Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Så godt som ferdig med årets julegaver!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-08, 12:59   #41
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så godt som ferdig med årets julegaver!

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Men det er jo litt dumt å kjøpe gaver så tidlig, hva om de vil bytte de som får den??

Ja, det tenker jeg på også.

Gammel 14-09-08, 13:17   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mulig jeg har litt mer traust slekt og venner enn deg. De ønsker seg i alle fall ikke noe annet i Desember enn i Juli. (Må nesten fortelle om et år da den ene søsteren min var så glad for det hun hadde fått og sa noe ala: "I år har jeg fått så mye fint og forskjellig!". Og da hadde hun bare fått smykker. Hun elsker smykker i alle fasonger. Ringer, kjeder, armbånd, øredobber.) For meg er det null kos å gå i julegater. Jeg synes det er et shoppinghysteri uten like i Desember. Jeg lager også en del gaver selv sammen med ungene.

Litt vanskelig å vurdere hvor følelsesmessig engasjert jeg er i julegaver i forhold til andre, men jeg synes det er hyggelig å kjøpe noe som treffer. Men jeg legger ikke "all verden" i gaver.

Enig!

Godt over halvveis jeg også. Gavene blir personlige med mye omtanke i
De over 50 her i familien får også forbruksting her.
Feks min far og hans kone får termokanne fra Stelton, bok om forskjellig kaffe og hvordan servere (de to er ferdige). Skal også kjøpe nymalt kaffe i kaffebutikk, brune sukkerbiter etc. Slike godsaker.
Min mor er jeg også straks ferdig med, mangler en brun cardigan.
Alle små nieser og nevør er ferdige med unntak av en liten niese.

Om man feks kjøper Lego eller slike standard leker som alltid er i butikken, er det null problem å bytte de. Eller sølv (som mine sparer på)

HAr igjen tre av barna i huset, ferdig med eldsteman, samt min kjære.

Jeg har mye julestemning, koser meg i julegatene, men syntes det er så deilig å slippe å handle akkurat julegavene. Kan handle litt pynt og diverse.

Gammel 14-09-08, 13:29   #43
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Ferdig med julegaver

Gammel 14-09-08, 14:21   #44
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi reiser snart til spania for resten av året, og må før den tid være ferdige med gavene til de her hjemme.

Men mangler tips til svogeren min.
Han har kjøpt seg ny leilighet med en dame, men vi har ikke sett den enda - så vi vet ikke helt stilen, og dama kjenner vi ikke så godt.
De er ganske unge, liker helt annen musikk, filmer osv enn det vi gjør, og ikke noe vi har greie på.

Klær er nesten lettere, men etter at han får samboer så synes jeg det er dumt å kjøpe klær, da det må være litt til henne også.

De er litt 'alternative' Liker sånne fair-trade saker osv.

Hvis noen har et kanontips så tas det i mot med takk. (jeg tror ikke de ønsker seg en bestemor fra Unicef, til det tror jeg nok det er for mange ting de trenger til seg selv, det gjelder bare å finne ut hva.)

Gammel 14-09-08, 14:29   #45
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men mangler tips til svogeren min.

PUG

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 15:46   #46
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker å begynne i god tid før jul, men i år har jeg ennå ikke begynt å tenke på julegavene. Det er mye som skjer hos oss i desember (og sikkert hos de fleste andre )så skal begynne å lage liste snart iallefall. Kommer til å handle en del på nett regner jeg med. Julekortene skal jeg gjøre det enkelt med å bestille ferdige i år.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:45   #47
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis noen har et kanontips så tas det i mot med takk. (jeg tror ikke de ønsker seg en bestemor fra Unicef, til det tror jeg nok det er for mange ting de trenger til seg selv, det gjelder bare å finne ut hva.)

www.friendsfairtrade.no Der har de stort utvalg av både klær, mat og andre gaveartikler. Hvis du er usikker på hva slags smak de har, kan en gavepakke med rettferdig sjokolade og/eller kaffe kanskje falle i smak?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:47   #48
Skvetten
Passiv

Standard

Wow!
Tar av meg hatten i beundring, jeg tenker alltid at jeg skal være tidlig ute bare for å ende opp siste uken før jul like stresset som foregående år.

Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 18:08   #49
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Wow!
Tar av meg hatten i beundring, jeg tenker alltid at jeg skal være tidlig ute bare for å ende opp siste uken før jul like stresset som foregående år.

Signerer! Jeg lover "bot og forbedring" hvert år, men ender allikevel opp med å stresse rundt i dagene før jul.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:11   #50
jubajuba
grønn og ivrig

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så flink du er!

Ang julehandling er jeg litt splittet:
Den effektive Juba ønsker å ha alt av gaver klart før medio november, bruke resten av den mnd til å vaske og gjøre klart til jul
Den juleromantiske Juba vil heller bruke 3-4 dager i byen/evt hovedstaden og handle inn tidlig i desember, nettopp for å nyte synet av julegater,lys, mine barns glitrende øyner over all nydelig juledekorasjon..*drømme*
Vi får se hva vi får til--

Gammel 15-09-08, 15:20   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

jeg innbiller meg liksom at de som er så fornuftige at de starter i september ikke er så følelsesmessig engasjert i julegavene, men gjør det av plikt. Skyt meg.

