Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 00:38   #241
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men det er kanskje fordi de (vi?) ikke selv gidder å bry seg så himla mye selv om t-skjortetekster tråkker på våre såre tær. Det handler nok mer om hvor alvorlig man tar en svadatekst enn empati for andre, altså.

Slik tenker nok jeg også. Jeg anser med selv for å ha empati for andre mennesker, men jeg mener alikevel at hver enkelt av oss må tåle noen små stikk av og til.

Hva vi blir såret av kan jo variere veldig utifra dagsform, livssituasjon, tidligere opplevelser osv, listen vil være uendelig.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:39   #242
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en T-SKJORTE! Folk går med t-skjorter med Pamela Anderson på, for crying out loud! Jeg gir fullstendig, fullstendig faen i om folk via t-skjorteprint kødder med vekt, cup-størrelse, økonomi, samlivsbrudd, angst eller depresjoner, sex eller religion. Samme hvor såre tærne mine eventuelt er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:40   #243
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tenker at dersom en t-skjortetekst virkelig hadde tråkket på såre tær så hadde du tatt det alvorlig. Det at du ikke tar det alvorlig tolker jeg som at teksten enten ikke hadde tråkket særlig hardt eller at tåa ikke var spesielt sår.

Hvis noe virkelig tråkker på en tå så gjør det vondt. Det er ikke vondt hvis noen bare sneier borti.

Og fortsatt så mener jeg at dersom noen har så til de grader såre tær at tar seg nær av å se en tilfeldig person gå med en plump, vulgær og temmelig tam t-skjorte, så er det like mye de som har noe å jobbe med som den som går med t-skjorta.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:40   #244
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at dersom en t-skjortetekst virkelig hadde tråkket på såre tær så hadde du tatt det alvorlig. Det at du ikke tar det alvorlig tolker jeg som at teksten enten ikke hadde tråkket særlig hardt eller at tåa ikke var spesielt sår.

Hvis noe virkelig tråkker på en tå så gjør det vondt. Det er ikke vondt hvis noen bare sneier borti.

Hadde det vært snakk om en t-skjorte med rasistisk budskap eller noe i den ligaen hadde jeg skjønt reaksjonene, men dette her er da ganske uskyldig?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:41   #245
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eller det aC sa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:45   #246
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Jeg synes den var litt harry, men ellers gir jeg beng.
Og jeg kan godt synes slike er morsomme, sånn som den Divine nevnte. Eller hvis Bellas mann hadde gått med den i HI sammen med hele ungeflokken, da hadde jeg kanskje fnist.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:47   #247
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Ja, og det aC og Teo sa over her.

Gammel 28-10-08, 00:50   #248
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det du sier nå er jo at t-skjortene ikke tråkker på dine tær uansett om de er såre eller ikke.

Samme argument kan forøvrig brukes i forhold til t-skjorter med homofobe og diskriminerende utsagn. Noen kjenner ikke at slike budskap tråkker i det hele tatt selv om tærne skulle være såre på slike emner mens det svir hos andre.

Jeg synes ikke det kan sammenliknes i det hele tatt.

Gammel 28-10-08, 00:54   #249
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Realitycheck. Denne t-skjorta sa faktisk ikke "æddabædda til alle som ikke klarer å lage barn, dere er teite!" Den sier, ganske enkelt, "my boys can swim". Den henspiller på egne sædceller, det har ingenting med andre å gjøre whatsoever. Morsomt? Det kan diskuteres. Intelligent? Det kan også diskuteres. Et planlagt stikk rettet mot andres ulykke? Slett ikke.

Rasistiske og homofobe utsagn er noe annet, altså.
Jeg blir dog ikke veldig sjokkert over denslags motiver heller, jeg tenker "nek", himler med øynene og går videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:54   #250
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Nei, det kan ikke sammenlignes, diskriminerende/rasistiske/homofobe utsagn er ikke lov. Denne t-skjorten er helt uskyldig.

Gammel 28-10-08, 01:00   #251
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Det er ikke så enkelt. Det skal mye til før noe er ulovlig. Jeg personlig synes at grensene for hva jeg trenger å trykke ut av meg bør gå et stykke unna der loven setter sine grenser.

Det er en annen sak.
Jeg bare synes ikke du kan sammenligne ulovlige utsagn med en t-skjorte som har et uskyldig budskap som spiller på egne sædcellers evner til å svømme. Det blir for dumt.

Gammel 28-10-08, 01:04   #252
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Om man hele tiden må tenke på hva andre kan bli støtt av vil det da bli veldig begrenset hva ma kan fortelle om? Bare innen temaet barn er det et utall fallgruver har jeg merket. Det vil alltid være noen som sitter med piggene ute.

