det er nydelig. Ferdigpizza spiser vi heller ikke så ofte, men når vi gjør det er det fra doktoren. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Varedeklarasjonen må finleses dessverre. Det står ikke med store bokstaver bestandig at de f.eks putter svinespekk i et kalkunprodukt.
|
|
|
#98 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Morsomt at denne tråden kom opp igjen. Den ga meg faktisk en vekker den gangen.
|
|
|
#99 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Grøstad produserer leverpostei, men den har jeg aldri sett. Skal etterlyse den på vår Ica Super.
|
|
|
|
#100 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg gjør det fordi jeg er ny i gamet hva matintoleranse gjelder...
|
|
![]() |
|
|