|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lykkelig
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Klart jeg kan finne meg et annet forum å diskutere livsstilsomlegging og annet med samme tema, men der "kjenner" jeg ikke de andre. Ikke at jeg egentlig kjenner de her inne heller, men man blir venner på en måte. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Et spørsmål: Jeg skjønner at man ikke vil legge ut om private problemer i vidåpent forum. Men hvis forumet er "lukket" på samme måte som MI eller MII, spiller det da stor rolle for dere om de som kan lese bare er folk som har meldt seg inn i en slankegruppe, eller ville det være greit om alle som har tilgang til den aktuelle medlemssalongen kunne lese? For min del vil jeg jo si at jeg føler meg mye tryggere blant vennene mine enn blant ukjente som har vektproblemer, for å sette det på spissen. Så jeg ville være mer skeptisk til å brette ut om problemene mine til nyinnmeldte folk med vektproblemer enn overfor brukere jeg har kjent i årevis som ikke har vektproblemer.
|
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?
At jeg kaldte det slankeforum trenger du ikke henge deg opp i. Det var kun en tilfeldig formulering. Årsaken til det er at trådene folk deltar i heter "slanketråden". Pr dags dato er det svært få som forteller om mer komplekse problemer rundt dette nettopp fordi jeg tror det er for åpent her. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Administrator
|
En avklaring for den videre diskusjonen: Halvparten av FPs fora er per idag lukket for omverdenen/google. En kan heller ikke "bare" logge seg inn, en må skrive 5 innlegg uten å pådra seg røde prikker for å få tilgang til medlemsområdet. En relativt høy terskel for mange. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
lykkelig
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg er veldig sårbar på dette med slanking og det er bare ikke alle ting man ønsker å dele med "resten av verden". |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner at det sikkert ikke betyr all verdens at det var "slankerne" som ble nevnt.
Det kan godt være det er sant. Men ved å "forsvinne" inn i en lukket gruppe, lukker man jo også litt for en del av den mulige korreksen. Det er ikke sikkert de som "modererer" diskusjonen nå (og nå tenker jeg ikke primært på moderatorene) vil være interessert i å engasjere seg i en lukket gruppe, og dersom man ikke ser trådene uten å være medlem, kommer man heller ikke på tanken om å engasjere seg.
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Føler du at du (eller dere) må begrense hvor mye du skriver om dette fordi du ikke vil "plage" resten av forumet med disse temaene?
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Jeg ser helt klart poengene dine, men mener at FP har et annet klientell enn mange andre forum og derfor blir det ikke sånn her. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Administrator
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Føler for å klargjøre litt til hva vi har i dag: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
flisespikker
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg føler bare for å presisere at jeg ikke har lest slanketråden(e?) som eksisterer nå, så jeg snakker ikke ut fra hvordan jeg opplever det som foregår der pr. i dag eller de brukerne som er engasjert der.
|
|
|
#33 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Skjønner den.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
tankefull
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg er med på tanken bak flere av motargumentene til Skilpadda, men samtidig så tror jeg som Joika sier at folk her inne er såpass voksne og reflekterte at det antageligvis ikke blir et usundt syn på kropp og slanking. Jeg tror jeg lander på at jeg ønsker en lukket gruppe. Det er uansett ikke mange som ikke slanker seg, som deltar i tråden. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
Det kan de selvsagt også. Vi "trenger" jo sånn sett ingen lukkede brukergrupper. Men admin åpner for det, og de som ønsker seg en slik gruppe, foreslår og argumenterer for det. Dette er ikke en krangel der du er mot og jeg (eller HP) er mot, det er jo et forsøk på å finne ut hva som er lurest både for FP som helhet og for grupper av brukerne.
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
Mmmmmm... okei da. |
|
|
|