Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar dere dopapir på setet på offentlig toalett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tar dere dopapir på setet på offentlig toalett?
Ja 61 39,35%
Nei 90 58,06%
Dustepoll 4 2,58%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 19:24   #61
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Tar dere dopapir på setet på offentlig toalett?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvis man står, er det ikke da sjanse for at man spruter utover og gjør det enda mer grisete?

Håndhilsing på menn er vel strengt tatt mer grisete enn å sitte på et offentlig toalett?

Håndhilsing på kvinner er ikke stort bedre:

Undersøkelser viser at ca 21 % av menn ikke vasker seg etter do besøk og ca 18 % av damer så forskjellen er ekkelt liten.
Dette er en undersøkelse gjort på godt besøkt offentlig toalett i Norge for noen år tilbake.

Nesegnikking er mye mer hygenisk.

Gammel 03-11-08, 19:25   #62
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser det rent og pent ut, slenger jeg rumpa nedpå uten papir på doringen. Ser det møkkete ut, står jeg i hockey og gjør det jeg må gjøre. Ergo, nei, jeg tar ikke dopapir på setet.

Gammel 03-11-08, 19:26   #63
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Hvis det ser rent og tørt ut, styrer jeg ikke med papir. Er det grisete, holder jeg meg til senere. har heldigvis selskapsblære.....

Bakterier vises da ikke alltid

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:27   #64
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Står heller å tisser om det er skikkelig ekkelt.

Gammel 03-11-08, 19:28   #65
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Håndhilsing på kvinner er ikke stort bedre:

Undersøkelser viser at ca 21 % av menn ikke vasker seg etter do besøk og ca 18 % av damer så forskjellen er ekkelt liten.
Dette er en undersøkelse gjort på godt besøkt offentlig toalett i Norge for noen år tilbake.

Nesegnikking er mye mer hygenisk.

Dessuten er det bevist at på toaletter med dør før en når vasken, (altså med flere båser i et rom) er det stedet med flest bakterier på håndtaket ut av doen. (Bruker derfor albuen ofte når jeg skal gå ut aav toaletter )

Gammel 03-11-08, 19:33   #66
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Har ikke "noen" målt bakterieinnholdet på innholdet i skålen med peanøtter på offentlig pub og funnet ut at det er helt hinsides?
Sånn apropos menn (og kvinners??) håndhygiene etter dobesøk...

Det er gjort undersøkelser som viser at folk har flest bakterier på:

1. Hendene.
2. Fjeset.
3. føtter.
4. rumpe og nærliggende områder.

De fleste telefoner, tastatur, dørhåndtak, lysbrytere har betraktelig flere bakterier en offentlige toalett - værst ut er uansett mynter og nøkkler.

Dette gjelder både antall og type bakterier.

Gammel 03-11-08, 19:36   #67
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei, men jeg tøker av ringen sånn i tilfelle det er vannsøl eller tiss der før jeg setter meg. Er doen nedgrisa så snur jeg i døra.

Gammel 03-11-08, 19:37   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

(Bruker derfor albuen ofte når jeg skal gå ut aav toaletter )

Godt det er fler enn meg der ute. Har venninner som ler godt og hjertelig av meg som vasker hendene, skrur av krana med papir og åpner dodøra med albuen på offentlige steder.

Gammel 03-11-08, 19:39   #69
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Godt det er fler enn meg der ute. Har venninner som ler godt og hjertelig av meg som vasker hendene, skrur av krana med papir og åpner dodøra med albuen på offentlige steder.

Hihi, ja, ventet på noen hypokonder-beskyldninger her nå

Gammel 03-11-08, 20:11   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har venninner som ler godt og hjertelig av meg som vasker hendene, skrur av krana med papir og åpner dodøra med albuen på offentlige steder.

Jeg gjør det på samme måte, tar jo absolutt ikke i krana etter at jeg har vasket hendene, da blir de jo like skitne igjen, samme med dodøren.

Gammel 03-11-08, 20:18   #71
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj, det gjør jeg ikke. Og det kommer til å gå riktig ille en gang, i følge min mor, bakterier jeg ikke en gang har hørt om vil angripe meg bakfra.

Gammel 03-11-08, 20:20   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Papir på setet hvis det er en do som ser pen og ren ut, hvis den ser ekkel og skitten ut har jeg en bra teknikk med å ikke berøre setet (sterke lårmuskler!)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:23   #73
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Å ja - definitivt papir på doen på offentlige steder, uavhengig av hvor rent det ser ut. Hockeystilling om det er synlig søl... Dette er kommet inn med morsmelken, og gjøres uten at jeg tenker over det. Tror det var flatlus som var forklaringen jeg fikk som barn...

Gammel 03-11-08, 20:40   #74
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På offentlige doer - alltid! Er det svært nedgriset, da holder jeg meg!

Gammel 03-11-08, 20:42   #75
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det avogtil. Merkelig nok så gjorde jeg det alltid da jeg var yngre.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:43   #76
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør jeg også. Mye viktigere å passe på at hendene er rene enn å styre med papir på setet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:44   #77
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Nix, ser ikke poenget med papir, har ikke akkurat inntrykk av at jeg så langt har blitt smittet med noe farlig gjennom låret. Ikke rart det er lang kø på jentedoer.... Har ofte lurt på hva jenter bedriver tiden med inne på do, men det er klart; må man ha opptiul flere lag papir osv tar det jo sin tid.

Gammel 03-11-08, 21:17   #78
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ja, alltid.

Hvorfor er egentlig et godt spørsmål, for jeg er ikke hysterisk hva bakterier angår... Det er vel mer en greie jeg bare er vant til, fra jeg var lita.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:25   #79
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Noen av argumentene her minner meg på da tante til ei venninne påstod hardnakket at hun hadde fått underlivssopp etter et besøk i solstudio. Jeg lurer fremdeles fælt på hvordan hun kom i kontakt med smittekilden.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 21:33   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Og jeg må bare innrømme et jeg er ganske sjokkert over at over halvparten ikke putter toalettpapir på setet .

Hvorfor det? Det har absolutt ingen praktisk betydning om man bruker papir eller ikke.

Og jeg er forøvrig også en av dem som åpner dodøra med albuen etter å ha vasket hendene på offentlig toalett. :legger inn innsatsen der den betaler seg:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.