Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Så godt som ferdig med årets julegaver!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-08, 21:40   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så godt som ferdig med årets julegaver!

Bra jobba!

Jeg er godt i gang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 21:46   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt en. Desember i år er jeg sykemldt og ubrukelig, så jeg skal være ferdig i god tid før det. Har skrevet gavelisten, det ble 40 stk i år.

Gammel 13-09-08, 21:47   #23
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Så flink du er! Hva har du kjøpt til de forskjellige da? Noen tips å komme med?

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 22:47   #24
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Det er bra jobba!
Jeg er blant de som elsker å gå på juleshopping i desember. Nekter
å la jula bli noe jeg forbinder med kun stress - jeg koser meg.
Men jeg har heller ikke 40 gaver å handle inn, det var mye!

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:59   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke begynt å tenke på jul engang.
Tips til de over 50 som har alt tar jeg gjerne i mot!

Gammel 14-09-08, 00:01   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Godt gjort! Det høres utrolig deilig ut å slippe gavestresset rett før jul.....

Gammel 14-09-08, 00:08   #27
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jøss!! Synes det ER litt av desember, jeg da. Alle på senter-tur i folkemengden med ønskelister, kafèbesøk og hu mor som bare blir mer og mer stresset!!
Dessuten følger vi ønskelistene som kommer inn og stemningen for å skrive noe sånt nå er bare ikke der enda..
Vi har heller ikke 40 stykker å kjøpe til da.

Gammel 14-09-08, 00:13   #28
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

De over 50 som har alt, får forbruksting av meg. Øh, oss.

Et fenalår, gavekort på massasje, fotpleie, kinobiletter, gavekort restaurant, museumsbiletter, teater, ja i det hele tatt.

Jeg har kjøpt noen gaver til barna i familien, da det var halv pris på alt i beste lekebutikken i byn. Men det er jo litt dumt å kjøpe gaver så tidlig, hva om de vil bytte de som får den??

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 00:14   #29
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Har tenkt så langt som å begynne å skrive liste. Målet er å være ferdig til 1. desember. Det vil si at jeg i realiteten bør være ferdig til 24. november i og med at vi muligens reiser på en ukes ferie da.

Ja, hva kjøper man til foreldregenerasjonen?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 00:47   #30
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var tidlig!

Vi har ikke begynt ennå. Til voksne kunne vi vel ha kjøpt inn litt og litt, men til alle barna er det verre. Hvis vi kjøper bøker eller filmer nå så blir det for sent å få byttet dette etter jul.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 00:52   #31
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

De over 50 som har alt, får forbruksting av meg. Øh, oss.

Et fenalår, gavekort på massasje, fotpleie, kinobiletter, gavekort restaurant, museumsbiletter, teater, ja i det hele tatt.

Sånn vi gjør det også. Vin er alltid populært. Besteforeldre og oldeforeldre får kjempefin fotokalender med bilder av Lillemann, de vil ikke ha annet. Den fineste gaven de får sier de.

Jeg gjorde meg fort ferdig i fjor også, men enda tidligere ferdig i år. Grunnen til at jeg synes det er greit å gjøre seg ferdig med det "verste" er at i november og desember har jeg oppover ørene med skoleinnleveringer og eksamner. Så da er det så godt å være ferdig med selve gavestresset og bare bruke tiden jeg ikke bruker på skole til koseshopping og andre koseting som har med advent og jul å gjøre. Kosetitte i butikkene mens andre stresser rundt. Mer penger har vi også i desember pga at vi nå har kjøpt litt og litt over en periode.

Grunnen til at jeg ble ferdig idag er at vi var en tur på kjøpesenteret og der hadde de tilfeldigvis "Magiske helgepriser" på den ene lekebutikken. Masse kjempefine leker til knallpriser! Fikk gjort unna julegaver og bursdagsgaver til søskenbarn og fadderbarn (har nemlig ganske mange små søskenbarn som jeg er fadder til..) og tantebarn.
Og noen Devold trøyer til tantebarn til 35% i butikken hos min bror fikk jeg også kjøpt idag. Så må si meg meget fornøyd med dagens shoppingrunde.

Jeg synes der er helt genialt å kunne ha muligheten til å få kjøpt så mange gaver, (det er en del), når man kommer over slike tilbud og magiske priser.

