|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?
Jeg har også vært borti skrytejulebrev. Synes ikke det er spesielt koselig egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Julebrev med litt informasjon om hva som har skjedd i løpet av året, synes jeg er koselig. Den er den eneste måten mange av slektningene gir lyd fra seg. Ellers hører vi ikke særlig fra dem. Plutselig er slekta blitt større, noen har giftet seg, andre har fått seg jobb. Det er bare koselig å høre, synes jeg.
![]() |
#23 |
Pauset
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns det er fint med sånne brev. Mer informativt enn bare en god jul-hilsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Synes slike brev kan være hyggelig, men måtte le litt av Maximillias versjon, for den har jeg faktisk også sett |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Hadde akkurat denne diskusjonen med en, og vi var enige om at julebrev var kos, skrytebrev er ut.
![]() |
#26 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg synes det er hyggelig med julebrev. De kan godt være skrytete. Er det ikke hyggelig at andre er fornøyde med livet da? Jeg skriver ikke sånne julebrev selv. Har aldri fått helt dreis på formen, men synes det er festlig å lese andres. Jeg får bl.a. alltid ett fra en australsk venninne som ikke akkurat underdriver årets begivenheter. Jeg synes det er fantastisk å lese om andres lykke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Tja. Jeg synes det kan være morsomt å få, men ville aldri ha sendt det ut selv. I så fall ville det bli kun til de aller nærmeste, og de vet jo forhåpentligvis at ungene har begynt i barnehage eller fylt x antall år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
heimføing
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns det er temmelig kjedelig å få et julekort hvor det bare står "god jul og godt nytt år, hilsen Jenny". Masseprodusert "personlig" julebrev er mye morsommere å få - særlig når det er folk man har lite kontakt med ellers i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Leser
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Aha, jeg må bare skyte.
![]() |
#31 |
Sær og kresen
![]() |
#32 |
Øyboer
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg liker ikke noe godt julekort fra Europris til 1kr stykke hvor det står god jul og godt nyttår på. da tenker jeg "fint de tenker på meg men de kunne like godt sendt en sms" synest ikke de er fine å henge opp til pynt engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg synes det er veldig koselig å julebrev. Har aldri opplevd å få slike skrytebrev som noen her nevner, bare en koselig, liten oppsummering av hva mine søskenbarn har gjort i løpet av året.
![]() |
#34 |
Passiv
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Vi har noen som sender oss slike brev og jeg setter stor pris på de . Koselig med bilder og litt om året som har gått . |
![]() |
![]() |
#35 |
Live and let live
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Julebrev er koselig, og det du skrev i fjor var veldig fint Mumriel.
Jeg synes dette høres veldig jantete ut . |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns det er veldig hyggelig med julebrev, og leser gjerne skryting av familie og hyggelige nyheter. Føler ikke at det er janteloven som slår inn når jeg sier at jeg har sett et par tilfeller der det rett og slett har tippet litt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Live and let live
|
Følte du at det jeg skrev var rettet mot deg? Jeg er enig i det du skriver i at det kan bli for mye. Det jeg reagerer på er utsagn som: "De skryter av hvor vellyket de er, fy fader så patetisk". |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Nei, ikke direkte mot meg, men jeg skrev jo et lite eksempel på "tippe-over-brev" tidlig i denne tråden, så jeg ville bare presisere at jeg syns julebrev med skryt om familien er hyggelig og fint i 97% av tilfellene. Eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Vi skriv slike brev, og får også nokre kvart år. Eg synes det er ei fin oppdatering av året, og har fått mange tilbakemeldingar på at mottakarane (spesielt dei vi sjeldan ser) synes det er kjekt å høyre litt o m kva som har skjedd i løpet av året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Hvem vet, kanskje du hadde sagt det samme hvis du hadde lest brevet
![]() |
|