Gammel 28-10-08, 01:12   #253
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

@Fnatten: Mannen din vinner ikke én eneste diskusjon hjemme, gjør han?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 01:13   #254
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Det er derfor det er så greit å bli gjort oppmerksom på ting. Jeg klarer ikke å tenke over enhver fallgruve, men er glad for at jeg blir opplyst om det hvis jeg tråkker på andres tær og da ser jeg ikke helt poenget i å fortsette å tråkke lissom.

Men hvor går grensen? Kan jeg skryte av seksåringen min, som visstnok leser på nivå med mange i tredje og fjerdeklasse? Kan man være stolt over å ha fått å amme? Jeg vet at det er veldig sårt om barnet ditt sliter på skolen, og mange synes det er tungt å begynne med flaske. Er det greit å være stolt av å ha en femåring bakovervendt, selv om en del har bilsyke ettåringer som sitter fremover? Alt dette er temaer som relativt mange ha sterke følelser rundt.

Gammel 28-10-08, 01:16   #255
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Ok. Realitycheck. Denne t-skjorta sa faktisk ikke "æddabædda til alle som ikke klarer å lage barn, dere er teite!" Den sier, ganske enkelt, "my boys can swim". Den henspiller på egne sædceller, det har ingenting med andre å gjøre whatsoever. Morsomt? Det kan diskuteres. Intelligent? Det kan også diskuteres. Et planlagt stikk rettet mot andres ulykke? Slett ikke.

Rasistiske og homofobe utsagn er noe annet, altså.
Jeg blir dog ikke veldig sjokkert over denslags motiver heller, jeg tenker "nek", himler med øynene og går videre.

Synes i grunnen at dette var en grei oppsummering.

Kanskje er det noe med at menn føler behov for å skryte litt når de har laget et barn, kvinner gjør jo ofte det, mer eller mindre subtilt. Det er jo et under man har opplevd, og at gutter/menn velger å si det på en platt måte får jo så være.

Hva ville dere synes om en t-skjorte med "100% mamma" på?

Gammel 28-10-08, 01:20   #256
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Ja, jeg har faktisk ingen t-skjorteplaner.

Gammel 28-10-08, 01:21   #257
Pusurkine
Superaktiv

Standard

Det er relativt og jeg tenker at man må gjøre opp for seg selv hva man er villig til å kunne svare for hvis man blir konfrontert med at man har tråkket på andres tær.
Jeg kan godt fortelle om at seksåringen min leser som en fjerdeklassing, men jeg ville ikke gnidd det inn i enhver sammenheng og jeg synes det ville blitt litt voldsomt å ha det som tekst på en t-skjorte.

Så hvis en mann med denne t-skjorta kan svare at han er bare så utrolig stolt over å skulle bli far at han vil at hele verden skal vite, så er det OK. Regner med at det kanskje vil gjelde de fleste som ville bære den...

Gammel 28-10-08, 01:24   #258
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men hvor går grensen? Kan jeg skryte av seksåringen min, som visstnok leser på nivå med mange i tredje og fjerdeklasse? Kan man være stolt over å ha fått å amme? Jeg vet at det er veldig sårt om barnet ditt sliter på skolen, og mange synes det er tungt å begynne med flaske. Er det greit å være stolt av å ha en femåring bakovervendt, selv om en del har bilsyke ettåringer som sitter fremover? Alt dette er temaer som relativt mange ha sterke følelser rundt.

Jeg synes absolutt det må være lov å skryte. Men jeg tenker at måten man skryter på har mye å si for hvordan det kan bli mottatt? For meg er f.eks amming et litt sårt tema. Hvis jeg hadde sett en t-skjorte hvor det sto "Melkemaskin" ville jeg bare syntes det var festlig. Hvis det sto "Her strømmer melka lett som en plett!" så ville det kanskje vært litt småsårt. (Ok, litt dårlig eksempel, men det var det jeg kom på i en overtrøtt tilstand.) Det hele bunner vel i hvilke saker man har symptati og kunnskap i forhold til kanskje? Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte som nå på t-skjorta Fnatten viste til for fem år siden. Men småharry ville jeg nok syntes den var.

Gammel 28-10-08, 01:31   #259
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Er dette noe dere kunne gitt mannen i gave? Hvorfor/hvorfor ikke?

*nysgjerrig*

Har ikke lest tråden. Tenkte: Oj, her har vi en trener som kanskje gjør ting i dusjen på trening av disse guttene som ikke er helt stuereint...:fordomsfull:

Før jeg så det du hadde skrevet under.
Da tenkte jeg: Nei, jeg hadde ikke tenkt mannen min om jeg så den skjorta der i butikken, hverken fargemessig eller fasongmessig. Teksten hadde jeg sikkert lagt merke til etter jeg eventuelt hadde kjøpt den, om farger og snitt hadde apellert først.

Gammel 28-10-08, 06:58   #260
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I såfall kommer jeg til å bli supermuggen neste gang jeg ser en "Blondes have more fun" t-skjorte.

Ssss, det har vi jo.

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Hva ville dere synes om en t-skjorte med "100% mamma" på?

Stakkars.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.