Jeg føler det er litt omvendt? At de som stresser rundt i desember, gjerne siste halvdel av måneden, bare rasker med seg noe i halvpanikk? Mens de som begynner tidlig ofte lager gaver selv og bruker mer tid på å finne noe passelig? Jeg er i hvertfall sånn, jeg liker å bruke kanskje 1-2 måneder på å finne passelige gaver som treffer giveren i stedetfor å hysje rundt siste uken før jul i angst for å ikke bli ferdig.
Vet at det finnes en mellomting altså.

Gammel 15-09-08, 15:23   #52
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imponert.

Jeg er i grunn ganske imponert over meg selv som er ferdig med 72 stk. kalendergaver til ungene. Men av andre julegaver er bare et par i boks foreløpig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:30   #53
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Litt avsporing kanskje, men jeg innbiller meg liksom at de som er så fornuftige at de starter i september ikke er så følelsesmessig engasjert i julegavene, men gjør det av plikt. Skyt meg.

Det kan sikkert være noen som er sånn, men jeg er ofte tidlig ferdig med gaver, eller, jeg starter tidlig da, fordi jeg ofte får de spesiallagd eller kjøper på nettet i USA og da må jeg regne inn sendetid og slikt.

Det er, for meg personlig, ofte mer panikk enn omtanke i de gavene jeg har kjøpt 23 desember kl 1650 enn de som er kjøpt i september/oktober ja.

Gammel 15-09-08, 21:27   #54
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Enig!

Godt over halvveis jeg også. Gavene blir personlige med mye omtanke i
De over 50 her i familien får også forbruksting her.
Feks min far og hans kone får termokanne fra Stelton, bok om forskjellig kaffe og hvordan servere (de to er ferdige). Skal også kjøpe nymalt kaffe i kaffebutikk, brune sukkerbiter etc. Slike godsaker.
Min mor er jeg også straks ferdig med, mangler en brun cardigan.
Alle små nieser og nevør er ferdige med unntak av en liten niese.

Om man feks kjøper Lego eller slike standard leker som alltid er i butikken, er det null problem å bytte de. Eller sølv (som mine sparer på)

HAr igjen tre av barna i huset, ferdig med eldsteman, samt min kjære.

Jeg har mye julestemning, koser meg i julegatene, men syntes det er så deilig å slippe å handle akkurat julegavene. Kan handle litt pynt og diverse.

Dette var fint å lese.
Du skal få hjelpe meg med de vanskeligste gavene når jeg kommer om en måned!
Jeg er i gang, da. Har strikket et par barnevotter som det gjenstår å feste trådene på. De skal også toves. Hvem som skal få de er fortsatt åpent siden størrelsen ikke har gitt seg enda.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 21:29   #55
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Dette var fint å lese.
Du skal få hjelpe meg med de vanskeligste gavene når jeg kommer om en måned!
Jeg er i gang, da. Har strikket et par barnevotter som det gjenstår å feste trådene på. De skal også toves. Hvem som skal få de er fortsatt åpent siden størrelsen ikke har gitt seg enda.

JA!

Gleder meg stort. HAr tenkt å bare skravle og kose meg da jeg!!

Gammel 15-09-08, 21:33   #56
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hakke begynt enda med julegaver.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:21   #57
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ekstremt imponert siden jeg selv begynner senere og senere for hvert år. I fjor tror jeg at jeg gjorde unna alt dagen før lille julaften.

Men; da hadde jeg gjort unna alt tenkearbeidet på forhånd og kunne bare rase fra butikk til butikk og plukke med meg det jeg skulle ha. Veldig effektivt, men også litt nervepirrende.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:23   #58
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ferdig med en god del, men har ingen ide om hva barna skal få i år. :finne frem tenke-capsen:

Gammel 15-09-08, 23:24   #59
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kjøpt noen, noe til pappa, kusines barn, tante barn, knoll, tott men har maaaaaaaaaaaaaaange igjen.
Flink du er.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:52   #60
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er sikkert veldig godt å være ferdig.

Selv er jeg der at jeg ønsker at de kan bytte, og derfor synes jeg det er vanskelig å kjøpe for tidlig.

Men jeg har begynt å tenke på det. Laget meg fine skjema på pc`en med ønskeliste til oss i familien samt ideer til hva vi kan kjøpe til de forskjellige. For det å finne ut hva vi skal gi i gaver jeg synes er vanskelig. Nå snapper jeg opp hvis de snakker om noe de ønsker seg. Eller gode ideer jeg finner her f.eks. Kommer jeg over noe på tilbud som kan det være jeg kjøper. Eks ulltøy er alltid kjekt å få, lego for dem som leker med det osv.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.