|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Masseprodusert julebrev?Jeg gikk i fjor over fra å sende bilde julekort, til et julebrev med flere bilder (fragelaser) og mer tekst. Men de fleste får samme tekst, for jeg har begrenset kapasitet. Det blir et 2 siders brev, med 3 bilder per side. Bilder hovedsaklig av barna, men vi voksne er også med på noen. Og bildene er tatt gjennom hele året, viser hvordan barna har vokst, hva vi har opplevt i året som gikk. Teksten er relativt kort og har litt oppdatering på hver av oss, litt sommerfeire og litt annet som har skjedd i våre liv siste år. Julebrevet sendes blant annet til gamletanter, venner utenlands og slike som jeg innbilder meg setter pris på et livstegn.
![]() |
#2 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg praktiserer og slike julebrev til familien. En oppsummering av hva som har skjedd i året som har gått med bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Hvis teksten er litt personlig og morsom, så er det bare koselig.
![]() |
#4 |
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Vi gjør det likedan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?I fjor fikk jeg et sånt julebrev
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Hvor: Maidstone, Kent, England
![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?jeg skriver ca 20-30 julekort pr aar og i og med at jeg bor i england og snakker med mesteparten anv julekort-mottakerne rimelig sjelden saa skriver jeg masseproduserte brev som en oppsummering av hva jeg har gjort i aaret som er gaatt.... jeg har saalangt kun faatt positive tilbakemeldinger og kommer til aa gjoere dette i mange aar framover. jeg ser ingen problemer med dataskrevne brev.... da sllipper folk aa tolke haandskrifta mi etter at jeg har skrevet 10-12 brev ogsaa og det sparer meg problemet med aa ta samme samtalen med folk hver gang jeg treffer dem igjen i jula.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Enig i at det fort kan bli litt for detaljert. Hyggelig å skrive litt om hva som har skjedd i løpet av året, men hvis det blir veldig sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sær og kresen
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg liker sånne brev. Mye koseligere enn bare "God jul og godt nyttår"
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Sånn julebrev a la Maximillia får vi alltid fra samboers tante og onkel. De har mange barn og barnebarn, og det står alt om hva alle har foretatt seg i året som gikk (inkludert de jeg ikke vet hvem er, og knapt nok samboer). Samt alle sykdommene de har hatt. Det samme får familien fra alle mamma og pappas lærervenner. Det er bare såvidt jeg orker å lese dem. Men bilder er hyggelig.
![]() |
#12 |
Javel
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Vi får et slikt brev av en av mannens søskenbarn. Og jeg må si at jeg gleder meg like mye hvert år til det dumper ned i postkassen. Men han skriver bare så utrolig morsomt. Og hadde jeg hatt de evnene så skulle jeg jammen meg sendt slike jeg også.
![]() |
#13 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg skrev et slikt brev i fjor. Kort om hva so hadde skjedd. Ingen sykdommer. Det hører ikke til julekort synes jeg da. Men litt om hva vi gjorde i sommerferien og om barnehagestart og sånn forskjellig men vet aldri helt hva jeg skal skrive så i år ble det julekort fra fotoknudsen med litt tekst på baksiden.
![]() |
#14 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns og det er koselig med slike brev, bare det ikke blir brev ala eksemplene her. Vurerer det selv i år.
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg synes også det er kjempekoselig å få julebrev med bilder.
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg syns det er rart å få slike brev fra folk jeg kjenner godt og vet godt hva som har skjedd gjennom året.
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Synes det er koselig å få slike julebrev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
--
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
fri
|
![]() Sv: Masseprodusert julebrev?Jeg har skrevet slike julebrev med stor vekt på bilder fra året som har gått i flere år. Jeg har ikke kapasistet før jul til å skrive helt personlig til alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Til tider hjulbeint
|
Man må huske på at det er julebrev og ikke familie-cv man lager |
![]() |
![]() |
![]() |
|