Gammel 14-09-08, 00:56   #32
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er godt gjort å være ferdig nå.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 10:18   #33
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Så kjekt at du er ferdig alt da. Jeg er godt i gang selv, men har nok en del igjen enda. Liker å være ferdig tidlig, for i desember er det så masse annet jeg har lyst til å bruke tiden min på. Gjør ferdig det jeg kan før den tid. I år har jeg tenkt å ta bilder av ungene, sende inn og få fiks ferdige julekort i posten. Har tidligere laget alle julekortene, men det tar alt for mye tid å lage over 40 julekort.

Gammel 14-09-08, 10:21   #34
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Hmfr!
Hadde det enda vært meg! Men butikkutvalget her er jo ikke det helt store, da...

Gammel 14-09-08, 10:30   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva? Hva med kosen med å gå i julegater? Hva med all spaningen man gjør på venner og familie i ukene før desember for å finne ut hva de trenger og ønsker seg?
Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det kjøpes en del upersonlige gaver fordi man "bare må", men jeg er muligens farget av inntrykket av en nær slektning.
Hun handler julegaver hele året, men ikke fordi det er noe hun oppriktig ønsker å gi vedkomne, men fordi det var på salg, eller "for å bli ferdig med det".
Det syns jeg er trist, og hvert år så åpner jeg julegaver fra henne som jeg vet hun har lagt null sjel i. Litt avsporing kanskje, men jeg innbiller meg liksom at de som er så fornuftige at de starter i september ikke er så følelsesmessig engasjert i julegavene, men gjør det av plikt. Skyt meg.

Gammel 14-09-08, 10:47   #36
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er godt godt i gang med julegavene selv, har ikke heeelt oversikten over hvem jeg har kjøpt til eller ikke da.
De over 50 er det ikke noe problem å finne gave til, det er MYE værre med gutter i alderen 14 og opp til 30 synes jeg.

Jeg fikk handlet masse Lego i sommer da, når de hadde 50% på all Lego på Triaden.
Da ble gavene til de minste mine kjøpt inn i allefall, inkl bursdagsgave til mellomste.

Gammel 14-09-08, 10:48   #37
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er todelt, Snipa. Jeg tror noen av de som begynner tidlig er sånn som du beskriver, men jeg tror det er vel så mange som bare rasker med seg noe i julegatene. Jeg burde begynne tidlig, for jeg er mye flinkere til å tenke gaver og hva jeg har lyst til å gi bort når jeg ikke har stress med at jeg MÅ finne noe. Derfor vil en julegave fra meg som er kjøpt om sommeren ofte være mer veloverveid enn en som er kjøpt i julerushet. Derfor skal jeg lære meg å kjøpe gaver når jeg kommer over dem, og ikke utsette fordi det egentlig er "for tidlig".

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 11:13   #38
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Et år var jeg sent ute med gavene og da ble det mye som ble kjøpt inn bare for å bli ferdig. Jeg hater å gå på sentre o.l i desember, det er jo så sinnsykt mange mennesker der. Derfor bruker jeg heller litt tid resten av året. Pleier dog ikke å starte før i august som oftest da.

Gammel 14-09-08, 12:43   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva? Hva med kosen med å gå i julegater? Hva med all spaningen man gjør på venner og familie i ukene før desember for å finne ut hva de trenger og ønsker seg?

Mulig jeg har litt mer traust slekt og venner enn deg. De ønsker seg i alle fall ikke noe annet i Desember enn i Juli. (Må nesten fortelle om et år da den ene søsteren min var så glad for det hun hadde fått og sa noe ala: "I år har jeg fått så mye fint og forskjellig!". Og da hadde hun bare fått smykker. Hun elsker smykker i alle fasonger. Ringer, kjeder, armbånd, øredobber.) For meg er det null kos å gå i julegater. Jeg synes det er et shoppinghysteri uten like i Desember. Jeg lager også en del gaver selv sammen med ungene.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa

Litt avsporing kanskje, men jeg innbiller meg liksom at de som er så fornuftige at de starter i september ikke er så følelsesmessig engasjert i julegavene, men gjør det av plikt.

Litt vanskelig å vurdere hvor følelsesmessig engasjert jeg er i julegaver i forhold til andre, men jeg synes det er hyggelig å kjøpe noe som treffer. Men jeg legger ikke "all verden" i gaver.

Gammel 14-09-08, 12:56   #40
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var ikke verst!

Selv er jeg så rar at jeg synes det er koselig å handle julegaver i desember - elsker å rusle rundt i julepyntede butikker og å pakke dem inn med julemusikk i bakgrunnen i stua etterpå!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.