|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mengder mat og vekt
En digresjon (uten at jeg hverken er syltynn eller helt blottet for evnen til å glede meg over mat); jeg kunne faktisk ofte ønske at mat var en større del av min bevissthet. Som tidligere nevnt er jeg veldig opptatt av at kostholdet skal være variert, sunt og godt, samtidig som jeg ikke er opptatt av mat. Det betyr i realiteten at mat stresser meg litt, altså ikke selve inntaket, men det å aldri ha noen idéer, eller interesse for å planlegge og handle i god tid. Jeg ligger alltid etter, og vi har nesten aldri invitert familie på middag, for vi har sjelden inviter-bar mat. Jeg føler en viss misunnelse overfor dem som allerede tirsdag har planene klare for søndagen. Våre søndagsmiddager blir som regel innkjøpt i panikk lørdag rett før stengetid. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, men det er jo ikke så rart da.
|
|
|
#43 |
|
Ferdiglada
Sv: Mengder mat og vektHasselnøtt, eg trur det Karamell egentlig her tenke på er normaltenking i forhold til mat, ikkje nødvendigvis normalvektig. For meg personlig er det normaltenkinga i forhold til mat som har gjort meg tilnærma normalvektig. Eg ser på det som eit slags sunnheitstegn å ikkje vere så opptatt av mat, kva eg kan spise, kva eg ikkje kan spise, enn det eg var då eg var overvektig. Det er liksom sånn "Oj, no er det visst lunsj, får spise ei skive", i staden for "Gud, kor eg gler meg til den og den middagen, og det og det godteriet", som tankemønsteret mitt tidligare sa meg. Endring av tankemønster er nok det som har holdt meg stabilt nede i vekt.
|
|
|
|
#45 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mengder mat og vektJeg småspiser mer når jeg ikke slanker meg, det er det som gjør at jeg legger på meg. Selv om jeg nettopp har spist middag, kan jeg da småspise resten av kvelden. Derfor legger jeg på meg.
|
|
|
#46 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Mengder mat og vektJeg det kan jeg jo forstå.
|
|
|
#47 |
|
intro
|
Jeg vil tro det er vanligere å spise en hel. For øvrig har kyllingfiletene i de gule pakkene blitt større - pakkene veier mer nå enn før.
|
|
|
|
#48 |
|
Lykkelig nygift.
Kan jeg spørre hvor mye du har gått ned etter operasjonen? Hvordan synes du livet ditt er nå kontra før opr.?
|
|
|
#50 |
|
Lykkelig nygift.
Å, wow!! Det er fantastisk bra! Må være utrolig deilig!
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Mengder mat og vektJeg spiser noen ganger mye (når jeg er desperat sulten), de fleste gangene spiser jeg lite og ofte. Det hender at det drøyer ut over fire timer fra siste måltid og da har jeg passert desperat. |
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Nei, det er litt over åtte måneder siden. |
|
|
|
#53 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
#54 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Mengder mat og vektJeg tenker ikke på noen måte på mat hele tiden og har vel nesten et for avslappet forhold til hele greien. På GR kurs var jeg den eneste som ikke fikk dårlig samvittighet overfor mat og sjokolade. Dessuten har jeg er vrengebilde av meg selv som tynnere enn jeg er.
|
|
|
#55 |
|
Curlingkone
|
Bra at du ikke tenker på det hele tiden. Bare fikk intrykk av det her i tråden.
|
|
|
#56 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mengder mat og vektFor min del så er det nok ikke matmengden jeg spiser til hverdags som ødelegger - det som ødelegger er godteri/søtsaker. Til hverdags så spiser jeg ei skive til frokost og to til lunsj. Har vi kjøttdeig til middag (i en eller annen form), så bruker vi 400 gr til oss fire (jentene er snart 7 og snart 10 år). Har vi kyllingfilet, så spiser jeg en kyllingfilet med ris og salat eller grønnsaker til. Når vi lager pizza, nachos eller annen god middag i helgene så spiser jeg som regel mer enn jeg strengt tatt burde. Min største utfording er småspising og sjokolade. Det siste året så har vekta vært stabil (med dessverre 10 kg for høy) og det skyldes nok at jeg har vært bevisst på å holde aktivitetsnivået oppe (trening og gåturer).
|
|
|
#57 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Mengder mat og vektNei, jeg ble inspirert av noe bluen sa i en annen tråd.
|
|
|
#58 |
|
Nå da?
|
Sv: Mengder mat og vektJeg kjenner det er litt overraskende at så mange kun spiser en halv kyllingfilet til middag. Jeg spiser en hel når jeg slanker meg (1,5 og kanskje til og med 2 ellers, kyllingfilet er jo magert).
|
|
|
#59 |
|
Sliter med tastaturet
Det har jeg også. Jeg har flere ganger kommet hjem med belter som jeg ikke får rundt livet. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Jeg bruker ca. 4 størrelser større i truser enn i skjørt.
|
|
![]() |
|
|