|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Jeg ville heller gitt ungen min brus med sukker, som jeg faktisk vet bivirkningene av, enn brus med kunstig søtning som jeg ikke vet bivirkningene av. Det er da mye tryggere. Hvis barnet først skulle fått noe slikt da, her er det ikke en problemstilling på mange år enda. (Det gjelder forsåvidt alt, ikke bare brus.)
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Sant nok. Men sukker er dessverre årsak til store helseproblemer for veldig mange. Også for barn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Joda, men mitt barn hadde heller fått brus med sukker, for om avkommet fikk det så hadde det vært snakk om så ytterst sjelden, og i så små doser, at det faktisk overhodet ikke hadde vært noe helseproblem.
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Veldig bra skrevet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Vel, jeg velger heller at noe er holdbart i kortere tid, enn at det har tilsetningsstoffer i seg.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Mulig jeg blander, jeg har ikke tatt meg tid til å sjekke om det var deg - men hvordan kan du si at du foretrekker sukker fremfor søtningsmidler - og samtidig at det er karbohydratene du holder deg unna? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
:t-skje:
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Jeg er veldig betenkt over at man ikke orienterer seg om hva maten man kjøper inneholder.
|
|
|
#9 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gir du dine små barn koffein?De drikker meget sjelden brus, men er vi borte så får de drikke hva de vil. Jeg tilbyr dem heller solo enn cola hvis det er opptil meg, men som regel går det i juice, melk eller vann istedet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|