Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snø på 17. mai. I Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 22:28   #81
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snø på 17. mai. I Oslo

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Da synes jeg kollegaen var bra optimistisk, for vel var været spesielt dårlig idag, men av de 17. mai-ene jeg kan huske her på Østlandet har vel minst halvparten vært grå og relativt kjølige.

Ja, men nå har nordlendinger gjerne beskjendne krav i forhold til hva som er bra vær.

Fikk forresten nettopp vite at vedkommede ikke reiste likevel. Han så værmeldingen og kastet flybillettene.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:03   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sorry, jeg ler.
Og mener fremdeles folk er hårsåre.

Er det ikke lov å erte hverandre for været? Været som alle vet at ingen kan gjøre noe med? Det kan da ikke finnes mer vennskaplig dulting enn dette.

Jeg tviler sterkt på at noen tar seg direkte nær av det, bæret. I hvert fall ikke mer her enn av kommentarene som kommer frem i HonniKorn- og bør-barn-få-spise-så-mye-is-de-vil-på-17-mai-trådene. Så å påstå at folk er hårsåre blir litt søkt. Været er et diskutabelt tema, som det meste annet.

Gammel 17-05-08, 23:06   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke hårsår, i hvert fall. Men jeg synes fremdeles synd på de som hadde gledet seg og ble skuffet, og jeg har problemer med å se humoren i det. Æ-bæ, dere har regn, lizzom?

Jeg har forresten mer problemer med russen enn været. :humørløs:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:30   #84
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har forresten mer problemer med russen enn været. :humørløs:

Russen? . Som er så voksne og reflekterte? Som vekket storebror klokka 0600 i morges og gjorde at hans formiddag ble noe mer sutrete og slitsom enn strengt tatt nødvendig? Hva i alle dager er galt med russen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:36   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare at de hadde party utenfor vinduene fra 0300 til 0600, og at jeg ble vekket igjen klokken 0800 av en dopet psyko som røsket i vinduene mine fordi han "satt i bussen og ville ut".

- No. 4 -
Gammel 17-05-08, 23:45   #86
Nebbia
Passiv

Standard

Bare at de hadde party utenfor vinduene fra 0300 til 0600, og at jeg ble vekket igjen klokken 0800 av en dopet psyko som røsket i vinduene mine fordi han "satt i bussen og ville ut".

Du kastet vel stein etter dem? Jeg har hørt at det skal være effektivt.

Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:45   #87
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:45   #88
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Du kastet vel stein etter dem? Jeg har hørt at det skal være effektivt.

Ellers har jeg lest mye om at russen er glade i egg i år.

Gammel 17-05-08, 23:46   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg pusset mannen på ham. Det er effektivt, det.

- No. 4 -
Gammel 17-05-08, 23:48   #90
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dusteruss. Da jeg var ung var vi mye mer modne og ansvarsfulle.

:husker vagt et møte på rektors kontor der elevrådsleder zol rodde som bare f*** og klarte å overbevise rektor om at noen hadde stjålet russeluen med hennes navn på og holdt baluba i flere boligfelt sist natt:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 23:56   #91
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du bor der vel helt frivillig? Jeg flyttet sørover for 18 år siden, og det kan anbefales å følge etter .

Ikke helt frivillig. Syns det er ille å forlate mannen min for å få bedre vær

Gammel 18-05-08, 00:18   #92
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke helt og se at barna lider av det dårlige været jeg. Det er vi voksne som er så opptatt av det pene været og sola. Den må skal helst være tilstede for at vi skal kunne ha det hyggelig. Min erfaring er at så lenge pjokket har på seg klær etter været, så er det såre fornøyd. I regn, sol eller snøvær.

Jeg synes forøvrig ikke været på Østlandet var så ille idag jeg. Men jeg så flere Ugg's enn hva man skal "forvente" på 17.mai.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 00:23   #93
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke russen blitt skuffende tam da? Vi var MYE verre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 00:53   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ikke jeg. Dessuten var vi russ på landet, Liven, det var vanskelig å plage mange av gangen.

- No. 4 -
Gammel 18-05-08, 00:58   #95
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg. Dessuten var vi russ på landet, Liven, det var vanskelig å plage mange av gangen.

Jeg var.
Bygderussen er verst, de eier verken takt eller tone.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 14:23   #96
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ok, jeg klarer ikke ta dette seriøst, kjenner jeg. Jeg vil bare fjase og le, og rofle og knegge og slikt.
Skal prøve å ikke gjøre det.

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur kaaaanskje at ein skal prøve å sjå sjølvironien i Ru sitt innlegg.

