Sv: Så godt som ferdig med årets julegaver!
Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.
Hva? Hva med kosen med å gå i julegater? Hva med all spaningen man gjør på venner og familie i ukene før desember for å finne ut hva de trenger og ønsker seg?
Mulig jeg har litt mer traust slekt og venner enn deg. De ønsker seg i alle fall ikke noe annet i Desember enn i Juli. (Må nesten fortelle om et år da den ene søsteren min var så glad for det hun hadde fått og sa noe ala: "I år har jeg fått så mye fint og forskjellig!". Og da hadde hun bare fått smykker. Hun elsker smykker i alle fasonger. Ringer, kjeder, armbånd, øredobber.) For meg er det null kos å gå i julegater. Jeg synes det er et shoppinghysteri uten like i Desember. Jeg lager også en del gaver selv sammen med ungene.
Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa
Litt avsporing kanskje, men jeg innbiller meg liksom at de som er så fornuftige at de starter i september ikke er så følelsesmessig engasjert i julegavene, men gjør det av plikt.
Litt vanskelig å vurdere hvor følelsesmessig engasjert jeg er i julegaver i forhold til andre, men jeg synes det er hyggelig å kjøpe noe som treffer. Men jeg legger ikke "all verden" i gaver.