Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 23:34   #221
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Monsoon sier vel egentlig mye av det jeg tenker etter å ha skummet igjennom. Denne diskusjonen minner meg litt om negerdiskusjonen. Så lenge man ikke mener noe vondt med det man gjør, eller man selv ikke blir såret, så bør det være helt ok. Men jeg forstår at folk synes det er sært å tenke på den måten altså, og at man da også kan innlemme mange temaer. Jeg har ikke slitt med barnløshet, og det første som slo meg da jeg så t-skjorta var at jeg ikke likte den siden jeg synes det lefler med et sårbart tema. Når jeg leser at folk sier at de ikke ville hatt på seg t-skjorta sammen med ufrivillige barnløse venner, så må jeg nesten fnise litt. Hvordan skal man kunne vite hvem som er ufrivillig barnløs?

Slike hensyn tar man jo selvsagt bare om man vet det. Mange kommentarer og morsomheter kan jo falle feil ut fordi man rett og slett ikke vet nok om de man snakker om.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:34   #222
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Divines tekst kan jeg se et litt morsomt og selvironisk element i. Jeg synes derimot at å si at man har sædceller som kan svømme er på stadiet med å si "Jeg kan bæsje". En treåring ville kanskje ledd av det også, men jeg ser ikke noe spesielt humoristisk i det.

Ja, bevares. Og det må du da bare få mene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:37   #223
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva klassikeren "I'm with stupid -->"?

T-skjortetekster er ment som humor, statements eller bare generelle advarsler. Jeg synes verden hadde blitt litt kjedelig om man alltid, alltid, alltid må tenke over om man støter noen.

Jeg hadde ikke kjøpt den selv, men om jeg så en mann med en slik hadde jeg bare tenkt at han sikkert var en lykkelig vordende/ nybakt pappa.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:38   #224
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Divines tekst kan jeg se et litt morsomt og selvironisk element i. Jeg synes derimot at å si at man har sædceller som kan svømme er på stadiet med å si "Jeg kan bæsje". En treåring ville kanskje ledd av det også, men jeg ser ikke noe spesielt humoristisk i det.

He he den ble jo ganske fin

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:40   #225
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Konge.

Gammel 27-10-08, 23:42   #226
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Fargen passet i alle fall bra.

Fargen passer jo til og med til avataret mitt

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:43   #227
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er UFB'er og har blitt angrepet av en slem slem dame som visste at jeg slet, og som tydeligvis satte pris på å endelig kunne være bedre enn meg i noe. En sånn t-skjorte på mannen hennes hadde vært prikken over i'en.

Mauser:

Gammel 27-10-08, 23:44   #228
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dråpe-hmm, her.

He he den ble jo ganske fin

Eller: Jeg bæsjer regelmessig

Gammel 27-10-08, 23:47   #229
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det at man er glad over å få barn/ bli gravid lett betyr ikke at man gjør narr av andre som sliter.

Gammel 27-10-08, 23:50   #230
Nå også i farger

Standard

Ser du ikke at det er en forskjell?

Nei. For jeg klarer ikke ta slike tekster seriøst.
Noen er morsomme, noen er teite. That`s it!

At temaet (ufrivillig barnløshet) er sårt, det både ser og skjønner jeg veldig godt!

Gammel 27-10-08, 23:51   #231
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det at man er glad over å få barn/ bli gravid lett betyr ikke at man gjør narr av andre som sliter.

Nei, man merker forskjellen mellom glede eller skadefryd. :erfaren: Mange ble gravide mens jeg strevde og bare en klarte å såre meg sånn.

Gammel 27-10-08, 23:56   #232
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tolker du humoren i det da Bella? Hva er det morsomme elementet i at en mann har sædceller som kan svømme?

Jeg kan faktisk godt forstå at hvis man rett som det er får små eller store stikk om "skal dere befolke verden alene, eller???" rett og slett har lyst til å komme dem litt i forkjøpet med et sleivspark som dette.

Gammel 27-10-08, 23:59   #233
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, man merker forskjellen mellom glede eller skadefryd. :erfaren: Mange ble gravide mens jeg strevde og bare en klarte å såre meg sånn.

For min del handlet det vel om at jeg ble urettmessig mektig forbanna på livets urettferdigheter og gni-det-inn-selv-om-du-ikke-skjønner-det-selv. Derfor ville en sånn t-skjorte fått meg i rimelig bedritent humør, selv om jeg ikke ville tatt det personlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:08   #234
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan faktisk godt forstå at hvis man rett som det er får små eller store stikk om "skal dere befolke verden alene, eller???" rett og slett har lyst til å komme dem litt i forkjøpet med et sleivspark som dette.

Nettopp. Det er litt sånn jeg tenker også.

T-skjorten hadde passet godt på mannen da vi gikk inn på flyet i sommer og flyvertinnen utbryter: "Hvor mange barn HAR dere egentlig`a?".

Det er litt det jeg mener med å ta ting med humor. Hadde jeg puttet på mannen en slik t-skjorte (noe jeg aldri i verden hadde fått lov til!), så hadde det vært for vår selvironis skyld, for å møte blikkene på en annen måte. Ikke for å skryte av at vi kan få barn, eller at mannens celler svømmer.

Gammel 28-10-08, 00:17   #235
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg anerkjenner jo det, etter å ha lest denne tråden, at noen vil bli støtt av en sånn tekst. Men tanken hadde aldri i livet slått meg før jeg leste tråden. Jeg syns rett og slett ikke man kan forlange av folk at de skal tenke gjennom absolutt alle ytringer i tilfelle de kanskje sårer noen. Det er for trøblete.

Gammel 28-10-08, 00:19   #236
Nå også i farger

Standard

Jeg synes ikke det fungerer særlig selvironisk om mannen din hadde gått med den t-skjorta Bella. Om han hadde gått med en t-skjorte som hadde sagt "Jeg vet ikke hva prevensjon er" hadde jeg sett selvironien.

Eller: "Vi er glad i å knulle" ?

Nei, fra spøk til alvor, vi får bare være enige om å være uenige.
Nå er det natta.

Gammel 28-10-08, 00:20   #237
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ikke selvironisk, kanskje, men litt sånn .

Gammel 28-10-08, 00:21   #238
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke selvironisk, kanskje, men litt sånn .

Jepp. Type "ja, jeg vet!" eller "Been there, done that, got the t-shirt".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 00:22   #239
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Standard

Altså, jeg anerkjenner jo det, etter å ha lest denne tråden, at noen vil bli støtt av en sånn tekst. Men tanken hadde aldri i livet slått meg før jeg leste tråden. Jeg syns rett og slett ikke man kan forlange av folk at de skal tenke gjennom absolutt alle ytringer i tilfelle de kanskje sårer noen. Det er for trøblete.

Det er veldig norsk tankegang synes jeg. Om man skulle føle for å skryte av noe må man gjøre det alene, og helst inne på et mørkt rom. Da tenker jeg ikke spesielt på ufrivilllig barnløshet, men på mange områder her i livet. I alle fall her på bøgda.

Gammel 28-10-08, 00:28   #240
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forventer heller ikke at alle skal vite. Det jeg reagerer på er at så mange faktisk synes det er uproblematisk å gå med en slik t-skjorte trass i at de vet og har skjønt hvordan det kan virke på enkelte. Akkurat det er det som forundrer meg mest.

...men det er kanskje fordi de (vi?) ikke selv gidder å bry seg så himla mye selv om t-skjortetekster tråkker på våre såre tær. Det handler nok mer om hvor alvorlig man tar en svadatekst enn empati for andre, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.