Sv: Mengder mat og vekt
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Det kommer jo litt an på hva man spiser til de måltidene og hvor fort man går da. Noen ganger trenger man å øke muskelmassen litt for å få opp hvileforbrenningen litt for å få en vektnedgang.
Når man har så liten vektnedgang så kan det jo som regel skyldes en del ting: at det er noe medisinsk (stoffskiftet), vannopphopning i kroppen, underrapportering i forhold til det man tar inn, for lite mosjon i forhold til kaloriinntak og en hel del andre ting.
Det er jo en enkel sak å få legen til å sjekke stoffskiftet.
Har sjekket stoffskifte. Det er visstnok ok.
Jeg underrapporterer ikke. Helt sikkert. Jeg er mer bekymret for å spise for lite enn for mye, sånn det er nå. Har gått ned 10kg siden august, så har jo gått ned en hel del, men det har stoppet opp i noen månder nå, på tross av alt jeg ikke gjør noe anderledes. Det er litt snodig syntes jeg. Vann i kroppen er det ikke (tar medisiner som er vanndrivende).
Iom at vi har en del diabetes i familien i tillegg til mye overvekt, så lurer jeg på om det kan ha noe med saken å gjøre. At jeg rett og slett har litt vanskelig for det pga gener eller at insulinet ikke er helt som det skal?
Man kan lure.. skal intensivere treningen (løpe ) og prøve spise mer mat (i dag: litt salat, litt brokollisuppe og et stykke pizza og en te med fruktose..ikke så mye), før jeg tar en sjekk. 
|