Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
Og med Staffs forskudde seksualsyn, er ikke uttalelsene hans overraskende.
Ja, Staff er ufattelig smakløs, men jeg synes ikke han er ekstrem.
Enig i første setning, ikke i andre! Det vil si, jeg syns også at han er smakløs, men jeg mener han også er ekstrem. I forhold til andre norske forsvarsadvokater greier jeg ikke komme på noen som rakker ned på offeret og ufarliggjør handlingene generelt i samme grad.
Det jeg syns er en stor forskjell er at andre forsvarsadvokater kan unnskylde og bagatellisere sin klients handlinger, men kun innenfor den saken. F. eks. mord i selvforsvar, selv blitt misbrukt osv. De sier ikke at mord burde vært akseptert over hele linja. Staff syns det er tullete og overdramatiserende å reagere på den type handlinger i det hele tatt. Selvfølgelig virker nedrakkingen enda verre på publikum siden man her snakker om barn og jeg tviler på om det gagner hans klient.
Han har uttalt seg om saken før han fått alle opplysninger på bordet, til og med før han har snakket med sin klient (som han i motsetning til seg selv har rådet til å ikke si noe før han har tenkt litt).
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Han hadde ikke behøvd å uttale noe særlig i det hele tatt annet enn det han uttaler på vegne av sin klient. Det Staff har uttalt fram til nå er stort sett personlige vurderinger av tiltalepunktene og av lovverket. Jeg er ganske sikker på at han hadde kommet med nesten akkurat de samme uttalelsene selv om han ikke hadde vært forsvarer i denne saken.
Netopp. I tillegg burde media legge litt bånd på seg selv og ikke bare tenke tabloide forsider. Beste medisin mot Staffs "rambling" er å ikke høre på ham.