Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
At jeg kaldte det slankeforum trenger du ikke henge deg opp i. Årsaken til det er at trådene folk deltar i heter "slanketråden". Pr dags dato er det svært få som forteller om mer komplekse problemer rundt dette nettopp fordi jeg tror det er for åpent her. 
Jeg skjønner at det sikkert ikke betyr all verdens at det var "slankerne" som ble nevnt. Jeg tror likevel det er en reell problemstilling at en slik undergruppe lett blir fokusert på nettopp slanking, og hvis det skjer, vil det neppe gjøre det lettere eller mer naturlig å nevne andre problemer.
(Jeg mener ikke at det er sikkert at det blir sånn, altså. Det var bare en mulig motforestilling.)
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Jeg tror ikke fokusen på kropp og slanking blir usunn. Mitt inntrykk av brukerene her er at de har sunne holdninger og jeg har i allefall inntrykk av at folk blir satt litt på plass (noe som er bra) om de tyr til ekstreme og usunne metoder. Tror det samme ville skjedd om noen ble radmagre. Det er ganske "voksent" klientell her inne og jeg tror nettopp det gjør at vi ikke får denne problematikken.
Det kan godt være det er sant. Men ved å "forsvinne" inn i en lukket gruppe, lukker man jo også litt for en del av den mulige korreksen. Det er ikke sikkert de som "modererer" diskusjonen nå (og nå tenker jeg ikke primært på moderatorene) vil være interessert i å engasjere seg i en lukket gruppe, og dersom man ikke ser trådene uten å være medlem, kommer man heller ikke på tanken om å engasjere seg.