|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Det er bare helt utrolig at du måtte ringe flere ganger, men jeg er ikke overasket over at det tok lang tid... Når naboen min lå hjelpeløs på gulvet i sin egen leilighet tok det ca 30 min fra jeg ringte til de var på stedet og fikk brutt seg inn. Stakkars mannen hylte etter hjelp hele tiden
![]() |
#22 |
Aquarist
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Tenk att legevakten ikke tok deg alvorlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...
Her var det vel snakk om en ruset person med et vanlig skallekutt, var det ikke? Det er jo strengt tatt egentlig ikke noe man trenger ambulanse til, hadde gått med en drosje også. Og selv om personen ikke har penger til drosje eller er for full til å ta drosje og derfor må ha ambulanse, så er det jo forsåvidt riktig å prioritere de som er sykere.
![]() |
#24 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Signerer Sitron, jeg.
![]() |
![]() |
#25 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Når første spørsmålet man får er om personen er ruset eller ikke synes jeg det sier MYE om prioriteringen.
![]() |
#26 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Signerer esmes utmerkete innlegg. Men ser samtidig at disse situasjonene nok oftest oppleves annerledes for helsepersonell.
Jeg går ut fra at du mener oppførte seg ekkelt - ikke var ekkel av utseende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Ja, selvsagt. Jeg forventer ikke at en rusmisbruker skal være striglet, men jeg forventer god oppførsel om de vil ha hjelp fra meg. Hadde han vært generelt yucky med masse blod overalt og greier, hadde jeg ringt, men ikke rørt.
![]() |
#28 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Opplevde noe tilsvarende for noen år siden. Vi gikk oppover Trondheimsvn., og en temmelig sliten kar satt på en trapp. Han ba om hjelp, for han mente han hadde fått i seg for mye stoff (hva det var, aner jeg ikke). Jeg ringte til avrusning (ikke deres ansvar), til ambulanse (så lenge han var bevisst ville de ikke gjøre noe) og til politi ("vi skal sette ham på listen vår og se om vi kan kjøre forbi og ta en titt")
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
Jeg er jo enig i at det første spørsmålet bør ikke være hvor beruset mannen var. Men etter å ha fastslått at det dreier seg om et skallekutt er det superinteressant hvor beruset han var, for om en person er beruset og derfor ikke klarer å stå på bena, eller om en person ikke er beruset og ikke klarer å stå på bena kan jo det være tegn på en alvorlig hjerneskade.
![]() |
#31 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Dessuten vil man blø mer om man er drita, dermed er det gjerne ikke så ille som det ser ut.
![]() |
#34 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Noe så jævlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Det er vel ille om man da mister mer blod enn om man er edru? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Hadde selvfølgelig hjulpet det jeg kunne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
Han var absolutt rusa, men "bare" på lette ting, hvis dere skjønner. Han spurte så pent om jeg hadde litt hasj, (hvilket inntrykk gir JEG egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...Nå spaserer jeg sjelden langs Akerselva, men jeg har da stoppet og hjulpet mennesker i nød opptil flere ganger her jeg bor, også rusede. Det faller meg helt naturlig. Hadde vedkommende opptrådt truende eller upassende på noen måte ville jeg kanskje vegret meg for å gå bort alene, men hittil har ikke det vært noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
førstegangsfrustrert
![]() |
![]() Sv: Hvis en mann ligger ved Akerselva og blør...jeg så en mann komme gående mot meg en dag for mange år siden, plutselig gjør han helomvenning og går i bakken og slår hull i halve ansiktet, striblør. dette skjedde ikke i et "belastet" område og han var pent kledd med stresskoffert og full pakke. null reaksjon. han var ved bevissthet og fikk satt seg opp med hjelp, men var så omtåket at ikke visste tid eller sted. jeg tror det var slag, typisk ettervirkning. men alle de menneskene som gikk forbi oss, mens gubben var innom 7-11 for å hente papirservietter satt jeg der alene med ham ...
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|