Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snø på 17. mai. I Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 20:57   #61
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snø på 17. mai. I Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor er det OK? Østlandet peker sjeldent nese over andres dårlige vær. Det er jo ikke akkurat vår skyld at det oftere er pent hver, jo lenger sør man kommer.

Om ikke mening mann gjør det, så vet jaggu media å hause det opp når Østlandet har to dager på rad med regn i juli

Gammel 17-05-08, 21:01   #62
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Media skriver utrolig mye om Østlandet, det er jeg enige i, de skriver også veldig mye om været. Det er jo ikke folk på østlandet sin skyld. Det bor mye folk her, og dette selger tydeligvis. Hvis ikke skal jeg love deg det ville vært annerledes.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:02   #63
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange stadier mellom fint vær/sol og nærmere 0 grader og snø. Jeg kan melde at jeg ikke kan huske verre vær enn idag, og jeg har blant annet feiret 6 17.maier i Trondheim. Uansett ønsker vi oss vel fint vær alle sammen, og noen ganger får vi det, andre ganger får vi det ikke.
Vi har uansett hatt en flott dag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:03   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Om ikke mening mann gjør det, så vet jaggu media å hause det opp når Østlandet har to dager på rad med regn i juli

Javel? Uansett om så var tilfellet så er ikke det å peke nese av andres dårlige vær.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:08   #65
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Det er ingen som beklager seg over to dager med regn, det er ikke snakk om "huffameg" eller "stakkars oss". Man må nesten se på normalen, eller avvik fra denne. Sitter man med solskinn 300 dager i året er det et avvik når det plutselig snør på 17. mai. Bor man et sted hvor det snør 300 dager i året, reagerer man hvis det plutselig blir opphold.

Gammel 17-05-08, 21:10   #66
Nebbia
Passiv

Standard

Media skriver det utroligste for å nøre opp om fordommer, og en haug med mennesker biter på. Anders Grønneberg i Dagbladet hadde noen lite fordelaktige kommentarer om det svenske MGP-bidraget for noen dager siden. Svenske aviser slår det stort opp, og en haug med svensker blir forbannet. Ikke bare på Dagbladet og Grønneberg, men også på nordmenn generelt. I dag feirer nordmenn verdens beste nasjonaldag, og de svenske tabloidavisene godter seg som vanlig på sarkastisk vis. Nettavisen har ikke vett til å la være og blåser dette stort opp, i håp om å fyre opp under "konflikten".

Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:33   #67
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Den kjøper jeg, men hva med oss som må slite med både dårlig vær på 17. mai og i tillegg våt og kald sommer? I år er det faktisk meldt litt sol, men kaldt her. Det blir første 17. mai uten nedbør på 9 år.

Du bor der vel helt frivillig? Jeg flyttet sørover for 18 år siden, og det kan anbefales å følge etter .

Gammel 17-05-08, 21:41   #68
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Ja, buhu. Jeg har opplevd kun 3-4 17.maier med fint vær og opphold. På tide at østlandet også får litt drittvær. Ingenting å syte over.

Hva mener du her egentlig? Fordi du har valgt å bo et sted hvor det er mye dårlig vær synes du østlendinger også fortjener litt dårlig vær snart? :grubler: Synes du det er på tide at afrikanere også får mer dårlig vær?

Gammel 17-05-08, 21:46   #69
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ungene har det morsomt uansett hvordan været er jeg hvis man bare kler de godt nok. Det er nok heller vi voksne som påfører været et dårligere skussmål enn nødvendig.
Selvfølgelig er det dritkjedelig med regn og surt og kaldt i tillegg, men vi har i allefall kost oss.
Har faktisk akkurat kommet inn etter å ha vært ute siden kl.09 i dag morges. Og det i Oslo.

Og ja, det så ut til at noen foreldre med viten og vilje hadde latt ungen få gå i det ultrakorte skjørtet med den ultratynne strømpebuksa , uten jakke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:01   #70
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor er det OK? Østlandet peker sjeldent nese over andres dårlige vær. Det er jo ikke akkurat vår skyld at det oftere er pent hver, jo lenger sør man kommer.

Jo, det vil jeg påstå. Spesielt din.

(er det noen som har skyldt på noen for været? Det har jeg i så fall ikke fått med meg.)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Flytt da, for faen, hvis været er så til bry.

Sorry, jeg ler.
Og mener fremdeles folk er hårsåre.

Er det ikke lov å erte hverandre for været? Været som alle vet at ingen kan gjøre noe med? Det kan da ikke finnes mer vennskaplig dulting enn dette.

Gammel 17-05-08, 22:05   #71
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Det er forskjell påš"vennskaplig erting" og Spesielt på en dag som denne, som tross alt er barnas dag!

Gammel 17-05-08, 22:09   #72
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke hårsår, men er ikke temaet bare veldig kjedelig?
*hva gjør jeg i tråden*

Jeg synes det er en helt uinteressant ting å erte for eller tulle med.

Gammel 17-05-08, 22:09   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For all del, ikke rofle på barnas dag.

Gammel 17-05-08, 22:10   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Ok, jeg klarer ikke ta dette seriøst, kjenner jeg. Jeg vil bare fjase og le, og rofle og knegge og slikt.

Skal prøve å ikke gjøre det.

Gammel 17-05-08, 22:14   #75
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

På en måte er jeg enig... Men det er litt for mye blæing til alle østlendinger som har tillatt seg å "klage" over snø 1,5 uker etter +25, til at jeg heeeeelt klarer det.

Gammel 17-05-08, 22:17   #76
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur kaaaanskje at ein skal prøve å sjå sjølvironien i Ru sitt innlegg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:19   #77
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Må bare le jeg. Mye man skal krangle om...

Jeg har fryst meg halvt i hjel i dag, men dere må gjerne erte oss for det.

Gammel 17-05-08, 22:21   #78
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært i morgen snøen kom hadde jeg nok roflet sammen med mange mennesker, for det er unektelig komisk med snø på østlandet på dette tidspunktet. Men jeg synes ikke det er fint å rofle når det skjer på 17. mai. Kall meg gjerne hårsår, men vi fikk i hvert fall dagen ødelagt av været. Ikke tale om jeg tok med meg en febersyk lillesøster ut når det snødde horisontalt.

Gammel 17-05-08, 22:22   #79
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker litt på en bekjent av meg som tok ulønnet permisjon og kjøpte seg flybillett til Oslo denne helgen. Billetten ble bestilt for lengst, og målet var å oppleve en varm og deilig feiring, til en forandring.
Man har aldri noen garantier.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:23   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg tenker litt på en bekjent av meg som tok ulønnet permisjon og kjøpte seg flybillett til Oslo denne helgen. Billetten ble bestilt for lengst, og målet var å oppleve en varm og deilig feiring, til en forandring.
Man har aldri noen garantier.

Da synes jeg kollegaen var bra optimistisk, for vel var været spesielt dårlig idag, men av de 17. mai-ene jeg kan huske her på Østlandet har vel minst halvparten vært grå og relativt kjølige.

Svar

Emneord
global oppvarming, værfjas

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.