Jeg skulle kanskje avsluttet hovedinnlegget med; "Velkommen til vår verden!", men droppet det.
Det var overhodet ikke ment som noe skadefryd, men det er jo en kjensgjerning at hver gang det er fint vær i Bergens-området, så er det eneste man får til tilsvar fra andre kanter av landet, at det nok snart går over. Med en etter seg.

Gammel 18-05-08, 14:50   #97
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sorry, men :

B.M:Solkysten.

Ja, kjempemorsomt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vet du, jeg synes ikke det er noe å le av. Jeg synes det er trist at noen som helst får dårlig vært på 17. mai, uansett hvor det er. Det går ut over barna, og det er på ingen måte morsomt.

:ser ut på grønne trær med snø på seg:

Fullstendig enig.

Det Adrienne sa. Jeg skjønner at man som bergenser har behov for å skadefryde, all den stund de garantert får rekorddrittsommer og -høst i år igjen, men kanskje ikke akkurat i dag? Vi holder oss inne, barna er så små at de ikke bryr seg likevel, men jeg synes veldig synd på 8-åringer som har gledet seg til å gå i tog med pensko og finkjole i flere uker.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hadde det vært i morgen snøen kom hadde jeg nok roflet sammen med mange mennesker, for det er unektelig komisk med snø på østlandet på dette tidspunktet. Men jeg synes ikke det er fint å rofle når det skjer på 17. mai. Kall meg gjerne hårsår, men vi fikk i hvert fall dagen ødelagt av været. Ikke tale om jeg tok med meg en febersyk lillesøster ut når det snødde horisontalt.

Enig i alt. Og jeg er så lei av å bli kalt for hårsår for at jeg reagerer på skadefryd?? Jeg ler da ikke av dårlige somre på vestlandet, og brøytekanter i 17. mai-toget i Tromsø? Hvorfor er det i orden å le av oss som bor på østlandet når vi får dårlig vær og feiringen ødelagt? Føler dere dere virkelig så underlegne at det er nødvendig? Herregud så patetisk.

Gammel 18-05-08, 15:42   #98
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, kjempemorsomt.

Fullstendig enig.

Enig i alt. Og jeg er så lei av å bli kalt for hårsår for at jeg reagerer på skadefryd?? Jeg ler da ikke av dårlige somre på vestlandet, og brøytekanter i 17. mai-toget i Tromsø? Hvorfor er det i orden å le av oss som bor på østlandet når vi får dårlig vær og feiringen ødelagt? Føler dere dere virkelig så underlegne at det er nødvendig? Herregud så patetisk.

Som jeg har skrevet før i et annet innlegg så unner jeg ingen dårlig vær 17. mai, men at snø og regn ødlegger 17. mai for dere må jeg bare "himle med øynene" over. Hva med alle de som har snø hver 17. mai? Hva med deres feiring?
Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær eller?
For 3 år siden gikk jeg i 17. mai tog i med støvletter, vinterjakke (tykk genser under) og hansker og paraply. Regnet høljet ned iblandet endel sludd. Værste regnbygene kom under toget.Det var ikke noe kjekt, men vi holdt oss ikke hjemme pga dette, men det som irriterte litt var at når en kom hjem stod det i nett avisene "Det beste 17.mai været på mange år" osv.
Men selvfølgelig dere som bor sørpå kan ikke noe for det avisene skriver.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 15:52   #99
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke skjønner at våte og kalde barn ikke har det veldig morsomt, ja da er det ikke mer å hente. Joda, de var så godt kledde som det gikk an. De hadde både ull og det som skulle til, men når det regner sidelengs når man står i pølse- og iskø etter å ha gått en time i tog, så blir man kald uansett. Sekkeløpet og de andre lekene ble veldig ekkelt og vått og kaldt. Også når man skal gå og spille et instrument, da går det ikke an å ha på votter. Arrangementet på skolen gikk i det hele tatt ganske dårlig, alle var kalde og frosne av den sure vinden som kom i tillegg til regnet/snøen og de to gradene.

Og den der at det ikke finnes dårlig vær - med all respekt å melde: Bullshit!

Gammel 18-05-08, 15:58   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en 17. mai. Det ble sol utpå dagen, og regn, og sol, og snø, og sol. Ja, kjipt med kaldt og surt. Ikke noe mer enn det. Gi da for guds skyld Ru litt slack her, det er ikke akkurat sånn at ungene deres leser her inne og blir superlei seg fordi en liten kenguru fniste av at Bergen endelig stakk av med solskinnskortet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
global oppvarming, værfjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.