|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I Oslo
Om ikke mening mann gjør det, så vet jaggu media å hause det opp når Østlandet har to dager på rad med regn i juli
|
|
|
#62 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I OsloMedia skriver utrolig mye om Østlandet, det er jeg enige i, de skriver også veldig mye om været. Det er jo ikke folk på østlandet sin skyld. Det bor mye folk her, og dette selger tydeligvis. Hvis ikke skal jeg love deg det ville vært annerledes. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
I mål
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloDet er mange stadier mellom fint vær/sol og nærmere 0 grader og snø. Jeg kan melde at jeg ikke kan huske verre vær enn idag, og jeg har blant annet feiret 6 17.maier i Trondheim. Uansett ønsker vi oss vel fint vær alle sammen, og noen ganger får vi det, andre ganger får vi det ikke. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Javel? Uansett om så var tilfellet så er ikke det å peke nese av andres dårlige vær.
|
|
|
#65 |
|
Ringskrømt
|
Det er ingen som beklager seg over to dager med regn, det er ikke snakk om "huffameg" eller "stakkars oss". Man må nesten se på normalen, eller avvik fra denne. Sitter man med solskinn 300 dager i året er det et avvik når det plutselig snør på 17. mai. Bor man et sted hvor det snør 300 dager i året, reagerer man hvis det plutselig blir opphold.
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloMedia skriver det utroligste for å nøre opp om fordommer, og en haug med mennesker biter på. Anders Grønneberg i Dagbladet hadde noen lite fordelaktige kommentarer om det svenske MGP-bidraget for noen dager siden. Svenske aviser slår det stort opp, og en haug med svensker blir forbannet. Ikke bare på Dagbladet og Grønneberg, men også på nordmenn generelt. I dag feirer nordmenn verdens beste nasjonaldag, og de svenske tabloidavisene godter seg som vanlig på sarkastisk vis. Nettavisen har ikke vett til å la være og blåser dette stort opp, i håp om å fyre opp under "konflikten". |
|
|
|
#67 |
|
Stadig underveis
Du bor der vel helt frivillig? Jeg flyttet sørover for 18 år siden, og det kan anbefales å følge etter
|
|
|
#68 |
|
Stadig underveis
Hva mener du her egentlig? Fordi du har valgt å bo et sted hvor det er mye dårlig vær synes du østlendinger også fortjener litt dårlig vær snart? :grubler: Synes du det er på tide at afrikanere også får mer dårlig vær?
|
|
|
#69 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJeg tror ungene har det morsomt uansett hvordan været er jeg hvis man bare kler de godt nok. Det er nok heller vi voksne som påfører været et dårligere skussmål enn nødvendig. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jo, det vil jeg påstå. Spesielt din.
Sorry, jeg ler.
|
|
|
#71 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I OsloDet er forskjell påš"vennskaplig erting" og
|
|
|
|
#74 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloOk, jeg klarer ikke ta dette seriøst, kjenner jeg. Jeg vil bare fjase og le, og rofle og knegge og slikt.
|
|
|
#75 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#76 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Snø på 17. mai. I OsloEg trur kaaaanskje at ein skal prøve å sjå sjølvironien i Ru sitt innlegg. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I OsloMå bare le jeg. Mye man skal krangle om...
|
|
|
#78 |
|
Hertuginne
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloHadde det vært i morgen snøen kom hadde jeg nok roflet sammen med mange mennesker, for det er unektelig komisk med snø på østlandet på dette tidspunktet. Men jeg synes ikke det er fint å rofle når det skjer på 17. mai. Kall meg gjerne hårsår, men vi fikk i hvert fall dagen ødelagt av været. Ikke tale om jeg tok med meg en febersyk lillesøster ut når det snødde horisontalt.
|
|
|
#79 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJeg tenker litt på en bekjent av meg som tok ulønnet permisjon og kjøpte seg flybillett til Oslo denne helgen. Billetten ble bestilt for lengst, og målet var å oppleve en varm og deilig feiring, til en forandring. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
I mål
|
Da synes jeg kollegaen var bra optimistisk, for vel var været spesielt dårlig idag, men av de 17. mai-ene jeg kan huske her på Østlandet har vel minst halvparten vært grå og relativt kjølige. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| global oppvarming, værfjas |
|
|